Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avaatko koskaan viinipulloa työpivän jälkeen? Varsinkin perjantaisin?

Vierailija
26.02.2016 |

.

Kommentit (24)

21/24 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinäisen ihmisen kannata avata viinipulloa, koska se on sitten käytännössä pakko juoda reilun vuorokauden sisällä ennen kuin hapettuu pilalle.

Hanapakkaus on parempi vaihtoehto, tosin nekin ovat järjettömän kalliita täällä hyysäys-Suomessa, eikä hinnaltaan oikein missään suhteessa siitä juomasta saatuun nautintoon.

Pyh ja pah mene punkku miksikään muutamassa päivässä jääkaapissa. Minä juon joskus viikolla iltaisin lasillisen, kun lapset ovat menneet nukkumaan.. eipä ole etikoitunut vielä koskaan :)

Tänään otan sit kaks lasillista, jos jaksan.

Vierailija
22/24 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas punaviini on tärkeä asia elämässä. Sen elämäni eliksiiri. Piknikille mukaan, ruoan kanssa, seurustellessa, ihan vaikka vaan näin vauvapalstaa lukiessa ja saunan lämpeämistä odotellessa. Saunajuomaksi se ei mielestäni sovi, muuten en keksi tilaisuutta mihin ei :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua juoda koko pulloa kerralla niin kannattaa kaataa pieneen kannuun se määrä mitä haluaa, ja sulkea pullo heti ja säilyttää kylmässä. Säilyy hyvin 3-4 päivää.

Jos taas avaa pullon ja antaa sen seisoa avattuna pöydällä 1-2 tuntia, ja toteaa sitten että viiniä jäi, niin sitä loppua ei kannata säilyttää kuin 1 päivä max. Hapettuminen on jo ehtinyt vauhtiin.

Ylijääneen viinin voi myös pakastaa, se ei enää sulatettuna ole parhaimmillaan juotavaksi, mutta ruuanlaittoon käy ihan yhtä hyvin kuin suoraan pullosta. Itse laitan minigrippiin ja kirjoitan päälle esim. "Punaviini 2dl", ja kun tarvitsen tilkan kastikkeeseen tai pataan niin aina on, eikä tarvitse ostaa pulloa.

Ja vastaus kysymykseen: Ennen lapsia tuli avattua pullo joka viikonloppu, nykyään harvoin.

Vierailija
24/24 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jo töissä.