Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Latasin muokkausohjelman "jota kaikki käyttää" ja olen järkyttynyt

Vierailija
26.02.2016 |

Kyse on siis nuorten suosimasta ohjelmasta nimeltään YouCam Perfect, vastaavia jopa kehittyneempiä on varmasti satoja mutta mulle nyt suositeltiin tätä. Appissa siis otat joko itsestäsi kuvan tai valitset valmiiksi otetun. Pääset lisäilemään kuvaan filttereitä ja omaksi kauhukseni - pääset muokkaamaan omat kasvosi ihan eri näköisiksi parilla sipaisulla. Kasvoja voi kaventaa, voit laittaa itsesi hymyilemään, suurentaa silmiäsi ja korjata ihoasi ihan muutamalla vedolla. Kyllähän nuo samat ja enempikin on ennenkin voinut tehdä photoshopilla, mutta jotenkin tämä helppous hämää minua. Itseään voi muokata ihan eri ihmiseksi, pääset oikein näkemään muokkauksen tulokset.
Ja en valehtele, kyllähän se kuva näyttää paljon paremmalta käsittelyn jälkeen jos entiseen vertaan. Omatkin toivottoman isot leukaperäni sain virtaviivaisiksi, mutta kappas kumma peilistä katsoi edelleen se sama pullanaama kuin ennenkin. Kun vertailin alkuperäistä kuvaani muokkaamaani kuvaan, aloin oikeasti tuntea itseni vähän huonoksi koska en todellakaan näytä niin hyvältä. Jos minä, aikuinen ihminen reagoin näin, niin kuvitelkaa missä jatkuvassa kriisissä nuoret ovat?
Kun me oltiin nuoria niin malleja kyllä meikattiin. He oli hoikkia, osa varmasti käytti kirurgiaa. Nykyajan nuorten esikuva ovat ehkä terveempiä painonsa puolesta, mutta eikö se nyt ole ihan vinoutunutta että nämä nuoret yrittävät jatkuvasti vastata sellaisiin ihanteisiin jotka eivät missään tapauksessa ole realistisia? Otan esimerkiksi Kylie Jennerin. On instakuvissaan ihan eri näköinen kuin arkielämässä, puhumattakaan ajasta ennen kauneusleikkauksia. Hänen jokainen instakuva on loppuun asti muokattu ja laitettu ammattilaisten toimesta. Nyt nuorten täytyy jo itsensäkin alkaa muokkaamaan kuvistaan viehättävämmän näköisiä sopiakseen joukkoon.
Missä maailmassa me eletään? Mitä me on opetettu lapsillemme? Tätäkö se tulevaisuus on?
Elämä eletään täysin netin ja sosiaalisen median kautta. Se, miltä näytät arjessasi on toissijaista. Päiviesi sisällöllä ei ole mitään merkitystä, kunhan somessa on kivoja kuvia kavereiden kanssa. Mitään muuta sisältöä ei tunnu olevan.
Ja mitä me vanhemmat tehdään? "Hei olkaapa nyt hetki kunnolla niin otetaan teistä kuva faceen..". Postaillaan päivityksiä meidän täydellisestä elämästä. Kannustetaan lapsia samaan, merkkaillaan niitä pahimmillaan "ihana päivä kaupungilla" -päivityksiin vaikka olisi tapeltu koko aika. Kunhan näyttää hyvältä? Kehutaan niitä lasten muokattuja kuvia, kehutaanko muuten ollenkaan?
Mä olen niin pöyristynyt tuon sovelluksen helppoudesta ja niistä saatesanoista jotka sain sen käyttöön. "Siis kaikki tätä käyttää". Kaikki. Kyllä mä tiesin että kuviin laitetaan filttereitä, mutta kokeilkaapa tekin ihan huviksenne millaista jälkeä tuolla tulee.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tässä sitten pitäs tehdä? Esim työnhaussa some on välttämätön nykypäivänä. Eihän ne työnantajat saisi niitä katsoa, mutta kyllä ne vaan katselee ne läpi. Minusta kaikkiin muokattuohin kuviin joita julkaistaan lehdessä tai jopa siellä instassa pitäisi tulla pakolliseksi teksti, jossa lukisi että kuvaa on muokattu digitaalisesti.

