Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ulkonäön "arvostelu"

Vierailija
23.02.2016 |

Onko oikein huomautella kaverin lapsen ulkonäöstä esim. että lapsellasi on pitkä selkä? Ihmetyttää kaverini tuttavan käytös, josta ystäväni on pahoittanut mielensä. "Saako" noin sanoa, vai onko tuo jotenkin tökerösti sanottu? Ymmärrän toisaalta ystävääni.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "pitkä selkä" jotenkin negatiivinen asia? Mun mielestä kuulostaa ihan neutraalilta ja  maininta voisi liittyä esim. tilanteeseen jossa mietitään vaatekokoja. Esim. mun lapsilla on pitkä selkä ja bodyt oli siitä syytä hankalia (aina liian pitkät hihat).

Vierailija
22/22 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä: montako kertaa olet pienen lapsen nähdessäsi kommentoinut hänen ulkonäköään huomauttamalla tukan pituudesta, väristä, silmien väristä tai siitä miten lapsi näyttää isältään? Koska nämä ovat yleisesti "positiivisiksi" miellettyjä asioita niin niistä saa sanoa vaikka ulkonäön kommentoiminen ei olekaan aikuismaista käytöstä, eikö totta? 

Oletko jotenkin vajaa jos et ymmärrä eroa "onpa sinulla vihreät silmät aivan kuten isälläsikin" ja "onpas sulla paksut ja omituisen lyhyet sääret" kommenttien välillä? 

Muutama viesti aiemmin todettiin, ettei ulkonäön kommnentointi ole aikuismaista käytöstä. Siksi siis en itse asiassa näe juuri eroa positiivisen ja negatiivisen kommentoinnin välillä, koska aikuismainen järkevä ihminen ei ilmeisesti kerro mitä näkee, positiivisia tai negatiivisia.

On ihan paikallaan miettiä, että mitkä ne omat sosiaaliset taidot ja hienovaraisuus sosiaalisissa tilanteissa tosiasiassa ovat jos ei helposti kykene tekemään eroa mitkä kommentit ovat OK ja mitkä eivät ole.

Muista nyt, että av:lle kirjoittelevat vain Mensan jäsenet, sosiaalisten taitojen mestarit ja tohtorit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi