lapsen äidin sekoilut.
Alan olla niin väsynyt exäni temppuiluun. Meillä on yhteishuoltajuus ja lapsi on luonani aina, kun se on töiden kannalta mahdollista, eli aina vapaapäivinäni ja kun minulla on aamuvuoroviikko. Yleensä siis 7-14 päivää kuukaudessa. Hän kuulemma tarvitsee enemmän vapaata aikaa.
Olen ehdottanut, että rupean lähivanhemmaksi, jolloin voin laittaa lapsen vuoropäiväkotiin ja äiti saa vapaata niin paljon, kuin haluaa. Ei kuulemma käy hänelle.
Mitä ihmettä minä voin sitten tehdä? Olen iltavuorossa 14.00-23.00 kaksi-kolme viikkoa kuukaudesta. Lapsi on esikoulussa äitinsä kodin lähellä ja äiti on itse työttömänä kotona.
Exä varailee jatkuvasti keskusteluaikoja perheneuvolaan ja sitten peruu niitä. Nyt on taas kuulemma varannut ajan oman jaksamisensa takia ja siellä pitäisi sitten keskustella asioista. Ilman perheneuvolan työntekijää hän ei ilmeisesti kykene kanssani kommunikoimaan.
Haluaa hampaat irvessä olla lähivanhempi, mutta minun pitäisi ottaa suurempi hoitovastuu, kuin hänen. Mikä on mahdotonta jos lapsi ei ole luonani kirjoilla.
Aiemmin on vauhkonnut, kuinka tarvitsee tukiperheen ja varamummon jaksaakseen. (lapsella on 4 tervettä ja lapsen elämässä mukana olevaa isovanhempaa). Mutta minä se en kelpaa lähivanhemmaksi ja syy on aina vain se, että hänen mielestään se ei ole lapsen edun mukaista.
Miten voi olla lapsen edun mukaista palloilla tukiperheissä ja varamummoilla, mutta ei asua päihteettömän tavallisen työssäkäyvän isänsä kanssa?
Exän sekoilut alkaa olla aika raskaita jo itsellenikin
Kommentit (4)
Hae oikeuden kautta muutosta asiaan. Loppuu tuo leikki
Mietin tässä, että mitähän exä ja tämä sosiaalityöntekijä siellä keskustelussa kuvittelevat minun voivan tehdä asialle, jos minun ryhtymiseni lähivanhemmaksi on poissuljettu vaihtoehto?
AP
Ennustan että saat kuitenkin lapsesi huoltajuuden parin vuoden sisään. Ex pitää tukirahojen takia lastaan luonaan. Saahanhan se sentää lapsilisän yhkorotuksella ja elärit kaljoihin.