Jo täällä palstallakin on käynyt moni nuori sanomassa, etät paineet näyttää hyvältä on naurettavat, eikä niitä voi täyttää luonnollisen keinoin kuin yksi tuhannesta - vai oisko kymmenestä tuhannesta.

Järkyttävää.

Vierailija
2/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan katsoa oman 15-veen puhelimesta että löytyykö noita ohjelmia, ja jos löytyy niin saakohan mitään lukkoa ettei niitä saa käytettyä. Ihan törkeetä, että lasten täytyy muokata omaa naamansa kelvatakseen.

Kyllähän tätä teki jo porukka irc-galleriassa, mutta ei se mikään massailmiö ollut. Lisäksi niistä näki että oli muokattuja, kiitos luonnottoman blurrauksen. Siihen aikaan myös moni otti itsestään kuvia, mutta niitä pidettiin noloina ja narsistisina. Missä vaiheessa aika on muuttunut näin? Varmaan tuo etukamera on tuonut sen mukanaan.

Mä muuten yritin tytölle puhelinta ostaessa ostaa sellaisen, jossa ei olisi etukameraa. Olipa muuten suppea valikoima!! Olikohan kolme puhelinta tarjolla, ja kaikki sellaisia halpiksia etteivät varmaan vuotta olisi kestäneet ilman jatkuvia ongelmia liian pienestä keskusmuistista johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan oikeasti miettiä miten käyttää itse siellä somessa. Tarviiko sinne maalailla jotain kuvaa omasta täydellisestä perheestä. Voisko keskittyä vaan olemaan siinä omassa elämässä läsnä, jättää somen päivittelyt kokonaan pois. Vaikka onhan se kiva esittää että kaikki on hyvin.

Vierailija
4/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis melkein mieli laittaa omat muokkaukset tänne. Helppoa on, liian helppoa.

Vierailija
5/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta jos on ruma niin mikään muokkausohjelma tai Photoshop ei sinua kauniiksi tee.

Vähän nyt liioittelette noiden kuvien muutosta!

Suurin osa Instagram-selfieistä on kuitenkin aika luonnollisia, joitakin julkkistyrkkyjä lukuunottamatta.

Vierailija
6/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta jos on ruma niin mikään muokkausohjelma tai Photoshop ei sinua kauniiksi tee.

Vähän nyt liioittelette noiden kuvien muutosta!

Suurin osa Instagram-selfieistä on kuitenkin aika luonnollisia, joitakin julkkistyrkkyjä lukuunottamatta.

Olen eri mieltä. Oletko itse kokeillut ko. ohjelmaa? Jos et, kokeile. Voit jopa meikata itsesi ohjelman avulla, ja ero on kuin yö ja päivä. Lopputulos on todella luonnollinen.

Photoshopilla voit lyödä koko kasvosi ihan uusiksi. Kyllä vaan silläkin voi kaunistautua, kuten kauneusleikkauksilla. Se vaan on näin.

Vierailija
7/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut ja osaan photariakin käyttää ja kyllä, saahan sillä ison muutoksen mutta ei millään

ohjelmalla saa Tarja Halosesta Giseleä.

Omaan silmään muutos näyttää varmasti isolta.

Vierailija
8/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun pinnallisuutta ja somea tunkee joka tuutista, on hyvä ottaa itselle ja jos lapsia on niin myös heille sellainen periaate että rajaa somen käytön oikeasti vain tiettyyn lyhyeen aikaan per päivä. Loppuajaksi päättää sitten keskittyä siihen oikeaan elämään. Muuten seuraava sukupolvi alkaa ottaa mallia tuosta kauhujen esikuvasta Kylie Jenneristä eli tytöstä, joka oli 17 vuoden iässä tehnyt jo 6 eri kauneusleikkausta itselleen.

