Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä leipäjono on? Voitais käydä katsomassa

Vierailija
23.02.2016 |

Lasten kanssa sitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Onko se joku hiihtoloman huipennus?

Vierailija
2/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuron liikuntamyllyn tuntumassa ainakin on yksi, siitä sitten samalla reissulla lasten kanssa sinne liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette mene. Yritä samaistua niihin ihmisiin, ihan vähän edes. Monelle se jonotus on nöyryyttävä kokemus, siihen ei todella tarvita mitään katselijoita ja tuijottelijoita.

Itse kävin jonossa nuorena ihmisrauniona, ihan itse olin elämäni sotkenut mm. kovilla huumeilla. Raitistuessa oli vain velkaa, sellaista velkaa joka on henkensä uhalla pakko maksaa.

Jos siinä tilanteessa, pää kumarassa kyyneleet silmissä nälkäisenä ruokaa jonottaessa olisi joku ylimielinen idioottilauma tullut tuijottelemaan, niin huh huh....

Vierailija
4/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kaikki teidän leivät pöydälle jonoon. Siinä sitä lapsille pällisteltävää.

Vierailija
5/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn leipäjonossa lähes viikottain. Ikinä en ole nähnyt ketään siellä töllistelemässä, ilmeisesti kukaan ei meilläpäin halua olla niin juntti. Sinä vissiin haluat olla se ensimmäinen ja opettaa vielä lapsesikin.

Jos sensijaan haluat tulla jonoon, olet lapsinesi tervetullut.

Vierailija
6/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan myllypuron terveysasemalla ja ihmettelin että mikä ihmeen jono siitä menee ohi läheltä. Myöhemmin selkisi että se on se leipäjono. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne pällistelemään ihmisiä. 

Vierailija
7/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä missä kurjia ja köyhiä eli hellsinskissä montakin

Vierailija
8/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa etsiä Googlesta?

Vierailija
9/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa t. Tuleva työtön

Vierailija
10/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan se olla tyytymättömille lapsille kokemus tietty, tai sitten ei, lapsi ei välttämättä sisäistä tuollaista, jos suoranaista puutetta ei ole peruselintarvikkeista perheessä ollut. Jalkakäytävällä jono seisoo Myllypurossa, kyllä siitä porukkaa kävelee koko ajan, metrolle, liikuntamyllyyn, terveyskeskukseen, ostarille. Ja pitkä on jono, ei varsinaisesti tarvitse jäädä tuijottelemaan, monta sataa metriä, sen kun kävelee..

Vierailija
11/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä missä kurjia ja köyhiä eli hellsinskissä montakin

Jep. Koko Helsinki yhtä leipäjonoa.

Vierailija
12/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin siellä landellahan on talviloma vasta ens viikolla. Tulkaa toki katsomaan stadin pisintä leipäjonoa. Kotimaan kulttuuria.

Vierailija
13/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan provolta, mutta tuommoisia muiden kurjuudelle ilkkujia on ihan oikeassa elämässä.

Itse järkytyin kun fiksun oloinen, asiallinen anoppini kertoi naureskellen käyneensä katsomassa pienituloisia ihmisiä jotka 70- 80 -lukujen aikana kävivät Ruotsissa rasvareissuilla. Ne reissut olivat iso säästö ruokakuluihin ja samalla pieni lomamatka monelle pienituloiselle perheelle. Ja samalla hassua viihdettä anopille 😩

Vierailija
14/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoissa on myös sairaan pihejä

Säästävät sitten siihen etelän matkaan

15/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti on. On myös maasturibemareilla saapuvia, jotka jättävät ajopelinsä vähän kauemmas, rekisterikilvissa ei ollut minulle tutun näköisiä kirjaimia.

16/21 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan provolta, mutta tuommoisia muiden kurjuudelle ilkkujia on ihan oikeassa elämässä.

Itse järkytyin kun fiksun oloinen, asiallinen anoppini kertoi naureskellen käyneensä katsomassa pienituloisia ihmisiä jotka 70- 80 -lukujen aikana kävivät Ruotsissa rasvareissuilla. Ne reissut olivat iso säästö ruokakuluihin ja samalla pieni lomamatka monelle pienituloiselle perheelle. Ja samalla hassua viihdettä anopille 😩

Voisikohan tuota itärajan bensarallia ja Tallinnan viinaturismia verrata entisaikojen rasvaralliin. Taidankin pistäytyä pääkaupungissa naureskelemassa viinakärryjä hinaaville hölmöläisille, lähtisivätköhän lapsenlapset mukaan.

Vierailija
17/21 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä, jos menisit lapsinesi sinne mulkoilemaan. Se on tarpeeksi nöyryyttävää siellä ilman omahyväisiä katselijoitakin olla. "Katos, noin kurjaa joillain on! Ole iloinen, että meillä on paremmin. Me sentään ollaan työssä käyviä ja parempaa väkeä".

Vierailija
18/21 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun joitakin vuosia sitten oikein MTV:n uutisissa kerrottiin Oulun leipäjonosta, johon tultiin mm. mersuilla. Samalla vedottiin ihmisiin ja kerrottin, että jakelu on tarkoitettu vähävaraisille.

Vierailija
19/21 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei mitenkään viitannut ilkkumiseen. Kaikille lapsille tekisi hyvää nähdä leipäjonot, kaikilla ei ole asait hyvin.

Vierailija
20/21 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen busskikuski. Meillä on vaihtopysäkki siinä Kurkimäen kohdalla, johon tulemme varikolta henkilöautolla. Leipäjonopäivinä on vaikeuksia saada autoa parkkiin kun kadunvarret on täynnä autoja. Leipäjonoon saapuu uudehkoilla Toyotoilla, Pösöillä, Citikoilla jne. ajavia vanhempia ihmisiä, joilla ei taatusti ole tarvetta avulle. Mutta kun ilmaiseksi saa.