Laihdutan. Arvioi päivän ruokavalioni
Klo 10:00 250g maitorahkaa, 50g sokeritonta mehukeittoa, 30g mustikoita, 75g banaani, vaasan ruispala (molemmat "puolet"), päällä oivariinia. Juomana paljon vettä.
Klo 12-13:30 kuntosalitreeni + juoksumatolla aerobista
Klo 15:00 broilerin suikaleita oliiviöljyssä paistettuna, salaattia, kurkkua, tomaattia, pari tacolastua ja kastikkeena kreikkalaista jogurttia n. 1 rkl
Klo 18:00 2 ohrarieskaa (pientä) oivariinilla, kalkkunalla, juustolla ja vihanneksilla, juomana teetä
Klo 20:00 Banaanilettuja joissa 80g banaani ja 1 muna. Päällä n. 1 rkl kreikkalaista jogurttia, 40g pakastemarjoja. Lisäksi teetä.
Mielipiteitä? Vettä olen juonut noin 3 litraa, josta treenin aikana noin 1l. Tavoitteena pudottaa painoa 6 kg kesään mennessä.
Kommentit (20)
Kannattaa syödä vähän enemmän, kaksi kunnollista ateriaa päivässä + aamu-, ilta- ja välipala.
Minäkin lisäisin kasviksia, ei taida tulla edes puolta kiloa tosiaan täyteen. Samoin tekisin oikeita aterioita myös. Hirveän tylsää, kuurimaista ruokaa tällaisena, mistä seuraa helposti repsahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä vähän enemmän, kaksi kunnollista ateriaa päivässä + aamu-, ilta- ja välipala.
Mitä vähemmän syö, sitä paremmin laihtuu. Ite oon huomannu että liikunnalla ei ainakaan laihdu.
Kiitos kommenteista. Tämä oli tosiaan vain esimerkkipäivä, en mielestäni syö kovinkaan kurinalaisesti tai kuuriluonteisesti. Hiilarit olen pyrkinyt jättämään ruuilta mahdollisimman minimiin, tosin tänään söin päivälliseksi nuon rieskat kun en kiireessä kerennyt muuta tekemään. Kaloreita en ole laskenut.. Ap
Mun mielestä kuulostaa hyvältä! Itse syön abaut tuon tyylisesti arkena ihan vain koska tykkään enkä edes laihduta. Toki herkuttelenkin. Mutta tosiaan jos jotain muutoksia, niin kasviksia/pähkinöitäjä tuohon voisi lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tämä oli tosiaan vain esimerkkipäivä, en mielestäni syö kovinkaan kurinalaisesti tai kuuriluonteisesti. Hiilarit olen pyrkinyt jättämään ruuilta mahdollisimman minimiin, tosin tänään söin päivälliseksi nuon rieskat kun en kiireessä kerennyt muuta tekemään. Kaloreita en ole laskenut.. Ap
Hiilarit minimissä. Niinpä niin. Banaaneja ja leipää.
Ruuilta hiilarit minimiin, eli siis peruna, pasta, riisi jne. jätetty pois eli vain kasviksia ym. lihan lisäksi. Aamulla syön tuon ruisleivän, kun pelkkä rahka-annos ei mulla kovin pitkään pidä nälkää. Iltapäivän leivät oli poikkkeus, niin kun jo ylempänä sanoin :) Yleensä sen tilalta on lämpimiä kasviksia + lihaa taikka munakasta. Ap
Paljonko syöt proteiinia päivässä? Entä rasvaa? Kuinka usein treenaat? Ruokavaliolla on iso merkitys laihduttaessa, mutta täytyy tietää paljon syö mitäkin. Eli protskut jne.. Ja joo toi hiilarit minimiin ei oikein onnistunut tuona päivänä. Muista syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja jätä turha välipala pois. Jos on pakko niin syö vaikka vähän pähkinöitä tai manteleita.
