Oho. Persuthan kerrankin puhuvat asiaa
Tämä tyttö-poika -kampanja http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001126118.html
Olen aina pitänyt tuota feminismihössötystä ärsyttävänä hömpötyksenä. Vaikka nainen olenkin.
Kerta se on ensimmäinenkin, kun persujen kanssa voi nyökytellä samaan tahtiin!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että ap olisi innostunut keskustelemaan aiheesta, kun avauksenkin teki, mutta ei näköjään.
Häh. En mä ole ehtinyt vielä. En mä nyt niin nopea ole.
Mitä tulee tuohon, että jos joku on eri mieltä asiasta, niin en mä päätä pyörittele tms. Sopii mulle. Jokaisella on se oma mielipide.
ap.
No mikä tuon kampanjan pointti sitten on?
Sehän lukee tuossa IS:n jutussa.
ap.
Joo, mä luin sen, mutta mikä se sun mielestä on, kun olet niin samaa mieltä sen kanssa.
Sä vastasit jo itse itsellesi. Jos on samaa mieltä kuin jutun teksti, niin silloin on samaa mieltä.
Okei, eli teet avauksen, mutta et ole oikein innostunut keskustelemaan aiheesta ja avaamaan näkemystäsi. Toimiihan se noinkin. Mä arvelinkin, että perinteisten sukupuoliroolien perään parkuvat lähinnä ihmiset, joilla ei ole oikein kykyä nähdä asioita toisten näkökulmasta. Mikäänhän ei estä heitä itseään toteuttamasta niitä perinteisiä rooleja, mutta kun haluttaisiin saada kaikki muutkin vielä tanssahtelemaan saman pillin mukaan, koska "niin kuuluu olla". Kun yrittää vähän vähän keskustella, meneekin kieli solmuun, koska sanottavaa ei oikeasti ole, pelkkä tunne siitä, että valkoinen lihaa syövä heteromies (tai mikä enemmistön edustaja milloinkin) on niin ahtaalla, niin ahtaalla.
-
Ja minä olen ihan naisen ruumiiseen syntynyt heteronainen, mutta silti lapsena ja nuorena koin aivan äärimmäisen ahdistavaksi sen tytön ja naisen roolin. Se, etten siihen mahtunut, oli todella vaikeaa, ja sattuu edelleen. En nyt jaksa jäädä enää odottelemaan vastausta, koska sinusta on niin vaikea saada keskustelua irti
Niin, tein avauksen hämmästyksestäni.
Ja kuten sanoin, mulle on ihan sama mitä jokainen asiasta ajattelee. Jokaisella on se oma mielipide, joten en mä ala tanssittamaan ketään mun pillin mukaan.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että ap olisi innostunut keskustelemaan aiheesta, kun avauksenkin teki, mutta ei näköjään.
Häh. En mä ole ehtinyt vielä. En mä nyt niin nopea ole.
Mitä tulee tuohon, että jos joku on eri mieltä asiasta, niin en mä päätä pyörittele tms. Sopii mulle. Jokaisella on se oma mielipide.
ap.
No mikä tuon kampanjan pointti sitten on?
Sehän lukee tuossa IS:n jutussa.
ap.
Joo, mä luin sen, mutta mikä se sun mielestä on, kun olet niin samaa mieltä sen kanssa.
Sä vastasit jo itse itsellesi. Jos on samaa mieltä kuin jutun teksti, niin silloin on samaa mieltä.
Okei, eli teet avauksen, mutta et ole oikein innostunut keskustelemaan aiheesta ja avaamaan näkemystäsi. Toimiihan se noinkin. Mä arvelinkin, että perinteisten sukupuoliroolien perään parkuvat lähinnä ihmiset, joilla ei ole oikein kykyä nähdä asioita toisten näkökulmasta. Mikäänhän ei estä heitä itseään toteuttamasta niitä perinteisiä rooleja, mutta kun haluttaisiin saada kaikki muutkin vielä tanssahtelemaan saman pillin mukaan, koska "niin kuuluu olla". Kun yrittää vähän vähän keskustella, meneekin kieli solmuun, koska sanottavaa ei oikeasti ole, pelkkä tunne siitä, että valkoinen lihaa syövä heteromies (tai mikä enemmistön edustaja milloinkin) on niin ahtaalla, niin ahtaalla.
-
Ja minä olen ihan naisen ruumiiseen syntynyt heteronainen, mutta silti lapsena ja nuorena koin aivan äärimmäisen ahdistavaksi sen tytön ja naisen roolin. Se, etten siihen mahtunut, oli todella vaikeaa, ja sattuu edelleen. En nyt jaksa jäädä enää odottelemaan vastausta, koska sinusta on niin vaikea saada keskustelua irti
Niin, tein avauksen hämmästyksestäni.
