No niin SYYS04ystäväiset, pulleaan ja pehmeään pinoon POMPS! Kohta se ei enää ole niin pehmeä eikä pullea...
Nyt ei mammat anneta periksi! Tämä mamma oli niin tyhmä, suorastaan ääliö, että joulu-verukkeella päästin itseni leviämään taas ihan valtavaksi. Ja sitten en saanut tehtyä sitä päätöstä että NYT aloitan taas, vaan jatkoin ja jatkoin vaan leviämistä. Eli samat kilot (melkein) taas pudotettavana. No, nyt tämä homma viedään loppuun asti eikä anneta periksi ennen kuin tavoite oikeasti on saavutettu. Aikuisten oikeesti.
Tunnustan siis: Painoni oli tänä aamuna 78.7 kiloa. Ajatelkaa, marraskuussa painoin vain 73.1 parhaana aamuna! Okei, nyt on menkat ja sen takia turvotusta ja näin, mutta järkyttävää tämä on. Ja keskiviikkona kun aloitin taas pisteitten laskun, vaaka näytti vielä vähän enemmän (en edes kehtaa kertoa!)
Nyt hei tsempataan toisiamme eikä anneta periksi!
Ankkis
Kommentit (31)
Painonvartijoissa melkein kaikki kasvikset, juurekset ja vihannekset on nolla pistettä. Eli porkkanaa, naurista, lanttua, tomaattia, kurkkua jne saat popsia niin paljon kuin napa vetää, lihomatta.
Hedelmät on vähän toinen juttu. Nollan pisteen hedelmiä on vesimeloni ja sitrushedelmät, eikä niitäkään saa ihan määrättömästi popsia. Eli kannattaa keskittyä tuohon porkkanaosastoon.
Ankkis
Kaksi viikkoa järkevää (????) syömistä takana, mitä tekee paino? +1kg!!!! En ala. Viime viikon herkuttelut oli perjantain suklaakakkupala ja viikonloppuna yksi siideri sekä säädyllinen (oikeasti) määrä karkkia. Mutta ruoat runsaasti kasviksia, ei rasvaa, ei suklaata pitkin viikkoa... Tosiaan nyt 93 kg. Ei huvita.
Tänään nautin aamiaiseksi Nutrilett-pussin. Huomenna on tulossa kaveri, silloin syön hänen kanssaan normaalia ruokaa, mutta muuten ajattelin selvitä muutaman päivän Nutriletilla. Koska ruoka on ollut pitkän aikaa ihan ok (ainakin luulen niin), täytyy määrien olla pahasti pielessä. Vatsalaukun saa pienenemään N-kuurilla. Jos sitten tulisi kylläisyyden tunne vähemmällä ruokamäärällä, kun vatsa ei enää vedä entiseen tapaan.
Vielä kun muistaisi juoda tarpeeksi.
Miten kahvi vaikuttaa painoon? Juon enintään 4-5 kupillista päivässä, rasvattomalla maidolla.
tuon tyyppinen mielikuva minulla oli. Eilen illalla natustin kaksi naurista - eivät ole erityisen hyviä tähän aikaan vuodesta :)
Paino tänään -2kg edelliseen vaa' alla käyntiin - eilen. Tainnut olla hiukan nestettä eilisaamuna, koska ei oikeasti voi laihtua tuolla tavalla.
Eilen paistoin iltanaposteltavaksi nauriista ohuita siivuja, ne oli hyviä :)
On tositosi tärkeää juoda riittävästi. Se vaikuttaa aineenvaihduntaan aika paljon. Olemme Ayap vissiin ennekin puhuttu tästä, sinä juot liian vähän ;).
Napostelussa tosiaan ksasvikset ja vihannekset ovat vapaata riistaa. Jonkin verranhan energiaa tulee esim. porkkansta yms vähän makeista vihanneksista. Mutta käytännössä ei ole merkitystä. Hedelmiä suositellaan 2-3 päivässä. Mutta kyllä ainakin minä saatan syödä enenmmänkin. Yhdessä hedelmässä on keskimääräin 40-60 kcal (banaanossa tuplat), joten tosi kevyttä syötävää sekin. Hedelmät täyttävätkin aika kivasti.
Jatu kysyi, että mitä leivän tilalle. Ei mitään :). Minä olen sellainen leivän puputtaja, että rajotain leivän 6 viipaleeseen ja muutos on merkittävä. Etukäteen ajattelin, että varmaan lisään ruuan määrää, näin ei kuitekaan käynyt. Ja tulos näkyy vaa' assa.
Ayap: lohduttaako jos sanon, että ihan tieteellisestikin on todettu, että joillekin laihduttaminen on vaikeampaa kuin toisille. Ne on ne geenit. Kaikkea ne ei selitä, mutta osan lihavuudesta kylläkin. Mun piti ainakin todella karsia ruokavaliota, ennekuin alkoi jotain tapahtumaan. Mutta aloita vaikka siitä veden juomisesta, se saataa olla yllttävän tehokasta.
Kahvissa ei ole energiaa ja rasvattoman maidon pitäsi vaikuttaa laitumiseen positiivisesti.
Nyt kroppa taistelee laihtumista vastaan ja iltaisin on väillä aika nälkä, vaikka olenkin syönyt ihan hyvin. Toisaalta täytyn nopeammin kuin ennen. Eilenkin söin kunnon illallisen alkukeittoineen kaikkineen (tosin suklaakakkua vaan maistoin) ja illalla oli taas nälkä. Aamulla vaaka näytti ihanan luvun 64.6 :).
Kovasti tsemppiä.
Pilette
Miks pitää olla otsikko ku ei mitää järkevää keksi?!
Tuota veden juontia pitäs varmaa lisätä,mut aamulla jos juo ni sit ulkona pissattaa ja muutenki mun rakko on pieni tai jotain nii et vessas saa ravata...mut jos sil sais aineenvaihduntaa käyntii..
Siitä leivästä...mä en ruuan kanssa syö leipää,väli- tai iltapalana lähinnä..oon kyllä yrittäny syödä vähempi ja välipalalla näkkäriä.
Ja yrittäny just sen leivän korvata vaik appelsiinillä ni ehkä se on parempi?
Mut kyl tää on turhan hidasta..Kuntoplussaa lueskelin ja siinä oli eroja 20 ja 30 vuottiaitten laihuttamisesta ni kyl sen huomaaa et enää ei riitä et herkut jättää vaan kaikkea pitäs vahtia!
Tsempit kaikille!
jatu
Tilinteon hetki ja hyvälle näyttää:
73,1kg eli -900g viikossa. Välillä vähän pysähtyi,mutta sitten taas lähti alaspäin. Tavoitehan se on se 65-67kg, mutta pienin askelin ja ensin tässä tavoitteena saada maaginen 70kg rikki, siitä onkin aikaa yli 2 vuotta, kun viimeksi on sen alle paino ollut.
Syömiset on pysynyt ihan hyvin kurissa, totaaliherkuttomuus linjalla en ole ja yhden letun söinkin tässä viikolla. Mutta kohtuus kaikessa linjaa nyt pidän ja kun tekee mieli hyvää, mietin joka kerta erikseen, onko sen arvoista. Samalla mietin kaapissa odottavia housuja:) Hyvin usein on helppo vastata että ei.
Syön perusruokaa, paljon salaattia, hedelmiä, vihanneksia. Kohtuullisesti leipää ja yhden pienen juqurtin päivässä. Ruoan suhteen noudatan lautasmallia, joten annoskoot pysyy pieninä. Lautasmalliin luin joskus sellaisen vingin, että kun annostelee ruoat niin, ettei ne kosketa toisiaan, ei voi ainakaan syödä liikaa.
Tsemppiä eteenpäin!
Aavis-nautiskellen olotilastaan
PS.Olisikohan liian fanaattista ottaa vaaka mukaan lomallekin?:D
Tästä on jokin verran ollut puhetta, nytkö mennään? Aika pieni porukka meitä on, mutta ei se mitään haittaa. Jatu, Pile, Ankkis, Aavis ja mie. Mitäs sanotte, minulla on tiukka viikko edessä kun mies on paljolti reissussa - tuen tarve on merkittävä :)
Siel on helpompi jutella,pieni porukka mut ollaan tuttuja :-)
Tsemppiä Ayap!!!!!
jatu
Nähdään siis sähköpostissa!
Ankkis 78.9kg
Kuulkaa viisaat, Piude erityisesti, saako naurista / porkkanaa / lanttua vetää minkä pystyy? Lihomatta siis :)
Entä hedelmät? Tapasyöminen on vaikea voitettava, joten yritän keksiä korvaavia naposteltavia entisten ällömässyjen tilalle...