Siis mistä porukka oikein repii niitä seuraajia?!
No siis instagram.
Olen ollut siellä nyt kohta 2v ja mulla ei vieläkään ole edes viittäkymmentä seuraajaa. Sitten taas jotku olleet vasta kuukauden ja on jo satoja seuraajia. Miten ne niitä saa?? Eikä kyse siis mistään julkkiksista.
Mulla on mielestäni hyviä kuvia ja tykkäilen toisten kuvista ja olen sosiaalinen, mutta silti tosi harva seuraa mua. Ja kuvat saa yleensä tykkäyksiä sellaisilta, jotka mua ei edes seuraa.
Olis paljon hauskempaa laitella kuvia jos olisi enemmän seuraajia. Nyt kun on vain muutama ja niistäkin harva edes tykkää/kommentoi, niin kiinnostus laskee. Tykkään kuitenkin kuvaamisesta ja tuo on huippu paikka valokuvista kiinnostuneelle.
Kommentit (28)
Lisää hashtageja, myös englanniksi. Mitä enemmän, sitä suurempi todennäköisyys että kuvasi joutuvat niistä kiinnostuneiden silmiin. Onko sulla selkeä aihealue, vai ylimalkaisempi? Selkeät aiheet ovat monesti helpompia alkaa seurata. Jos on vähän sitä sun tätä, ne ei niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi ostaa. Mitä sellaisilla seuraajilla sitten tekee, en tiedä. Hyvillä kuvilla, kiinnostavilla aiheilla ja oikeilla hashtageillä voi saada ihan oikeitakin seuraajia. Olen ollut alle vuoden instagramissa ja ei mullakaan ole kuin n. 10 ei tuttua seuraajaa.
Mitkä sitten olis niitä hyviä hashtageja? Aika vähän tulee niitä laitettua. Muutama perus, joten niitä ehkä kannattais lisätä, mutta en mä keksi siihen ikinä mitään sellaisia, joita ihmiset käyttäisi.
ap.
En tiedä tarkalleen, miten Instagram toimii, mutta olettaisin "random seuraajien" ilmestyvän osuvien ja heitä kiinnostavien häshtägien takia. Eli jos sulla on vaikka ranskanbulldogin kuvia, niin osuvilla ja kansainvälisilläkin häshtägeillä voit saada kuvillesi ranskanbulldogeista kiinnostuneita seuraajia. Jos taas käytät vaikka #finnishgirl, voit ehkä saada perääsi jotain suomalaisista naisista kiihottuvia ihmisiä, ja toivoa, että ehkä jonain päivänä joku jenkkimiljonääri löytää Insta-tilisi.
Toinen vaihtoehto on, että henkilöillä on ollut jo valmiiksi laaja someverkosto eli Facebook-kaverit ovat siirtyneet myös Insta-seuraajiksi.
Johanna Tukiaisen pikkuveli pyörittää firmaa, jonka (ainoa?) tehtävä on ostaa ja myydä seuraajia. Pannaanko 5 000? Ai ei, no entä 50 000?
Voi voi, eikö perseherutuskuvasi saa tarpeeksi huomiota miehiltä? Harmi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä voi ostaa. Mitä sellaisilla seuraajilla sitten tekee, en tiedä. Hyvillä kuvilla, kiinnostavilla aiheilla ja oikeilla hashtageillä voi saada ihan oikeitakin seuraajia. Olen ollut alle vuoden instagramissa ja ei mullakaan ole kuin n. 10 ei tuttua seuraajaa.
Mitkä sitten olis niitä hyviä hashtageja? Aika vähän tulee niitä laitettua. Muutama perus, joten niitä ehkä kannattais lisätä, mutta en mä keksi siihen ikinä mitään sellaisia, joita ihmiset käyttäisi.
ap.
Katsele mitä muut käyttää. Jos kuvaat vaikka auringonlaskuja, etsi muita auringonlaskukuvia ja katso mitä ne on käyttäneet. Ja instagram ehdottaa sulle muitakin aihepiiriin kuuluvia hashtageja.
Vierailija kirjoitti:
Lisää hashtageja, myös englanniksi. Mitä enemmän, sitä suurempi todennäköisyys että kuvasi joutuvat niistä kiinnostuneiden silmiin. Onko sulla selkeä aihealue, vai ylimalkaisempi? Selkeät aiheet ovat monesti helpompia alkaa seurata. Jos on vähän sitä sun tätä, ne ei niin kiinnosta.
