Kuinka kauan odottaisit silmätulehduksen kanssa?
Siis kuinka kauan voi katsella kotona ennen lääkäriin menoa? Silmässäni on todennäköisesti lievä hankausvamma. Silmä on punainen ja kipeä ollut eilisestä lähtien.
Kommentit (7)
Jos se erittää vihreää/keltaista rähmää, niin mene lääkäriin. Itselläni levisi silmätulehdus todella nopeasti ympäröivään kudokseen ja naama turposi leukaan saakka.
Silmä ei eritä mitään. On vain ihan punainen ja tavattoman kipeä. Kokeilen vaikka tippoja. Tavalliset kostuttavat varmaan käyvät? Ap
Kerran tunsin lauantai-iltana että silmä oli kipeä, sunnuntaina puuroutunut umpeen mutta pärjäsin kotona putsaamalla vedellä.
Ei ollut minusta päivystysasia, niin menin maanantaina työterveyslääkäriin koska en ollut työkunnossa.
Lääkäri vain tiuski miksi olin odottanut niin kauan, ja kirjoitti 3pvä saikkua vaikka itse luulin että olisin voinut mennä seuraavana päivänä jo koska päiväkodin lapsetkin tuodaan aina heti kun on antibiootit aloitettu.
Lääkäri kuitenkin sanoi että tulehtuneen silmän kanssa ei ole mitään asiaa töihin koska se tarttuu nin herkästi. (Eikä oikein ymmärtänyt sitä että lapsia pitäisi tuoda heti, lapseltahan minäkin tulehduksen sain.)
Näkö voi mennä kokonaan silmästä jos liian kuan ihmettelee tulehduksen kanssa. Varsinkin jos on saanut haavan sarveiskalvoon, heti lääkäriin. Vai mitä tarkoitat sanalla hankausvamma?
Jos silmä on kipeä tulee mennä lääkäriin, ei se kotikonstein parane! On elemassa myös värikalvon tulehdus joka näkyy silmässä punoituksena ja kipeytenä eikä sitä pysty itse diagnosoimaan ja siihen tarvitsee silmälääkäriä! Siinä voi näkö mennä silmästä jos sitä ei hoida.
Tarkoitan hankausvammalla sitä, että olin kosmetologilla ja silmieni alla oli geelilaput, joista toisen reuna hankasi tätä kipeytynyttä silmää. En tajua, miksen sanonut kosmetologille mitään, vaikka tunsin, että silmässä oli epämiellyttävää tunnetta. Hoito oli kuitenkin aivan loppusuoralla. (en syytä kosmetologia, minun olisi pitänyt pyytää poistamaan lappu). Ap
Ei kannata pelkästään odotella vaan huudella useita kertoja päivässä joko silmätipoilla tai niiden puutteessa valmistetulla keitetyllä fysiologisella suolaliuoksella. Sillä olen saanut monet kerrat lievän tulehduksen hoidettua kuntoon kun on jäänyt jotain roskaa piilareiden alle ja silmä on rähminyt ja punoittanut.