Vierailija
9/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kokeilin Heidi Klumilla. Varmasti joku osais paremmin, mutta onhan tää ällistyttävää ja kaukana terveestä. Tulokset voitte kattoa http://aijaa.com/tp01rU

Vierailija
10/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen unohtui, tässä linkki siihen

Vierailija
11/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina esim. Kicks-liikkeen mainosten etukannen naikkoset, joidenka pärstä huutaa kilometrin päähän photoshop. Kosmetiikkateollisuus ruokkii ilmiötä tietenkin myös.

Vierailija
13/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/dSc4YV

Tyra Banks ennen jälkeen.

Vierailija
14/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään huikea muodonmuutos. Kokeilepa muokata jostain tavallisen näköisestä julkkiksesta kaunis!

Vierailija
15/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muokkasin vaan kasvon piirteitä ja ero on huomattava. Ei ole mun kuva, löysin netistä ja kokeilin. Onhan tuo ero aika huikea.

http://aijaa.com/xntRfV

En pidä terveenä, ja rehellisesti menisi mulle kyllä ihan täysin läpi muokkaamattomana.

Vierailija
16/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään huikea muodonmuutos. Kokeilepa muokata jostain tavallisen näköisestä julkkiksesta kaunis!

Niin että pikku parantelu on ihan ok? Etkö tajua mitä se tekee nuoren minäkuvalle?

Vierailija
17/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut ja osaan photariakin käyttää ja kyllä, saahan sillä ison muutoksen mutta ei millään

ohjelmalla saa Tarja Halosesta Giseleä.

Omaan silmään muutos näyttää varmasti isolta.

Sitten et osaa käyttää sitä. Googlaamalla kyllä löytyy videoita.

Vierailija
18/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muokkasin vaan kasvon piirteitä ja ero on huomattava. Ei ole mun kuva, löysin netistä ja kokeilin. Onhan tuo ero aika huikea.

En pidä terveenä, ja rehellisesti menisi mulle kyllä ihan täysin läpi muokkaamattomana.

Hyvä muutos, mutta ei tuo nainen miksikään kaunottareksi muuttunut. Samalta ihmiseltä siis näyttää. Nenää voi kaventaa myös meikillä.

Vierailija
19/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutos, mutta ei tuo nainen miksikään kaunottareksi muuttunut. Samalta ihmiseltä siis näyttää. Nenää voi kaventaa myös meikillä.

Sanoit itsekin että hyvä muutos. Minä leikkasin puolet tuon naisen kasvoista pois, eikä sitä voi saada meikillä aikaiseksi. Ei mitenkään!

Etkö ihan oikeasti tajua kuinka fucked up se on että tällainen muokkaus on massailmiö, jota kaikki käyttävät. Jos kaikki tekevät noita hyviä muutoksia, kaikki realistisuus häviää. Sitten arjessa ei kuitenkaan näytetä samalta kuin kuvissa, ja eteenkin nuorille se on kova paikka. Näytän kuvissa hyvältä, muuten olen ruma.

Vierailija
20/26 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan oikeasti miettiä miten käyttää itse siellä somessa. Tarviiko sinne maalailla jotain kuvaa omasta täydellisestä perheestä. Voisko keskittyä vaan olemaan siinä omassa elämässä läsnä, jättää somen päivittelyt kokonaan pois. Vaikka onhan se kiva esittää että kaikki on hyvin.

Ihan vaan ohiksena: kun läheiset on levinneet useaan maahan ja mantereelle, niin kyllä se some vaan on näppärä tapa olla yhteydessä. Eikä sinne tarvitse myöskään maalailla mitääntäydellisyyttä, vaan niiden puistopiknik-kuvien rinnalla jengi kertoo myös esim. vakavistakin sairauksista, yt-neuvotteluista jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi