Kyllä naisesta näkee jo päällepäin kuinka sitä pitää lähestyä.
Sillä kyllä mainen omalla käytöksellään, pukeutumisellaan, puhetavallaan ja alkoholin käytöllään kertoo kuinka paljon hän arvostaa itseään ja miten haluaa häntä kohdeltavan. Jos käyttäytyy kuin lumppu, pukeutuu myös niin ja käyttää kohtuuttomasti alkoholia ravintolassa. Niin kyllä miehet häntä sellaisena kohteleekin. (olipa se oikeutettua tai ei) Kyllä meidän naisten tulee itse omalla käytöksellään näyttää se, kuinka meitä myös tulee kohdella.
On naisia jotka osaa käyttäytyä hyvin ja heitä myös muut kohtelevat hyvin.
Kommentit (10)
Tai ehkä se kertoo enemmän sun (ja monen muun) vanhanaikaisesta asenteesta, ei siitä miten paljon kyseiset henkilöt itseään arvostaa.
Seuraava provo kiitos.
Minä olen ollut monta kertaa ravintolassa pukeutuneena pitkiin housuihin ja jakkuun, mutta silti on jo alkuillasta eli koko seurakunnan ollessa vielä selvin päin käyty käyttäytymässä asiattomasti päin naamaa. Mitäs siihen sanot?
Täsmälleen samaa mieltä olen ap:n kanssa. Tämän asian huomaa ihan kaikessa muussakin elämässä kuin yöelämässä, mm. työpaikoilla, kaupassa ja vaikka kirjastossa. Ainakaan minä en ole saanut ikinä asiatonta kohtelua keneltäkään, en edes ollessa asiakaspalvelussa, jossa jouduin käsittelemään välillä ikäviäkin asioita. Lapsilleni olen opettanut myös saman, eli jokaisen saa juuri sellaista kohtelua kuin ansaitsee. Toki joskus saattaa ihmisillä olla huonoja päiviä, mutta asiallisuudella ja pienellä puhejudolla kaikki selviää. Pukeutuminen ja ulkoinen olemus on hyvin tärkeä asia minkälaisen ensivaikutelman annat. N41
Kyllä, varmaan aika pitkälle pitää paikkansa. Jos tuohon otetaan vielä elekieli mukaan. Onhan tämä aika kärjistettyä, mutta kyllä elekieli, pukeutuminen, tapa keskustella ja alkoholin määrä kertoo jotain. Niin miehillä kuin naisillakin.
Ei pidä paikkansa. Lähestyvän miehen status/pituus/komeus ratkaisee. Alfa voi sanoa ihan mitä vaan ja nainen on messissä. Tavallinen hobittisuomalainen ei saa mitään, vaikka osaisi kuinka lähestyä ja puhua.
Höhö, itse olen aina liikenteessä niin oudon näköisenä, että saan olla rauhassa. Toisaalta oon avoin, sosiaalinen, iloisen huumorintajuinen ja itsevarma niin saan yleensä lähinnä iloista vastakaikua muulta baarikansalta. :D Ja silloin, kun olin sinkku, se meni niin päin, että minä lähestyin kiinnostavan oloisia miehiä, eivät he minua. Nykyään olen siellä puhtaasti alkoholin ja hyvän musan ja seuran takia, niin ei ole tarvetta kumminkaanpuoleiselle iskemiselle. xD
Oma käytös ratkaisee paljolti sen miten kohdellaan. Varmaan noin 80% tuo pitää pakkansa.
Ihan uskomatonta sontaa taas.
Tutkimusten mukaan naisen vaatetuksella ja hänen kokemallaan seksuaaliselta väkivallalla ja häirinnällä ei ole mitään yhteyttä keskenään.
Ilmeisesti nainen voi välttyä häirinnältä lähinnä pukeutumalla burkhaan.
Minä kohtelen itseäni parhaalla mahdollisella tavalla eli en mene lainkaan ravintolaan, jossa käytetään runsaasti alkoholia.