8. luokan lääkärintarkastus
Meillä menee esikoinen ensi viikolla 8. luokan lääkärintarkastukseen. Saimme kutsun, että vanhemmat voivat myös tulla mukaan. Valitettavasti kumpikaan meistä ei silloin työesteiden vuoksi pääse. Pitääkö siellä olla vanhempi mukana?
Kommentit (12)
Meidän tyttö ainakin oli ihan yksin siellä kun kumpikaan vanhemmista ei päässyt paikalle. Ja kertoi että eipä oikeen kellään muullakaan ollut siellä vanhempaa mukana.
Hyi että todellakaa mee kasiluokkalaisen terveystarkastukseen. HYI. t.kasiluokkalainen.
Nuori kokee sen myös varmasti nolona jos vanhempi pyörii siellä tarkastuksessa mukana.
Kannattaisi olla. Soita terveydenhoitajalle ja vaihda aika sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voisin niin tehdäkin mutta mietin kuitenkin samalla, haluaisiko meidän tytär mennä sinne mieluummin ilman minua.
Kannattaisiko siltä omalta teiniltä kysyä, haluaako hän äidin ja isän mukaan vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin niin tehdäkin mutta mietin kuitenkin samalla, haluaisiko meidän tytär mennä sinne mieluummin ilman minua.
Voihan tytär haluta, mutta vanhemman olisi hyödyllistä olla mukana etenkin, jos jotain poikkeavaa ilmenee. Kouluterveydenhuollon suhteen tämä on viimeinen kerta, jolloin vanhemmat kutsutaan mukaan. Lähettäisitkö nuoren yksin lääkäriin muuten? Kyseessä on kuitenki vielä lähes lapset.
-koululääkärinä toiminut
Tuossa tilaisuudessa keskustellaan mm. ammatin valintaan liittyvistä terveysrajoitteista (esim allergiataipumus) ja suvussa kulkevista sairauksista. Pystyykö teinisi keskutelemaan näistä?
Nuori ei varmasti halua että äiti on mukana tarkastuksessa, jossa täytyy riisuutua alusvaatteisilleen. Nuoren mielipidettä on hyvä kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuori ei varmasti halua että äiti on mukana tarkastuksessa, jossa täytyy riisuutua alusvaatteisilleen. Nuoren mielipidettä on hyvä kunnioittaa.
Voin keksiä lukemattomia syitä miksi teini ei haluaisi mua äitiään mukaan. Alysvaatteiillaan olo kyllä hetkauttaisi teiniä. Mehän hyvänen aika sentän saunotaankin tyttären kanssa yhdessä.
No mitäpä luulet? Jos vanhempien läsnäolo olisi erityisen tärkeää, eikö olisi mainittu että vanhempien toivotaan olevan mukana?