Ja kuten sanoin, mulle on ihan sama mitä jokainen asiasta ajattelee. Jokaisella on se oma mielipide, joten en mä ala tanssittamaan ketään mun pillin mukaan.
ap.
Et ala tanssittamaan ketään sun pillin mukaan? Sinä olet samaa mieltä puolueen kanssa, joka haluaa tanssittaa muita pillinsä mukaan. Silloin se tarkoittaa, että niin sinäkin. Ihan samalla lailla, jos näet, että joku kiusaa toista ihmistä, mutta sinä et siihen millään tavalla puutu, niin silloin sinäkin harjoitat passiivista kiusaamista.
"biologisia tosiseikkoja ei voi kiistää."
Ovatko intersukupuoliset lapset, joita syntyy useita joka vuosi Suomessakin, sitten peräisin jostain toisesta ulottuvuudesta, jossa biologiset lainalaisuudet eivät päde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep itekin vanhanaikaisena naisena olen iloinen, kun äänestämäni puolue puhui asiaa!
N19
Ehkä sä olet sitten valmis kertomaan, että mitä sä sanot sellaiselle ihmiselle, joka ei mahdu sukupuolirooleihin ja kokee ne ahdistaviksi. Ja tietenkin voit kommentoida vähän sitä biologistakin puolta.
Minä voin kertoa.
Sanon mielipidettä kysyttäessä, että hänellä on käynyt huono tuuri, aivan kuten kenellä tahansa kehityshäiriön saanneella yksilöllä. Asian kanssa on vain elettävä. Niin on tehty ihmisen historian ajan aina.
Tämä hössötys vain sekoittaa huono-onnisia yksilöitä. Ei se heidän elämänsä helpotu sillä ollenkaan, että heidän ongelmansa nostetaan nyt, juuri tämän sukupolven toimesta tapetille ja puheenaiheeksi.Kun se nyt vaan on niin, että sukupuolia on kaksi vastakkaista ja vaikka kuinka sitä faktaa tekee mieli hämmentää, vaikka tieteenkin kautta, ei se peruslähtökohta poistu mihinkään.
Siis onko sun mielestä kehityshäiriö se, ettei tunne perinteisiä sukupuolirooleja omakseen? Millainen kehityshäiriö? Pitäiskö mun hankkia joku diagnoosi? Mun miehenkin pitäisi varmaan hankkia? Saadaankohan me jotain Kelan korvausta?
On se häiriö. Jos on fyysisesti mies, mutta henkisesti tuntee olevansa jotakin muuta, niin hankalaahan se on? Ei silloin ole mennyt kehityksessä kaikki putkeen?
En osaa kertoa lääketieteellisesti häiriöstä sen enempää, koska ymmärrän alasta yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä.
Ongelmallehan oli diagnoosi vielä joskus 70-luvulla, mutta se piti poistaa.
En usko että saatte KELA-korvauksia ongelmanne johdosta?Kai tiesit, että sukupuoliroolit ovat vain yhteiskunnan keinotekoisesti tekemä muotti?
Ja kai tiesit myös, että sukupuolirooleihin mahtumattomuudessa ei ole kyse kehityshäiriöstä? Jos on mies, mutta ei mahdu siihen yhteiskunnan asettamaan muottiin, jonka mukaan miehen pitää olla "vahva eikä saa itkeä eikä puhua tunteista" niin jos kyseinen mies on herkkä ja tunteellinen, niin on se pirun vaikea sopia siihen muottiin. Millähän tavalla se on kehityshäiriö, että ei sovi yhteiskunnan asettamaan muottiin?
NO ainakaan naisia ei paljon haluta itkevät miehet :D machot jyrää,mies on macho macho on mies
Taisi persutytöiltä unohtua, että ilman feminismiä eivät olisi tuossa asemassa huutelemassa.
Persut ovat hyvällä asialla sinänsä, että feminismi ei ole niinkään erilaisuutta ihaileva - se ei hyväksy esim. sovinisteiksi kutsumiaan ihmisiä, ei liioin patriarkaattia, ja kotirouvat ja venäläiset naiset ovat hiinähiinä - kuin rajoitusten puutetta ihaileva suuntaus. Moraalinen kompassi on heille moraalinen silloin kun se näyttää minne vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep itekin vanhanaikaisena naisena olen iloinen, kun äänestämäni puolue puhui asiaa!
N19
Ehkä sä olet sitten valmis kertomaan, että mitä sä sanot sellaiselle ihmiselle, joka ei mahdu sukupuolirooleihin ja kokee ne ahdistaviksi. Ja tietenkin voit kommentoida vähän sitä biologistakin puolta.
Minä voin kertoa.
Sanon mielipidettä kysyttäessä, että hänellä on käynyt huono tuuri, aivan kuten kenellä tahansa kehityshäiriön saanneella yksilöllä. Asian kanssa on vain elettävä. Niin on tehty ihmisen historian ajan aina.
Tämä hössötys vain sekoittaa huono-onnisia yksilöitä. Ei se heidän elämänsä helpotu sillä ollenkaan, että heidän ongelmansa nostetaan nyt, juuri tämän sukupolven toimesta tapetille ja puheenaiheeksi.Kun se nyt vaan on niin, että sukupuolia on kaksi vastakkaista ja vaikka kuinka sitä faktaa tekee mieli hämmentää, vaikka tieteenkin kautta, ei se peruslähtökohta poistu mihinkään.
Siis onko sun mielestä kehityshäiriö se, ettei tunne perinteisiä sukupuolirooleja omakseen? Millainen kehityshäiriö? Pitäiskö mun hankkia joku diagnoosi? Mun miehenkin pitäisi varmaan hankkia? Saadaankohan me jotain Kelan korvausta?
On se häiriö. Jos on fyysisesti mies, mutta henkisesti tuntee olevansa jotakin muuta, niin hankalaahan se on? Ei silloin ole mennyt kehityksessä kaikki putkeen?
En osaa kertoa lääketieteellisesti häiriöstä sen enempää, koska ymmärrän alasta yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä.
Ongelmallehan oli diagnoosi vielä joskus 70-luvulla, mutta se piti poistaa.
En usko että saatte KELA-korvauksia ongelmanne johdosta?Kai tiesit, että sukupuoliroolit ovat vain yhteiskunnan keinotekoisesti tekemä muotti?
Ja kai tiesit myös, että sukupuolirooleihin mahtumattomuudessa ei ole kyse kehityshäiriöstä? Jos on mies, mutta ei mahdu siihen yhteiskunnan asettamaan muottiin, jonka mukaan miehen pitää olla "vahva eikä saa itkeä eikä puhua tunteista" niin jos kyseinen mies on herkkä ja tunteellinen, niin on se pirun vaikea sopia siihen muottiin. Millähän tavalla se on kehityshäiriö, että ei sovi yhteiskunnan asettamaan muottiin?
NO ainakaan naisia ei paljon haluta itkevät miehet :D machot jyrää,mies on macho macho on mies
Hienosti vastasit kysymykseen. Toistan sen uudestaan: millä tavalla ylläoleva tilanne on kehityshäiriö?
PS. Jos sinä et halua itkevää miestä, se on sinun henkilökohtainen halusi ja mielipiteesi. Mutta kai tajusit, että se johtuu siitä, että yhteiskunta on sanellut sinulle jo pienestä tytöstä lähtien, että et saa haluta itkevää miestä, ja sinä olet uskonut sen. Siksi tällaiset rakenteelliset yhteiskunnan epäkohdat tulisi korjata.
Minulla on ystävä jonka piti olla tyttö. Koko lapsuutensa ja nuoruutensa hän koki olevansa poika. Vanhemmat lähettivät terapiaan ja olipa hän psykiatrisella osastollakin.
Tutkimuksissa lääkäri alkoi tutkia ystävääni tarkemmin, hänestä otettiin kokeita ja paljastuikin että hän on interseksuaali. Selvisi myös että hänen vanhempansa, ja ilmeisesti lääkärikin, olivat päättäneet että hän on tyttö.
Ruumiinrakenteeltaan hän oli kuin poika, pituutta n. 185cm ja lihaksikas, mutta hänellä oli rinnat, aika isotkin.
Olin itsekin aiemmin epäuskoinen, mutta kun tutustuin tähän ystävääni ja seurasin hänen kamppailuaan identiteettinsä kanssa, aloin ymmärtää asiaa. Aika uskomattomalta tämä kuulostaa, mutta kun keskustelin ystäväni kanssa aiheesta ja luin paljon aiheesen liityyviä juttuja, aloin ymmärtää paremmin.
Kun hän kertoi minulle tästä, olin aluksi hieman hämmentynyt, ehkä järkyttynytkin. Mutta heti kun sisäistin asian, tajusin että tämä käy ihan järkeen ja selittää asian. Ystäväni oli ihan selvästi itsekin helpottunut kun vihdoin selvisi mistä oli kyse.
Hän pääsi sukupuolileikkaukseen ja sai hormonihoitoja. Nyt hän on naimisissa naisen kanssa ja pienen tytön isä.
Kai tiesit, että sukupuoliroolit ovat vain yhteiskunnan keinotekoisesti tekemä muotti?