Kaverisi tulee luoksesi kylään ja vessakäynnillään jättää kakkaraidan pönttöön putsaamatta sitä. Kuinka toimit?
Huomautat asiasta ystävällesi vielä ollessa luonasi vaiko mutiset hiljaa ja putsaat ite?
Kommentit (30)
Ei oo käynyt vielä niin brutaalia ihmistä että ei vedä vessanpönttöä. Huomauttaisin kyllä että vessa jäi vetämättä.
Ai niin että jos pönttöön jää nk baskaa, tottakai jäljet pitää putsata suihkun kanssa.
Riippuu ystävästä, toiselle nauraisin ralliraidasta, toiselle en sanoisi mitään. Molemmissa tapauksissa siivoaisin itse.
En toimi mitenkään. En ole koskaan ollut kiinnostunut kakkaraidoista tai yleensäkään siitä, miltä pönttö näyttää. Säännöllisesti sen tietysti puhdistan ihan käytännön syistä, mutta että jokaisen arkisen – miksei sunnuntaisenkin – paskomisen jälkeen pitäisi siivota... :)
Itse pesisin.. Epätodennäköistä kuitenkin, että tuollaista tapahtuisi. Mun ystävillä on käytöstapoja samoin kuin itselläni, ja niihin kuuluu se, ettei jätä jälkeensä paskajälkiä.
KERRAN joku on raidat jättänyt mun pönttöön ja aika pian sen jälkeen olikin entinen kaveri. Ei johtunut jäljistä, mutta ne olivat kyllä osasyy tyypin muun oksettavuuden ohella.
Putsaan itse. Niin kuin muutenkin siivoan vieraan jättämät sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo käynyt vielä niin brutaalia ihmistä että ei vedä vessanpönttöä. Huomauttaisin kyllä että vessa jäi vetämättä.
Sisälukutaito. Ei tuossa puhuttu vetämättä jättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Huomautat asiasta ystävällesi vielä ollessa luonasi vaiko mutiset hiljaa ja putsaat ite?
Minun vessa ja minä siivoan. Tuo on jo saivartelua. Ei kaikki tarkista tarpeiden jälkeen mitä pönttöön jää.
Sanon ystävälle suoraan. Eipä oo tuollasta koskaan onneks käyny, mutta jos kävis niin en tod. siivois hänen jälkiänsä ja jos kerkiäis lähtemään niin kyllä ottaisin asian puheeksi puhelimessa tms ja tekisin selväksi, että on viimeinen kerta kun noin tekee. Itse siivoan aina jälkeni, olin sitten ystävälläni taikka julkisissa, en ikinä kehtaisi jättää kakka jälkiä jonkun toisen siivottavaksi... Ainoastaan kerran en voinut julkisessa, kun puuttui wc-harja. Menin tosin tästä huomauttamaan infoon ja seuraavalla kerralla oli wc-harja sinne vessaan hommattu.
Vierailija kirjoitti:
En toimi mitenkään. En ole koskaan ollut kiinnostunut kakkaraidoista tai yleensäkään siitä, miltä pönttö näyttää. Säännöllisesti sen tietysti puhdistan ihan käytännön syistä, mutta että jokaisen arkisen – miksei sunnuntaisenkin – paskomisen jälkeen pitäisi siivota... :)
Siis teillä on paskaraitoja pöntössä siihen asti, kunnes joku siivouspäivänä sen pesee? Hyi kuvotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on paskaraitoja pöntössä siihen asti, kunnes joku siivouspäivänä sen pesee? Hyi kuvotus.
Kyllä kai, jos niitä kerran jää. En ole kyllä ikinä tutkinut mitään vessaa, jossa olen käynyt, että onko siellä jotain raitoja vaiko ei. Ei ole tullut mieleenkään.
Se ystävä ei kyllä olisi enää minun ystäväni. Hyi! En haluaisi enää nähdäkään
"Jos sotkee niin siivuaa."
En tosin ollut jättänyt pönttöön kakkaa, vaan minulta oli pudonnut ruoanpala lattialle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai, jos niitä kerran jää. En ole kyllä ikinä tutkinut mitään vessaa, jossa olen käynyt, että onko siellä jotain raitoja vaiko ei. Ei ole tullut mieleenkään.
Miten "tutkinut"? Näkeehän sen heti vessaan mennessään, onko pönttö puhdas vai paskainen. Onneksi en käy teillä kylässä, jos siisteys on tuota luokkaa, ettei edes selvää paskaa huomata.
Mä en kyllä ryhdy kylässä ollessani pesemään vessanpönttöä! Aika erikoista jo noin ihan ajatuksen tasolla.
Ottaisin kuvan, lisäisin facebookkiin ja tägäisin ystäväni nimen siihen. Tekstiksi jotain "Marjo hei, sulta jäi jotain ;)"
Eiku öö, olisin hiljaa ja pesisin pöntön.
Huokaisen syvään, ja siivoan itse.
Pesisin pöntön ja jatkaisin elämääni.
Ihan itse putsaan oman vessani =)