Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkulapselle meikkejä?

Vierailija
24.02.2016 |

Tyttäreni oli eilen kaverisynttäreillä ja mietin mitä ostaa lahjaksi. Leluja oli paljon alennuksessa ja alessa oli myös ns leikkimeikkejä jotka kuitenkin ihan oikeita meikkejä.
En uskaltanut ostaa sitä vaikka tiedän että oma, kohta kuusivuotias tyttäreni olisi itse ollut lahjasta innoissaan. Valitsin sitten Barbien joka ehkä neutraalimpi.
Niin eli kysymys! Kuinka moni vanhempi kauhistuisi jos lahjapaketista tuollainen lasten meikkisetti paljastuisi?
Itselle olisi ihan ok. Tyttärelläni joitain meikkejä ja kynsilakkoja onkin joita tullut prinsessa- ym lehtien välistä ja saanut lahjaksi. Kotona siis vaan naamaansa töhrii, ulos ei meikeissä lähde.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina Citymarketista samat meikit mulle mun 6v Jessica-tytölle! Vähän sen mukaan mitä sattuu olemaan plussatarjouksena. Käy Cittarissa katsomassa, Tokmannilta saa kans huulikiiltoja ihan parilla eurolla. Mut huulipunat kannattaa ostaa Cittarista, vaikka onkin kalliimpaa. Hiusväri vois myös olla kiva lahja, vaikka joku pirtsakka punainen. Meidän Jessica on kovasti tykännyt! Myös harjoitusrintsikaton ihana lahjaidea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin pienenä äidin huulipunan.

Että kyllähän tytöillä on luontainen kiinnostus meikkeihin, kun kerta äidilläkin on.

Turvallisempiahan nuo lasten meikit on.

Vierailija
4/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meikit vois olla sinällään parempi lahja kun barbie. Meikkaaminenon joissakin tapauksissa taiteenmuoto ja kehittää tarkkuutta sekä luovuutta. Tosin pitääkö kummassakaan tapauksessa tukea sukupuolirooleja? Mitä jos tyttö ei tykkää perinteisistä "tyttöjen leluista"?

Osta vaikka maalaussetti seuraavan kerran lahjaksi sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
5/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostetaan aina Citymarketista samat meikit mulle mun 6v Jessica-tytölle! Vähän sen mukaan mitä sattuu olemaan plussatarjouksena. Käy Cittarissa katsomassa, Tokmannilta saa kans huulikiiltoja ihan parilla eurolla. Mut huulipunat kannattaa ostaa Cittarista, vaikka onkin kalliimpaa. Hiusväri vois myös olla kiva lahja, vaikka joku pirtsakka punainen. Meidän Jessica on kovasti tykännyt! Myös harjoitusrintsikaton ihana lahjaidea.

Sä siis ilmeisesti kauhistuisit leikkimeikeistä? Sarkasmistasi päätellen ;)

Ap

Vierailija
6/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä meikit vois olla sinällään parempi lahja kun barbie. Meikkaaminenon joissakin tapauksissa taiteenmuoto ja kehittää tarkkuutta sekä luovuutta. Tosin pitääkö kummassakaan tapauksessa tukea sukupuolirooleja? Mitä jos tyttö ei tykkää perinteisistä "tyttöjen leluista"?

Osta vaikka maalaussetti seuraavan kerran lahjaksi sukupuolesta riippumatta.

Nää tytöt siis on kaikki sellaisia prinsessoja että ihan perinteiset tyttöjen lahjat on in. :)

Ap

Vierailija
7/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauhistuisi, meidän tytöt 5- ja 7v lakkaa kynsiä ja "meikkaavat" toisiaan juurikin lasten meikeillä. Kotona vain, ei meilläkään kouluun tai hoitoon mennnä meikeillä, eikä tytöt edes koskaan ole kysyneet että saako laittaa meikkiä kouluun. Tietenkin jos lahjaksi meinaa eikä ole ihan varma, voihan sitä kysyä vanhemmilta että olisko ok ostaa joku meikkijuttu. Ei ainakaan sitte tahattomasti pahoita vanhempien mieltä. :)

Vierailija
8/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni oli eilen kaverisynttäreillä ja mietin mitä ostaa lahjaksi. Leluja oli paljon alennuksessa ja alessa oli myös ns leikkimeikkejä jotka kuitenkin ihan oikeita meikkejä.

En uskaltanut ostaa sitä vaikka tiedän että oma, kohta kuusivuotias tyttäreni olisi itse ollut lahjasta innoissaan. Valitsin sitten Barbien joka ehkä neutraalimpi.

Niin eli kysymys! Kuinka moni vanhempi kauhistuisi jos lahjapaketista tuollainen lasten meikkisetti paljastuisi?

Itselle olisi ihan ok. Tyttärelläni joitain meikkejä ja kynsilakkoja onkin joita tullut prinsessa- ym lehtien välistä ja saanut lahjaksi. Kotona siis vaan naamaansa töhrii, ulos ei meikeissä lähde.

Tuo on sellainen lahja joka kannattaa aina ensin tarkistaa lapsen vanhemmilta voiko ostaa. Ei ne ihan vaarattomia ole nekään. Jotkut lapset voivat olla niin herkkiä että saavat niistä iho-oireita. Eli ensin kysymys vanhemmille.

Itelläni on sellainen tapa että kummilapset saa toivoa mitä ne haluaa mutta kylläkin soitan ja keskustelen vanhempien kanssa ensin asiasta. Jos heillä ei ole mitään niitä toiveita vastaan toteutan mahdollisuuksieni mukaa. Aina lapsen toiveet ja vanhempien ohjeet ei mene yksiin. Mutta silloin vanhempien päätös on se joka ratkaisee.

Vierailija
9/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen että kysymättä on paras ostaa vain omalleen. On meilläkin ollut jo ehkä tuossa iässä, vaikkei äidillä edes ollut silloin varmaan yhtään putelia. Pari kertaa ehkä kokeilivat, mutta onhan se vaan niin kiva omistaa sellaiset.

Vierailija
10/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä siis ilmeisesti kauhistuisit

leikkimeikeistä? Sarkasmistasi päätellen ;)

Ap

Mikä sarkasmi 😮 Ei kun meillä tehdään näin. Jessica tosin meikkaa mun kanssa vain kotona, se on yhteistä puuhaa. Hiusväri oli vaan kevytväri, ei mikään kestoväri vielä! Ja on sillä ollut jo jonkun aikaa toppiyläosa harjoitusrintsikoina kun pyysi ja tykkää pitää. En ymmärrä mikä tässä nyt olisi ollut sarkasmia. T. Jessican äiti

Vierailija
11/11 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkäisi. Mieluummin jotain neutraalimpaa tai sitten kysytään vanhemmilta onko ok.