Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsi ja Viro värväävät vauhdilla Suomesta – TE-toimisto laittoi välityksen katkolle

Vierailija
26.02.2016 |

Elinkeinoministeriöltä moinen ohjeistus työkkärille.. Todistaa vaan sen että suomessa ei oikeasti haluta työttömyydestä eroon koska sitten tulisi se oikea työvoimapula ja palkkoja pitäis nostaa. Onneksi ihmiset osaa itsekin etsiä väylän ulkomaisille työmarkkinoille :)

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hs-ruotsi-ja-viro-varvaavat…

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on käymässä että jopa Virokin on kohta ajamassa Suomen ohi. Siellä on sentään ymmärretty, että pienellä maalla ei ole varaa olla tyhmä ja panostettu oikeisiin asioihin - koulutukseen ja Nato-jäsenyyteen. Suomessa taas suomettuneisuuden mätä istuu edelleen syvässä ja sitkeässä.

Vierailija
2/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalainen it-osaaja lähtee ulkomaille töihin, siinä diilissä ei ole TE-toimistolla minkäänlaista roolia. Eikä tarvitse olla edes it-osaaja, sillä nykymaailmassa lähes jokainen pieni hallintoalamainen osaa suuren viranomaisen kauhuksi  toimia ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule menemään Suomella hyvin kun kaikki nuoret työtä tekevät perheet lähtevät ulkomaille. Väki ikääntyy ja veronmaksajia ei tule olemaan tarpeeksi terveydenhoidon kuluja maksamaan.

Vierailija
4/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalainen it-osaaja lähtee ulkomaille töihin, siinä diilissä ei ole TE-toimistolla minkäänlaista roolia. Eikä tarvitse olla edes it-osaaja, sillä nykymaailmassa lähes jokainen pieni hallintoalamainen osaa suuren viranomaisen kauhuksi  toimia ihan itse.

näinhän se on mutta silti tuo te-toimiston käyttäytyminen vähän huvittaa :D

Vierailija
5/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE = Työn Esto :)

Todella naurettavaa touhua. Palkansaajalle Suomi on Euroopan persereikä palkkojen ja työlainsäädännön osalta. Monessa muussa maassa ymmärretään oikeasti pitää huolta työntekijöistään.

Vierailija
6/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian tulee se maastamuuttovero :D Eikös ne päättäjät ihan vähän aikaa sitten ehotellu sellasta? vai muistanko mä väärin..

Vierailija
7/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan muuttaa viroon...

Vierailija
8/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pian tulee se maastamuuttovero :D Eikös ne päättäjät ihan vähän aikaa sitten ehotellu sellasta? vai muistanko mä väärin..

Ja joku SDP:stä... ettei vaan ollut Heinäluoma, ehdotti, että Suomen kansalaisuus pois :)

Eikun muuri rajalle ja asemiehet vahtimaan.

Vierailija
9/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkä suomessa aina kusetaan asiat niin että täältä nuoret lähtee joukolla pois tietyinväliajoin? ja aina ruotsi korjaa potin..

Vierailija
10/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on koulutus ilmaista, joten niitä pitääkin verottaa, jotka lähtevät sen jälkeen maksamaan veronsa ulkomaille.

Vierailija
11/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku SDP:stä... ettei vaan ollut Heinäluoma, ehdotti, että Suomen kansalaisuus pois :)

Eikun muuri rajalle ja asemiehet vahtimaan.

Voi luoja sentään :D eikö se ole vaan hyvä asia että työtön muuttaa pois jos suomesta ei kerta kaikkiaan töitä löydy vai onko päättäjien mielestä parempi että ihmiset on sit suomessa työttöminä ja lopulta ammattitaitokin vanhenee ja uudelleen kouluun ja sama kierre jatkuu jne. ? toki onhan suomi antanut ilmaisen koulutuksen että sikäli sääli että "sijoitus" karkaa mutta joskus se on oarempi niin

Vierailija
12/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotettaisiin vielä realisoimattomia arvopaperituottoja. Eli verotettaisiin tuloja, joita ei vielä ole. Joo. Mahtava idea. Ehkä voitaisiin arvioida, mitä kukin saa ehkä palkkaa seuraavan 10 vuoden aikana ja verottaa sitten kerralla kaikilta sen 10 vuoden arvion mukaan heti huomenna. Loisoidea. Suomi nousuun.

Olen sanoinkuvaamattoman pettynyt tähän hallitukseen. Mitään oikeita ratkaisuja työllisyyden parantamiseen ei ole. Mutta hei... Ainahan me voidaan lätkäistä uusi vero!!!

Vierailija
13/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksei voisi tulla maahanmuuttamisvero missä mamut maksaa siitä kun muuttaa suomeen?ei tänne eläteiksi voida kaikkia ottaa

Vierailija
14/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistat oikein, SDP:n Sanna Marin aivopieraisi.

Vierailija
15/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on kymmenien vuosien kokemus.

Suomalaisia suorastaan pyydetään töihin ja onhan siellä paremmat palkat kuin suomessa

Vierailija
16/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites puolisoiden suhteen? Vaatiiko Ruotsi ja Viro lunnaiden maksamista? Todennäköisesti ei.

Vierailija
17/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua kysymään täällä toimistoista. Paljon helpompaa kun "hyppää" laivaan ja menee paikanpäälle, kyllä sieltä järjestyy paikka helpostikin. Ja esim. Ruotsissa on oma arbetsförmedling mistä löytyy avoimia paikkoja heti. Suora toiminta tuo tuloksia tässäkin asiassa.

Vierailija
18/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistat oikein, SDP:n Sanna Marin aivopieraisi.

Kerrotko vielä mitä on järkeä kouluttaa ihmisiä, jotka lähtevät heti koulutuksen jälkeen ulkomaille? Mitä järkeä kouluttaa ilmaiseksi työvoimaa muille valtioille?

Jos kerran haluaa työskennellä ulkomailla, kouluttautukoon sitten myös ulkomailla.

Vierailija
19/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMESSA HALUTAAN TYÖNTEKIJÄT ILMAISEKSI siinä ero verrattuna Viroon ja Ruotsiin, he ovat valmiita maksamaan ihan palkkaa työstä. Eikö ole järisyttävä ajatus maksetaan ihmiselle työstä ihan ASIANMUKAINEN korvaus PALKKA.

Vierailija
20/215 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitenkä suomessa aina kusetaan asiat niin että täältä nuoret lähtee joukolla pois tietyinväliajoin? ja aina ruotsi korjaa potin..

Myös USA, Kanada ja Australia ovat kiitettävästi osallistuneet Suomen liikaväestön harventamiseen. Samoin jopa Venäjä ennen vuotta 1917.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi