Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut terveysasemalla / sairaalassa / lääkärissä käydessäsi oikeata empatiaa osaksesi?

Vierailija
26.02.2016 |

No ehkä synnärillä. Kyllä se muuten tuntuu potilaasta, vai asiakasko se on nykyään, liukuhihnaduunilta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Montakin kertaa.

Vierailija
2/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä empatian takia lääkäriin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen empatian "oikeudesta" menee sanomaan. Mutta olen saanut empatiaa.

Vierailija
4/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin olen saanut hyvän ja asiallisen kohtelun joka kerta. Voisihan sitä kutsua empaattiseksi...

Vierailija
5/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Töölön sairaalan ortopedian osastolla hoitajat ja useimmat lääkäritkin olivat aidosti empaattisia ja muutenkin mukavia ihmisiä. Olen myös saanut empatiaa osakseni ihan terveyskeskuslääkäriltäkin. Minulla on pääasiassa positiivisia kokemuksia hoitoalojen ihmisistä.

Vierailija
6/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain keskenmenon matkalla, niin itävaltalaisessa sairaalassa sain kyllä ihan aitoa empatiaa.   Samoin omalta neuvolantädiltä palattuani Suomeen ja neuvolantädin palattua lomaltaan. Tädin sijainen taas sanoi minulle, kun soitin ja peruin neuvola-ajan ja kerroin, mitä oli tapahtunut: "Ai jaa... no, soita sit taas kun kuuluu jotain (=uusi raskaus on tärpännyt)".

Kolme kertaa olen synnyttänyt Jorvissa ja tavannut neljä kätilöä, ja näistä yksi oli oikea golgatan olga. Muut olivat sekä tehokkaita, kannustavia että empaattisia. 

Vierailija
7/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla, viimeksi maanantaina. Ihana laakari kuunteli mika on vikana ja esitti hyvia kysymyksia kun en osaa itse oikein valittaa. Sain keuhkokuumediagnoosin ja kasan antibiootteja, jo keskiviikkona olo tuntui paljon paremmalta! Teki mieli lahettaa kiitoskortti mutta ei kai kukaan tee tuollaista yhden laakereseptin takia...

Vierailija
8/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihanaa, että teitä on kohdeltu noin hyvin. :) -ap

Vierailija
9/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, asiallista kohtelua kylläkin. Jaa no keskimmäisen lapsen synnytyksessä oli ihana ja osaava ja empaattinen kätilö, myös hoitajat osastolla olivat todella ihania. Hoitajista kuitenkin enemmän positiivista sanottavaa kuin lääkäreistä. Mutta hammaslääkärit ovat nykyään todella ystävällisiä ja empaattisia! Onneksi ei ole tarvinnut käydä lääkärissä 15 vuoteen, vaihtoehtohoidot ovat riittäneet.

Vierailija
10/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta vasta todella huonossa kunnossa.

Vierailija
11/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa olen synnyttänyt Jorvissa ja tavannut neljä kätilöä, ja näistä yksi oli oikea golgatan olga. Muut olivat sekä tehokkaita, kannustavia että empaattisia. 

Synnytin viikko sitten Jorvissa ja taisin saada tämän mainitsemasi kätilön hoitamaan synnytystä :D kaikki muut oli niin ihania, tän kanssa sain taistella pitääkseni positiivisen fiiliksen salissa yllä!! Inhottavaa. Onneksi synnytys oli itsessään mukava kokemus.

Vierailija
12/12 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain keskenmenon matkalla, niin itävaltalaisessa sairaalassa sain kyllä ihan aitoa empatiaa.   Samoin omalta neuvolantädiltä palattuani Suomeen ja neuvolantädin palattua lomaltaan. Tädin sijainen taas sanoi minulle, kun soitin ja peruin neuvola-ajan ja kerroin, mitä oli tapahtunut: "Ai jaa... no, soita sit taas kun kuuluu jotain (=uusi raskaus on tärpännyt)".

Oletko itse empaattinen ihminen ?

Ajattelin vaan kun nostit esiin tuon "Ai jaa...no, soita sit taas kun jotain kuuluu" lausahduksen jonka hoitajan sijainen lausahti puhelimessa. Näkemykseni mukaan empaattinen ihminen ymmärtää miksi on sanonut noin.