Mitä mieltä olette tästä?
Mitä sanoo av-raati? Meillä on takana yli 10 vuoden avioliitto ja viimeaikoina meillä on mennyt todella huonosti. Nyt on kuitenkin tuntunut, että vihdoin asiat on saatu noususuuntaan. Miehen kännykkä on lukittu koodilla ainakin työn takia, ymmärrän sen. Nyt pyysin saada katsoa hänen kännykkäänsä koska minua hieman epäilyttää mitä siellä on kun on niin salattu (työn takia hänen ei tarvitse sitä minulta salata, olemme samassa työpikassa ja tiedän kaikki jutut sieltä). Mies kieltää jyrkäsi kuulemma periaatteesta ja yksityisyyden vuoksi. Tämä on sattunut kerran aiemminkin ja asia on jäänyt kaivertamaan mieltä. Nyt varsinkin minua epäilyttää koska jos ei olisi mitään salattavaa niin miksi pitää salata?
Kommentit (37)
Kuten sanoin, meillä on mennyt todella huonosti. Asiat ovat kuitenkin alkaneet muuttua parempaan päin. Ehkä tässä on kyse nimenomaan luottamuksen puutteesta. Ja kyllä todellakin näyttäisin puhelimeni miehelleni jos se hänelle olisi tärkeää. Eikä tarkoitukseni ole ollut uhkailla, vaan kerroin hänelle, että minun on todella vaikea luottaa jos hän ei näytä ja sitä kautta se edistys minkä olemme saavuttaneet menee hukkaan. Koko reilusti yli kymmenen avioliittovuoden aikana olen kerran aikaisemmin kysynyt saanko katsoa hänen puhelintaan ja silloinkin vastaus oli kieltävä. En ole kytännyt tms koskaan. Aiemmin olen luottanut häneen 100 %, mutta tämän jälkeen en tiedä voinko niin tehdä.
Ap
En uskaltaisi mitään kertoa kaverille jos hänen puolisollaan olisi lupa tutkia viestit! jotkin asiat ei ole kaikkien tietoon kuuluvaa (esim.pahan mielen avautumista)
Olisin voinut jättää kavereiden viestit lukematta jos se siitä on kiinni. Ehkä ymmärrätte tilannettani paremmin kun kerron, että mieheni ei halua seksiä minun kanssa. Joskus harvoin (n. kerran 2-4 kuukaudessa) riidan jälkeen sovintoseksiä hänen aloitteestaan, mutta torjuu minut joka kerta kun teen aloitteen. Lisäksi on kertonut avoimesti, ettei rakasta minua ja paljon muuta yhtä "mukavaa".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisin voinut jättää kavereiden viestit lukematta jos se siitä on kiinni. Ehkä ymmärrätte tilannettani paremmin kun kerron, että mieheni ei halua seksiä minun kanssa. Joskus harvoin (n. kerran 2-4 kuukaudessa) riidan jälkeen sovintoseksiä hänen aloitteestaan, mutta torjuu minut joka kerta kun teen aloitteen. Lisäksi on kertonut avoimesti, ettei rakasta minua ja paljon muuta yhtä "mukavaa".
Ap
Entistä enemmän ihmetyttää, miksi ette eroa. Miksi mies on kanssasi, jos ei kerran rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin ei tässä tapauksessa ole oleellisen vaan luottamus ja sen puute. On myös toisen kiusaamista jättää näyttämättä jos kerran ei ole mitään salattavaa. Naisystävä ja aviopari ovat kaksi eri asiaa näissä jutuissa.
On myös täysin toisen kiusaamista kiristämällä vaatia puhelinta nähtäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja te olette edelleen yhdessä syystä, että: ?
Miksi haukutte tämän ketjun AP:n mutta illalla oli ihan OK miehen stalkata naistaan? Jopa murolaiset pitivät AV:läisiä silloin typerinä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sä sieltä sitten olisit tarkistellut, jos et miehen ja kavereidensa viestejä?
Mies ei rakasta sua, torjuu sun seksialoitteet ja sä silti haluat pysyä tässä suhteessa? Ei, nyt en tajua.
