9-vuotias ei osaa käsitellä marsua, nyt toivoo koiraa
Minun ollut pakko laittaa marsujen koskemiseen sääntö. Nyt muksu jäi kiinni siitä, että oli laittanut marsun isoon pahvirullaan ja kiepitti sitä ympäri lattiaa. Sanoin että aitauksesta otetaan vain minun luvallani muttei tyttö usko.
En todellakaan uskalla luvata mitään isompaa lemmikkiä kun marsukin tuottaa vaikeuksia. Häkkiä ei ole vaan on aina olohuoneessa vapaana.
Kommentit (20)
1, karkkipäivä pois, tosin ei auta kun silloin kerjää naapurin lapsilta.
Ap
Marsu pois kärsimästä ton lapsen luota ja koiraa ei todellakaan kotiin.
Suosittelen hommaaman marsulle uuden paremman kodin. Etkä todellakaan hommaa sille hirviölle mitään elävää otusta.
Ei tietenkään koiraa tai kissaa tai mitään muutakaan elukkaa. Esim koirasta huolehtiminen kuuluu aikuiselle, sitä ei voi lapsen vastuulle jättää.
Miksi marsulla ei ole omaa suojaa?
Marsulle häkki ehdottomasti. Tarpeeksi iso. Marsun pitää saada oma paikka, jossa tuntee olevansa turvassa! Kuseskeleeko se eläin siellä olohuoneessa mihin vaan? Mä en ymmärrä tota, että on vapaana aina...?
Ei mitään eläintä tytölle ku ei osaa käsitellä. Eihän teillä ole vain yhtä marsu niitä pitää olla 2 vähintään
Vierailija kirjoitti:
Minun ollut pakko laittaa marsujen koskemiseen sääntö. Nyt muksu jäi kiinni siitä, että oli laittanut marsun isoon pahvirullaan ja kiepitti sitä ympäri lattiaa. Sanoin että aitauksesta otetaan vain minun luvallani muttei tyttö usko.
En todellakaan uskalla luvata mitään isompaa lemmikkiä kun marsukin tuottaa vaikeuksia. Häkkiä ei ole vaan on aina olohuoneessa vapaana.
Vanhempien ei pidä koskaan ostaa lapselle elmmikkiä jos ei ole valmis itse sitä hoitamaan. Aikuinen on vastuussa lemmikin turvallisuudesta ja hoidosta ei lapsi. Jos hän ei osaa käsitellä lemmikkiä ja et pysty vahtimaan lastasi. Niin anna se jollekkin joka osaa käsitellä sitä asian mukaisesti. Niin minä tekisin. Ja koiraa en varmasti hankkisi koska en olisi valmis sitä hoitamaan.
Onpa tyhmä 9-vuotias. Myy se marsu.
Vierailija kirjoitti:
1, karkkipäivä pois, tosin ei auta kun silloin kerjää naapurin lapsilta.
Ap
Olisiko esim. kotiaresti, tietokoneen käyttökielto yms. vastaava hieman parempi? Niin ja se karkkipäivä pois, mut eipähän kerjää naapurin lapsilta.
Huh, meillä jopa todella villi 3-vuotias tajuaa, että marsuja pidetään kuin kukkaa kämmenellä eikä niiden kanssa tehdä typeryyksiä. Luulisi noin ison tytönkin sen tajuavan. Koiraa ei todellakaan kannata hommata
Miksi lapsi kohtelee eläimiä huonosti, jopa sadistisesti? Saako hän riittävästi huomiota? Tarvitseeko terapiaa? Jotain on pielessä, jos noinkin iso lapsi ei osaa asettua heikomman eläimen asemaan, olla empaattinen ja totella tarvittaessa.
Puhelin/tabletti pois viikoksi ja kyläilyt pois samaten, jos ei kerran tottele.
Sinä olet aikuinen ja päätät.
Miten oikein olet kasvattanut lapsesi, kun ei noin vanhana ymmärrä ettei eläin ole lelu ja kuinka eläintä kohdellaan??
Kuulostaa kamalalta, kannattaisi antaa marsut parempaan kotiin! Ne kärsivät lapsesi käsissä eikä todellakaan muita eläimiä. Kyllähän sitä kaikki tietävät näistä koirista jotka ovat "ihan yllättäen" purreet lasta, sitten selvinnyt että on nidottu korvia ja vaikka mitä!!!
Marsut pois eikä yhtään mitään muuta elävää olentoa tilalle. Marsujen häkissäolo ei auta yhtään, koska hirviökakara on varmasti yksinään kotona iltapäivisin kun vanhemmat on töissä. Silloin on tilaisuus rääkätä marsuja niin paljon kuin sielu sietää vanhempien näkemättä.
Pisteitä ap:lle rehellisyydestä! Toisinaan tuntuu (itsestäkin siis) että äitien on vaikea sanoa tai myöntää mitään negatiivista omista lapsistaan.
Ap:nä kyllä kyselin lapselta minkälaista koiraa hän toivoo - onko toiveissa jonkun tietyn rodun koira, vai yleensä vaan joko suuri tai pieni koira, minkäs värinen jne.
Ostaisin sitten mahdollisimman paljon toiveiden mukaisen lelukoiran.
Miten vittu on näin paljon ihmisiä jotka ei ymmärrä eläimistä yhtään mitään ja silti niitä hankitaan???
L O P E T T A K A A se. saatana ku ärsyttää.
olisitte aloittanu jollain helpommalla, kastemadolla kenties? ehkä kuitenkin lähtisin jollain kasvilla liikkeelle..
Mitä olet antanut rangaistukseksi siitä, ettei tyttö tottele sinua?