Miltäs meidän sunnuntaipäivä kuulostaa?
Aamulla mies heräsi ensimmäisenä (en tiedä, milloin), esikoinen (5 v) klo 9 ja me kuopuksen (2 v) vähän ennen klo 10.
Klo 10 aikaan syötiin aamupalaksi leipää ja lapset lisäksi jugurtit. Aamupalan jälkeen leikittiin piilosta ja tehtiin leikkiruokaa.
Kllo 12 aikaan mies lähti lasten kanssa ulos ja mä jäin siivoamaan. Tulivat kotiin klo 14, jolloin syötiin lounaaksi ohrapuuroa + mansikkakiisseliä sekä riisipiirakoita munavoilla.
Mies lähti lounaan jälkeen 1,5 tunniksi harrastukseensa ja mä jäin lasten kanssa kotiin. Vähän ennen klo 15 kokeilin laittaa kuopuksen päiväunille, mutta arvelin, ettei nukahda, kun nukkui aamulla niin pitkään, eikä sitten nukahtanutkaan. Puolisen tuntia makoili kuitenkin ihan nätisti sängyssään, jonka jälkeen hain pois. Sitten katsottiin lasten kanssa vähän aikaa DVD:tä ja nyt he leikkivät itsekseen.
Kohta alan tekemään päiväruokaa, joka on tänään lohta ja perunoita ja se syödään n. klo 17.30. Jälkkäriksi mansikoita ja vaniljajäätelöä. Sen jälkeen mies menee taas lasten kanssa ulos, koska mä lähden jumppaan. Iltapalan lapset syövä noin klo 20.30 ja klo 21 jälkeen menevät nukkumaan.
Ihanan rento vapaapäivä, vaikka itse olisin kyllä halunnut olla tänään myös ulkona, kun siellä alkoi päivällä paistamaan aurinko. Oli kuitenkin mun vuoro jäädä siivoamaan ja koska menen illalla jumppaan, en silloinkaan pääse ulos. No, ensi viikolla taas ulkoilen joka aamupäivä (ja monena iltanakin) lasten kanssa, joten ehkä kestän yhden päivän sisällä.
Mitä te muut olette tänään tehneet, entä syöneet?
Kommentit (5)
Ei me yleensä sunnuntaina siivota, mutta nyt on ollut iltaisin niin paljon kiirettä, ettei olla aiemmin ehditty siivota. Tänään se oli sitten pakko tehdä, ettei ois jäänyt tältä viikolta tekemättä =)
T.ap
meillä minä olen ollut lasten kanssa kotona, mies on remppaamassa taloa johon muutamme sitten joskus. Aamupvällä olimme takapihalla, sitten teimme pienen pyöräilylenkin. Sen jälkeen syönti, päikkäreille, välipala ja kohta taas lähdemme ulos. Pyykkiä pesin pari koneellista ja imuroin.
Tänään on mun viimenen kesäleskipäivä ja ainoo vapaapäivä. Mä oon heränny kymmenen tienoilla, juonu aamiaiseks litran tuoremehua. Sitten oon ollu tässä koneella, kattonu Metsoloita dvd:ltä ja syöny lounaaks jätskiä=). Mulla on muuten yöpaita vieläkin päällä=)))
Seuraavaks pitäis imuroida ja tiskata ja pakata, koska huomenna lähden töitten jälkeen miehen ja lapsen perässä mummolaan. Tuskin puen päivävaatteita tänään ollenkaan. Hommien jälkeen käyn suihkussa ja keskityn jalkapalloon. Laitan luultavasti maittavan nuudeliaterian siinä pelin aikana ittelleni=)))
Meillä näin:
Minä heräsin kaksosten (9kk) kanssa 7 jälkeen, isommat lapset (11v ja 9v) 9 aikaan ja mies 10 maissa.
Kaksoset söi aamupuuronsa 7.30, samalla söin itsekin. Muut ei syöneet aamupalaa ollenkaan, vaan klo 10.30 söimme lounaaksi lasagnea.
Sitten mies lähti isompien lasten ja koiran kanssa kalalle ja ovat sillä reissulla edelleen, tulevat tosin tunnin sisällä. Ovat paistaneet siellä makkaraa, syöneet eväsleipää ja juoneet nokipannukahvit.
Minä kävin kaksosten kanssa 12km lenkillä, vauvat nukkuivat rattaissa samalla päikkärit 11.30-15. Palattuani löhösin pihalla riippukeinussa lukien lehteä. Kun vauvat heräsivät, syötiin välipalaa ja sitten vauvat viihtyivät keskenään sen aikaa, kun laitoin pyykit, imuroin keittiön ja siivosin vaatehuoneen.
Nyt juovat tuossa maitojaan, minä istahdin tähän koneelle n. vartiksi.
Kun mies ja lapset tulee, teen riisipuuroa ja paistan heidän saaliinsa illalliseksi. Lämmitetään sauna ja käydään uimassa. Siinähän se päivä vierähtikin ja nukkumaan kaksoset menee 20 aikaan, isommat sitten 22-23 aikoihin,kuten minä ja mieskin.
Niin, paitsi sitä ennen harrastetaan ihanaa ..... ;)
mutta sunnuntaina ei siivota ; )