Laihdutusvinkkejä teinille, 160cm ja 64kg
Onko kenelläkään hyviä laihdutusvinkkejä kohta 17-vuotiaalle tytölle, jonka mitat ovat 160/64? Suvussani on paljon ylipainoa ja perheessäni syödään lähes ainoastaan valmisruokaa ja kaikkea epäterveellistä. Ajattelin aloittaa juoksemisen vähintään 5krt viikossa ja lihaskuntoharjoittelun siinä ohessa. Ruokavaliota koitan muuttaa jättämällä kaikki herkut pois. Yritän myös suostutella vanhempiani ostamaan terveellisempää ruokaa kotiin. Salikorttiin minulla ei ole valitettavasti varaa.
Reiteni ovat isot ja täynnä raskausarpia, mutta vatsani on jostain syystä hoikka. Tarkoituksena on saada reidet pienemmäksi. Kiitos jos autatte!
Kommentit (5)
Muista syödä kunnon aterioita, varsinkin proteiinia ja (hyvää) rasvaa reilusti!
Jos syöt välipalaksi esim paljon leipää ja sokerisia jogurtteja niin ne kannattaa vaihtaa vaikka omenaan + kourallinen pähkinöitä.
Painosi ei kuulosta vielä hälyttävän suurelta, mutta kannattaa tarkkailla, ettei lähde tuosta enää nousemaan. Pyri syömään säännöllisesti viisi kertaa päivässä ja juo paljon vettä!
Lisää kasviksia, porkkanat ja omenat eivät paljoa maksa. Jätä pois karkit ja muut sokeriset herkut, niin rahat säästyy terveellisempiin ruokiin. Äläkä tuijota liikaa vaa'an lukemia.
Pidä puolen litran vesipulloa jääkapissa ja juo se muutaman kerran päivässä tyhjäksi, ainakin kolme kertaa. Korvaa kolme leipä annosta vihanneksilla tai hedelmillä, jugurtti luonnonjugurtiksi ja lenkkeily pitkiä reippaita kävely/hölkkä hommia. Tulethan tänne kertomaan mikä tökkii, jos tulee vastoinkäymisiä! Älä lannistu huutelijoista. Olen itse 33-vuotias ja 159/63, mutta ns. lihaksikkaassa kunnossa. Kilot ei kerro koko totuutta, älä usko liikaa vaakaa, mutta hyvä kun kiinnität nyt huomiota asiaan, jottei aikuisena tule ongelmia ylipainon kanssa! Tsemppiä!!
Tee sellaisia muutoksia, jotka voit säilyttää elämäntapoina. Herkut pois arkena. Syö "normaalia" ruokaa ja runsaasti vihanneksia. Ei noin paljon lenkkeilyä heti alkuun, käy kävelemässä/juoksemassa pari kertaa viikkoon.