Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 17-vuotiaan 4 päiväksi yksin kotiin?

Vierailija
25.02.2016 |

Kaksi päivää viikonloppua ja kaksi päivää koulua. Ei ole kotibiletyyppiä yhtään eli ei ole hävityksen kauhistusta tiedossa. Isovanhemmat asuu samassa kaupungissa jos tulee akuutti hätä. Uskaltaisitko jättää? Minä meinaan uskaltaa. Jotenkin vain tuntuu, että joku tätäkin paheksuu. Itse kyllä asuin jo tuon ikäisenä omassa kodissa. :)

Kommentit (32)

21/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Joo.

Vierailija
22/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol. mä olin jo 13-veenä kesäsin yksin himassa viikkon-kaks kesäsin välillä ku en halunnu porukoitten kaa mökille. äiti oli aina sitä mieltä ettei mitää järkee ottaa mua sinne kitisemään koko aikaa :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika joutui olemaan 16-vuotiaana paljonkin yksin, koska meillä miehen kanssa pitkiä työmatkoja. Ei mitään ongelmaa. Tosin ei viikonloppuja, vaan arkisin. Eikä meillä ketään läheisiä aikuisia. Lukiota kävi ja hyvin meni, yliopistossa on nyt. Poika osaa tehdä mitä tahansa ruokaa ja hoitaa taloutensa, kun sai tuolloin opetella. 

Vierailija
24/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika joutui olemaan 16-vuotiaana paljonkin yksin, koska meillä miehen kanssa pitkiä työmatkoja. Ei mitään ongelmaa. Tosin ei viikonloppuja, vaan arkisin. Eikä meillä ketään läheisiä aikuisia. Lukiota kävi ja hyvin meni, yliopistossa on nyt. Poika osaa tehdä mitä tahansa ruokaa ja hoitaa taloutensa, kun sai tuolloin opetella. 

Korjaan, että kävi kaksoistutkintoa ja oli TOP:issa ulkomailla kuusi viikkoa, toisen opiskelijan kanssa asuivat, eli tosi kaukana kotoa, kuusi viikkoa. Muutamat hänen luokkakaverinsa asuivat kaupungissa yksinään, samanikäiset. 

Vierailija
25/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinenhä haaveilee että saa olla tuon ajan yksinään !

Vierailija
26/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän lapsesi parhaiten tunnet :) mut jätettiin muistaakseni neljäksi päiväksi yksin (tosin sai olla kavereita yötä, vain yhden yön taisin olla yksin kotona) 15-vuotiaana, ja hyvin meni. Eli nuoresta riippui ihan tämä!

Vierailija
27/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mää olin kolometoistakesäsenä viikon kotona yksin. Seittämäntoistavuotiaana olin jo vuoden asunu omillaan.

Juu, uskallat.

Vierailija
28/32 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä oikeesti joku, joka EI jättäisi, sehän on viittä vaille täysi-ikäinen! Peiliin katsomista, jossei lapsi oo 17-vuotiaana tarpeeksi itsenäinen ollakseen alle viikon yksin himassa! Moni tuota nuorempi asuu jo omillaankin. Minäkin joitain jaksoja 14-vuotiaana, isän kämpässä tosin, kun tämä asui naisystävänsä luona.

Tarvii olla aika kakara 17-vuotias tai tosi yliholhoava mamma, jossei raaski jättää.

Mistä olit 14-vuotiaana sellaisen työn saanut, että pystyit omillasi asumaan? Tukien ja muiden ihmisten rahojen varassa oleminenhan ei ole sitä omillaan toimeentulemista.

29/32 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei jättäisi??? Ellei kyseessä joku erityislapsi joka ei muutenkaan vastaisi ikäisensä tasoa

Asuin yksin 16 vuotiaana, 18 vuotiaana pyörin toisella puolella maailmaa että juu, eiköhän jo 14 vuotiaskin selviäisi kotona yksin pari päivää

Vierailija
30/32 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa iässä on kyse vain siitä pelosta, että järkätään juurikin ne bileet ja ulkopuoliset tyypit saattavat rikkoa tai varastaa jotain tai sitten tulee meteliä ja poliisit kutsutaan paikalle. Itse uskalsin paremmin jättää tytön pari vuotta sitten yksin viikonlopuksi kuin nyt, koska silloin luotto oli sata ja nyt se on ehkä enää 50 siihen, ettei bileitä olisi.

Vierailija
31/32 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla olin ysiluokan toukokuussa viikon yksin kotona kun vanhemmat olivat reissussa. Oli hienoa! Oli ruokarahaa ja kävin pizzalla. Kouluviikkohan se oli joten ihan normaalia elämää.

Vierailija
32/32 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, varsinkin sellaisen, joka ei ole kotibiletyyppiä. Todella moni 17-vuotias asuukin yksin, kyllä se pärjää