Ei mulla mitään täysin selkeää aihetta ole, sellaisia luonto- ja kaupunkikuvia enimmäkseen. Olen miettinyt tuota, että jos pidättäytyisi vain yhdessä aiheessa, mutta haluan kuitenkin olla oma itseni enkä ole sellainen. Kävisi tylsäksi itselleni sellainen yhden aiheen postaus.
Ehkä nuo mun kuvat vaan ei sitten olekaan kovin kiinnostavia. Ihmetyttää vain usein, kun jonkun nopea räpsäisy kukkapuskasta saa satoja tykkäyksiä kun sitten mun laadukkaampi kaunis kuva ei saa kuin 10.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Katsele mitä muut käyttää. Jos kuvaat vaikka auringonlaskuja, etsi muita auringonlaskukuvia ja katso mitä ne on käyttäneet. Ja instagram ehdottaa sulle muitakin aihepiiriin kuuluvia hashtageja.
Ok. Täytyy alkaa enemmän kiinnittään huomiota noihin tageihin.
ap.
Hih....
Mulla ei ole paljon seuraajia, enkä niitä haluakaan, kun en paljon kuvia laittele instaan... Seuraan vain pääasiassa muita. Olen huomannut, että todella monet seuraa (jolloin normaalisti ihminen seuraa takaisin), jonka jälkeen eivät enää seuraa. :D Eli tuo tyyli toimii, seurailet vain random porukkaa ja halutessasi saatuasi heidät seuraaman sua, et enää seuraa heitä.. Tykkäile myös monista kuvista, niin porukkaa huomaa nimesi.
Ja tietenkin ne hashtagit ja julkinen profiili toimii myös... Seuraajia voi ostaa, mutta maksaa kai aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Johanna Tukiaisen pikkuveli pyörittää firmaa, jonka (ainoa?) tehtävä on ostaa ja myydä seuraajia. Pannaanko 5 000? Ai ei, no entä 50 000?
Fitness-ympyröissä on muutama tuollainen seuraajia ostanut tapaus. Parilla on yli 10 000 IG-seuraajaa, mutta kuvat saavat 50–100 tykkäystä jos sitäkään. 10 000 oikeaa seuraajaa tarkoittaa monesti lähemmäksi tuhatta tykkäystä per kuva.
Vierailija kirjoitti:
No siis instagram.
Olen ollut siellä nyt kohta 2v ja mulla ei vieläkään ole edes viittäkymmentä seuraajaa. Sitten taas jotku olleet vasta kuukauden ja on jo satoja seuraajia. Miten ne niitä saa?? Eikä kyse siis mistään julkkiksista.
Mulla on mielestäni hyviä kuvia ja tykkäilen toisten kuvista ja olen sosiaalinen, mutta silti tosi harva seuraa mua. Ja kuvat saa yleensä tykkäyksiä sellaisilta, jotka mua ei edes seuraa.Olis paljon hauskempaa laitella kuvia jos olisi enemmän seuraajia. Nyt kun on vain muutama ja niistäkin harva edes tykkää/kommentoi, niin kiinnostus laskee. Tykkään kuitenkin kuvaamisesta ja tuo on huippu paikka valokuvista kiinnostuneelle.
No ei ole. Otetaan esimerkkinä Konsta Punkka. Muutaman kerran pääsi upeilla kuvillaan otsikoihin ja nyt on 661000 seuraajaa.
Laitappa linkki profiiliisi, niin voimme sitten kertoa miksei seuraajia ole.
Mulla on yksityinen tili ja laitan sinne millon mitäkin kuvia. En ees haluu mitään seuraajia ku ne joita tunnen. Siks saatan laittaa kuvia vaikka lapsista. Mut on mullakin joku 50 seuraajaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Hih....
Mulla ei ole paljon seuraajia, enkä niitä haluakaan, kun en paljon kuvia laittele instaan... Seuraan vain pääasiassa muita. Olen huomannut, että todella monet seuraa (jolloin normaalisti ihminen seuraa takaisin), jonka jälkeen eivät enää seuraa. :D Eli tuo tyyli toimii, seurailet vain random porukkaa ja halutessasi saatuasi heidät seuraaman sua, et enää seuraa heitä.. Tykkäile myös monista kuvista, niin porukkaa huomaa nimesi.