Sanot että luottaisit mutta et voi, koska ei näytä? Mitä se sellainen luottamus edes on jossa asiat pitää tarkistaa eri tavoin faktoiksi ennen luottamista? Jos luottamusta ei ole, niin ei se puhelimen tarkistuksilla palaa.
Ymmärrän että sua ehkä epäilyttää, mutta pakko sanoa että en minäkään kovin mielellään mun puhelinta antais selattavaksi muille, edes kumppanille :D Mulla ei oo mitään salattavaa mutta jotenkin kännykän sisältö on silti niin henkilökohtainen juttu että ahdistaisi jos joku kävisi läpi kaikki kuvat, viestit ja selaushistoriat.
Jos taustalla miehen puolelta pettämistä, niin siinä tapauksessa, luottamuksen uudelleen rakentamiseksi kaiken pitäisi olla avointa. Mutt ajos mies on jo sanonut ettei rakasta sinua, eikä selkeesti ole kiinnostunut miltä sinusta tuntuu, niin miksi olette yhdessä? etkö mielestäsi ole ansainnut rakastavaa suhdetta.
Mä veikkaan että sillä miehellä on joku toinen, mutta ei vaan saa lähdettyä suhteesta ja odottaa että ap tekee sen ratkaisun hänen puolestaan.
miehelläsi on seksisuhteita useisiin naisiin paikkakunnaltasi. Hän käy huorissa työajan jäklkeen. Harrastaavat seksiä hotelleissa ja heidän kotonaan. Kun menet kauppaan tai ulos. alkaa puhelinseksi. Näin käräytät:
ostat kakkos puhelimen. Ostat siihen prepaid liittymän. Sanot että lähdet lenkille. ennen lähtöä Soitat salaa hiljaa omaan kännykkääsi toisesta omasta kännykästäsi, ja jätät sen piiloon linja auki, esim. olohuoneen sohvan alle, laatikkoon, yms. Menet ulos ja kuuntelet omasta toisesta puhelimestasi kun linjasi siis on auki siishnen toiseen kotona olevaan kännykkään, ja kuulet kaiken mitä mies puhuu muille eli sotteleeko huorilleen.
on helpompikn tapa: mene miehen tunnuksilla hänen puhelinyhtiänm nettisivuille, ja katso sieltä häenn koko puheluhistoria. Tilaa puheluerittely omalla nimeläsi kotiin. Soitat läpi kaiki numerot salaisesta numerostasi ,ja kuulet niiden huorien nimet.
toinen: jätä puhelimesi tallettamaan ääntä olohuoneen sohvan alle kun lähdet lenkille. Kun tulet takaisin kuuntelet mitä mies on soitellut lenkkisi aikana, koska puhelimesi on tallentanut kaikki keskustelut.
Säälittävää kiristystä. Suhde ei sitä ja tätä jos et anna puhelintasi. Toivottavasti miehesi ottaa eron.
Täysin samaa mieltä kuin edelliset: jos luottamusta ei kerran ole ja toinen on sanonut, ettei rakasta, ei se siitä enää puhelimen näyttämisellä muuksi muutu. Minulla ei ole mitään salattavaa, mutta en näyttäisi puhelintani miehelleni. Siellä on yksityisasioita, sekä omiani että muiden. Ellei hän voisi luottaa minuun ilman niiden näkemistä, hän saisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
on helpompikn tapa: mene miehen tunnuksilla hänen puhelinyhtiänm nettisivuille, ja katso sieltä häenn koko puheluhistoria. Tilaa puheluerittely omalla nimeläsi kotiin. Soitat läpi kaiki numerot salaisesta numerostasi ,ja kuulet niiden huorien nimet.
toinen: jätä puhelimesi tallettamaan ääntä olohuoneen sohvan alle kun lähdet lenkille. Kun tulet takaisin kuuntelet mitä mies on soitellut lenkkisi aikana, koska puhelimesi on tallentanut kaikki keskustelut.
Arvoisa idiootti, puhelinyhtiön puheluerittelyissä ei näy koko numero, ei edes wepissä olevissa.
Kyllä avioliitossakin saa olla omia, yksityisiä asioita. Ei, en tarkoita pettämistä tms. Ihan kaikesta ei tarvitse kertoa ja on hyvä olla sitä "omaa tilaa".