Eiköhän tuolla liho tai saa ainakin verensokerit sekaisin.
Monta ateriaa ja leipää ihan liikaa. Syö muutaman kerran päivässä, niin että nälkä lähtee ja sitten pitkä tauko.
Tunnistatko nälän?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuolla liho tai saa ainakin verensokerit sekaisin.
Monta ateriaa ja leipää ihan liikaa. Syö muutaman kerran päivässä, niin että nälkä lähtee ja sitten pitkä tauko.
Tunnistatko nälän?
Höpö höpö.
Tässähän vaikuttaa myös lähtökunto, paino, pituus, treenin intensiteetti etc.
Vaikea arvioida onko tuo hyvä ja toimiva ruokarytmi ja sisältääkö kaiken tarvittavan.
Varmuudella voin sanoa että, laihtuu jos syö 5 ateriaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala) ja joista jokainen sisältää proteiinin lähteen. Kasviksia 500g pvässä ja hyvälaatuisia ("pitkiä") hiilareita kohtuudella. Ruoan määrä riippuu hlöstä , lähtötilanteesta ja tavoitteesta.
Vähän enemmän voisit syödä! (Hyvää) rasvaa on saatava paljon.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän.
Laihduttaessa ei voi syödä liian vähän. Ihan paskapuhetta. Ja joo, tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän voisit syödä! (Hyvää) rasvaa on saatava paljon.
Ja niitä hyviä rasvoja ovat oliiviöljy, kookosöljy, voi ja muut maitorasvat ja possunrasva. Pähkinöissä, manteleissa ja avokadossa on myös hyvää rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän.
Laihduttaessa ei voi syödä liian vähän. Ihan paskapuhetta. Ja joo, tiedän kokemuksesta.
Kyllä voi! Jos olet laihduttanut pitäisi sinun se tietää. Kun syö liian vähä elimistö käy ns. Säästöliekillä. Polttaa vähemmän kaloreita elimistöstä ja varastoi kaiken mitä saa.
Mulle tuo määrä olisi liikaa: rahkaa syön vain puolet, leipää/rieskaa harvoin, banaania max 1/pvä, 2 lämmintä ateriaa.
En laihduta vaan syön muuten vähän
Vierailija kirjoitti:
Klo 10:00 250g maitorahkaa, 50g sokeritonta mehukeittoa, 30g mustikoita, 75g banaani, vaasan ruispala (molemmat "puolet"), päällä oivariinia. Juomana paljon vettä.
Klo 12-13:30 kuntosalitreeni + juoksumatolla aerobista
Klo 15:00 broilerin suikaleita oliiviöljyssä paistettuna, salaattia, kurkkua, tomaattia, pari tacolastua ja kastikkeena kreikkalaista jogurttia n. 1 rkl
Klo 18:00 2 ohrarieskaa (pientä) oivariinilla, kalkkunalla, juustolla ja vihanneksilla, juomana teetä
Klo 20:00 Banaanilettuja joissa 80g banaani ja 1 muna. Päällä n. 1 rkl kreikkalaista jogurttia, 40g pakastemarjoja. Lisäksi teetä.
Mielipiteitä? Vettä olen juonut noin 3 litraa, josta treenin aikana noin 1l. Tavoitteena pudottaa painoa 6 kg kesään mennessä.
Mulla pisti ekana silmään, että aamiaisesta on tosi pitkä väli ekaan ateriaan. Ja välissä vielä treeni, jolla tarvitsisit paljon energiaa. Syö ainakin salin jälkeen jotain proteiinipitoista. Oletko laskenut paljon kaloreita tuossa on? Treeni menee hukkaan, jos syöt liian vähän.
Tuleeko nippanappa 500g kasviksia ja hedelmiä ja marjoja kasaan? Tuleeko riittävästi pehmeää rasvaa päivän aikana?
Joillekin riittää 1 ruoka, joten siihen en puutu. Oletko laskenut päivittäiset kalorit vrt. kulutuksesi?