Ja tietenkin ne hashtagit ja julkinen profiili toimii myös... Seuraajia voi ostaa, mutta maksaa kai aika lailla.
Mulle tehdään tosi paljon tuota, että alkaa ensin seuraan mua ja sitten jos seuraan takaisin, niin kohta ei enää seuraakaan. Sama vaikka en seuraisikaan takaisin, niin kohta unfollaa. Inhoan tuota, niin en viitsi itse alkaa sitä harrataan. :)
Olen ajatellut, että moni tekee sitä varmaan siksi mulle, kun mulla on niin vähän seuraajia, niin ajattelevat, että alan helposti seuraan takaisin.
Mä tykkään kuvaamisesta ja tykkäisin laitella niitä instaan, mutta vähän turhauttaa monesti laittaa, kun tulee olo, ettei kukaan edes näe sitä, kun niin harva tykkää tai kommentoi.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis instagram.
Mulla on mielestäni hyviä kuvia ja tykkäilen toisten kuvista ja olen sosiaalinen, mutta silti tosi harva seuraa mua. Ja kuvat saa yleensä tykkäyksiä sellaisilta, jotka mua ei edes seuraa.Olis paljon hauskempaa laitella kuvia jos olisi enemmän seuraajia. Nyt kun on vain muutama ja niistäkin harva edes tykkää/kommentoi, niin kiinnostus laskee. Tykkään kuitenkin kuvaamisesta ja tuo on huippu paikka valokuvista kiinnostuneelle.
No ei ole. Otetaan esimerkkinä Konsta Punkka. Muutaman kerran pääsi upeilla kuvillaan otsikoihin ja nyt on 661000 seuraajaa.
Laitappa linkki profiiliisi, niin voimme sitten kertoa miksei seuraajia ole.
No en mä mikään ammattikuvaaja ole ja turha mun on lähteä omia kuviani vertailemaan mihinkään Konstan kuviin. Mutta on ne kuitenkin harrastelijan kuviksi aika hyviä ja koko ajan harjoittelen lisää. Vertaan nyt lähinnä itseäni niihin nopeisiin kännykkäräpsyihin, itse kuvaan kameralla.
ap.
Mulla on vähän yli 700 seuraaja ig:ssä, olen ihan tavallinen mamma. En käytä mitenkään hirveesti häshtägejä siellä, joskus en yhtään, joskus muutaman. Englanniksi yleensä :) Kuvatekstit kirjoitan suomeksi ja enkuksi, joskus pelkästään enkuksi. Postailen ihan vaan kuvia arkisesta elämästä, pääosin jutuista mitä tehdään lasten ja ystävien kanssa. Sellaisia kivannäköisiä kuvia kuitenkin, yleensä sellaisia joista itselleni tulee hyvä mieli :) Ilmeisesti ne sitten kiinnostavat muitakin. Seuraajat on mulla pääosin tuttuja ja sitten myös muita äitejä. Varmaan isejäkin. Suomesta ja ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän yli 700 seuraaja ig:ssä, olen ihan tavallinen mamma. En käytä mitenkään hirveesti häshtägejä siellä, joskus en yhtään, joskus muutaman. Englanniksi yleensä :) Kuvatekstit kirjoitan suomeksi ja enkuksi, joskus pelkästään enkuksi. Postailen ihan vaan kuvia arkisesta elämästä, pääosin jutuista mitä tehdään lasten ja ystävien kanssa. Sellaisia kivannäköisiä kuvia kuitenkin, yleensä sellaisia joista itselleni tulee hyvä mieli :) Ilmeisesti ne sitten kiinnostavat muitakin. Seuraajat on mulla pääosin tuttuja ja sitten myös muita äitejä. Varmaan isejäkin. Suomesta ja ulkomailta.
Kauanko sä olet ollut siellä? En tajua!! :) Tuo oli siis ihan hyvällä sanottu. :)
Englanniksi kirjoittelen aika paljon kaikki, kun tuntuu, että suomalaiset on tosi arkoja seuraamaan tuntemattomia. Laitan kyllä suomeksikin hashtageja.
Mulla varmaan vaikuttaa just tuokin, että mulla on tosi vähän kavereita, niin irl kuin somessakin.
ap.
Mulla on hiukan alle 5000 IG-seuraajaa. En ole ostanut yhtään. M35
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiukan alle 5000 IG-seuraajaa. En ole ostanut yhtään. M35
No kerrohan sinäkin, miten olet niitä saanut.
ap.