Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä toimeentulon valittajista käy ruokajonossa

Vierailija
24.02.2016 |

Minä käyn enkä häpeä sitä myöntää. Pahiten minua satutti, kun joku mamma kysyi missä se on, että voisi lasten kanssa käydä katsomassa sitä. Kyllä nykyään on suomalaisilla pientuloisilla ihan oikea hätä. Tuskin kukaan huvikseen seisoo säässä kun säässä, että saa edes jotain. Kuitenkin olen kiitollinen. Ruoka apu on minulle tärkeä ja sitä harvoissa maissa edes saa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ruokaa sieltä saa? Ne jonot on ihan mielettömät kun seurailen aamulla bussissa Myllypuron kohdalla.

Vierailija
2/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää noista typeristä provoajista ja vielä vähemmän uskoa niiden juttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä viitsi, kun jakavat päiväysvanhoja ja epäterveellisiä tuotteita. Makaronia ja vehnäleipää. Ei kiitos!

En kyllä saa toimeentulotukeakaan vaikka mitään ei jää pakollisten (ja vähemmän pakollisten) menojen jälkeen käteen.

Vierailija
4/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joudut käymään? Vilpitön kysymys.. Etkö ole töissä?

Vierailija
5/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain: käsirasvan, varsiselleria, kurkkua, kasvispihvejä, kinkkusuikaleita, mannapuuroa, kaurahiutaleita, leipää niin paljon kuin jaksaa kantaa sekä tiskiainetta

Tulivat todellakin tarpeeseen ja kiitollinen olen

Vierailija
6/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa

500.000 suomalaista ei ole töissä

Vierailija
7/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, mutta kun siellä annetaan semmoista mitä en pysty syömään, niin ruoka täytyy ostaa vähistä rahoista. Mulla siis ibs, ja tuosta vitosen listasta kait tuo kurkku ja kinkkusuikaleet olis käyny, kasvispihveistä olisi pitänyt lukea sisältö että sisältääkö yhtä tiettyä maustetta.

Vierailija
8/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole töissä tällä hetkellä, koska olen sairas. Ei silti ole ikinä ollut tarvetta ruokajonoon.

Vierailija
9/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan ne omat asiat on pitänyt kusea että ruokajonoon joutuu!!!

Vierailija
10/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekeminen on vanhanaikaista ja varsinkin huonolla palkalla alle 2000€/kk nou thanks

Vierailija
11/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on kasvissyöjä?  Saako makkaroiden tilalle jotain muuta?

Vierailija
12/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekeminen on vanhanaikaista ja varsinkin huonolla palkalla alle 2000€/kk nou thanks

1500 e nettona olis ihan jees.

Vierailija
13/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain: käsirasvan, varsiselleria, kurkkua, kasvispihvejä, kinkkusuikaleita, mannapuuroa, kaurahiutaleita, leipää niin paljon kuin jaksaa kantaa sekä tiskiainetta

Eikö se olekkaan ruuan jakelua eli leipäjono? Mistä lähtien niissä on pesuaineita ja käsirasvoja jaettu?

Vierailija
14/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan ne omat asiat on pitänyt kusea että ruokajonoon joutuu!!!

Miten niin? Etsitkö mulle töitä kun oon niin kelvoton löytämään niitä itse?

Vierailija
15/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olekkaan ruuan jakelua eli leipäjono? Mistä lähtien niissä on pesuaineita ja käsirasvoja jaettu?

Tietysti ruokaa ensisijaisesti mutta piksipä ei muitakin hyödykkeitä jos joku kauppa niitä kerran lahjoittaa. hiertääkö asia jotenkin?

Vierailija
16/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on kasvissyöjä?  Saako makkaroiden tilalle jotain muuta?

Saa jos on.

Vierailija
17/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ruokaa ensisijaisesti mutta piksipä ei muitakin hyödykkeitä jos joku kauppa niitä kerran lahjoittaa. hiertääkö asia jotenkin?

Ei se hierrä, lähinnä ajattelin että ne asunnottomat joita noissa luulisi useimmiten käyvän, ottaisi varmaan mielummin ihan sitä ruokaa eikä käsirasvoja. Olettaisi että ruoka on se perustarve joka on oleellisin. Käsirasvan ja tiskaineen tilalla olisi voinut olla vaikka maitojauhepaketti ja jauhelihaa ennemmin.

Vierailija
18/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella avun tarpeessa, niin sitä ei todellakaan ala lukea ruokaselosteita. Sinä joka sanoit että hommat on pitänyt kusea olet oikeassa. Ikinä ei voi vaan tietää mitä elämä tuo tullessaan. Sairauksia, yt potkut, avioero yms vaikka ennen elämä olisikin ollut hyvin. Toivon että saisit elämääsi odottamattomia vaikeuksia vaikka en kenellekään mitään pahaa toivo. Laskeutuisit silloin ehkä alas kultatuolistasi ja kohtelisit kaikkia ihmisiä ihmisinä. Tosin olet nuori joten ymmärrän mistä lähtökohdista tulet. Elämä opettaa.

Vierailija
19/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hierrä, lähinnä ajattelin että ne asunnottomat joita noissa luulisi useimmiten käyvän, ottaisi varmaan mielummin ihan sitä ruokaa eikä käsirasvoja. Olettaisi että ruoka on se perustarve joka on oleellisin. Käsirasvan ja tiskaineen tilalla olisi voinut olla vaikka maitojauhepaketti ja jauhelihaa ennemmin.

Käsirasva ja ruoka eivät sulje toisiaan pois. Ruokajonossa siis jaetaan KAIKKEA mitä lahjoituksena saadaan. ei siis ole mahdollista jakajan alkaa valikoimaan että otetaampa rasvan sijaan syötävää

Vierailija
20/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsirasva ja ruoka eivät sulje toisiaan pois. Ruokajonossa siis jaetaan KAIKKEA mitä lahjoituksena saadaan. ei siis ole mahdollista jakajan alkaa valikoimaan että otetaampa rasvan sijaan syötävää

Eli se ei sitten haittaa jos ajan myötä kaupat alkaa lahjottaa pelkkiä rasvoja ja syömiseksi kepaamattomia tuotteita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan