Iltalehden helpot Haluatko miljonääriksi? kysymykset
http://m.iltalehti.fi/viihde/2016022021150408_vi.shtml
Itse sain 6/7. Viimeinen meni väärin, en ollut koskaan kuullutkaan.
Kommentit (35)
En kyllä muista koskaan kuulleeni hannibaalista ja elefanteista edes vitsejä. Mutta ilmeisesti kuuluu ihan yleissivistykseen. Kiva kun tuo ohjelma alkoi taas, saa paikattua aukkoja sivistyksessä :).
Vierailija kirjoitti:
Mitäh, eikö aurinko kierrä maata?
Maa kiertää aurinkoa. Vissiin jokaisella planeetalla on kuu/kuita, jotka kiertää ko. planeettaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista koskaan kuulleeni hannibaalista ja elefanteista edes vitsejä. Mutta ilmeisesti kuuluu ihan yleissivistykseen. Kiva kun tuo ohjelma alkoi taas, saa paikattua aukkoja sivistyksessä :).
Sama, vastasin silti norsut, kun ei kai laamat ole kovin hyviä juhtaeläimiä. En tiedä muita Hannibaleja kuin Lecterin 😝
Näin lapsettomana ihmisenä olen vain kuullut, että on olemassa jotain Pokemoneja, mutta yhdenkään nimeä en tiedä. Jos olisi joku niistä kolmesta muusta pitänyt tunnistaa Pokemoniksi, en olisi osannut. Mutta onneksi Frodo oli helppo tunnistaa ei-Pokemoniksi.
Hannibalin sotanorsut oli mulle historiasta kiinnostuneelle itsestään selvyys, mutta sanoisin että se voi ihan ensimmäiseksi kysymykseksi olla monelle muulle vaikea.
Tiedoksenne vaan, että tuo Hannibalin matka Alppien yli kuuluu 5. luokan historian kurssiin. Kyllä sen on kaikki peruskoulun käyneet kuulleet.
Kaikki oikein mutta pokemonit meni ihan tietämällä se ainoa joka ei taatusti ole pokemon. Jos olisi kysytty pokemoneista jotain muuta niin pieleen olisi mennyt :)
Sotanorsu terminä tulee tosiaan Hannibalin norsuista, eikä lihavista naisista. Miettikää nyt ihan oikeasti armeijaa ratsastamassa laamoilla. Oletteko te edes nähneet laamoja? Kyllähän niillä voi ratsastaa, mutta ovat melko rimpuloita otuksia, eikä ihan parhaita armeijan ja varustuksen kuskaamiseen.
Enpä minäkään tiennyt Hannibalin elefanteista, laamoja veikkasin niin kuin näköjään moni muukin. Voi mikä häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Näin lapsettomana ihmisenä olen vain kuullut, että on olemassa jotain Pokemoneja, mutta yhdenkään nimeä en tiedä. Jos olisi joku niistä kolmesta muusta pitänyt tunnistaa Pokemoniksi, en olisi osannut. Mutta onneksi Frodo oli helppo tunnistaa ei-Pokemoniksi.
Hannibalin sotanorsut oli mulle historiasta kiinnostuneelle itsestään selvyys, mutta sanoisin että se voi ihan ensimmäiseksi kysymykseksi olla monelle muulle vaikea.
Taistelulaama, mikä ettei!
http://img00.deviantart.net/d9a9/i/2010/095/6/9/battle_llama_by_golden_…
Vierailija kirjoitti:
Sotanorsu terminä tulee tosiaan Hannibalin norsuista, eikä lihavista naisista. Miettikää nyt ihan oikeasti armeijaa ratsastamassa laamoilla. Oletteko te edes nähneet laamoja? Kyllähän niillä voi ratsastaa, mutta ovat melko rimpuloita otuksia, eikä ihan parhaita armeijan ja varustuksen kuskaamiseen.
"Laama on alunperin Andien vuoristopolkujen kantojuhta." http://www.tunturisusi.com/alpakka/laama.htm
Ihan vaan mielikuva tuli laamasta vuoristossa, toki väärässä paikassa, mutta enpä voinut kuvitella jotain elefantteja Alppien rinteillä kiipeilemässä.
Olihan noi helppoja, mutta kaikki unohtaa sen että tuossa tilanteessa voi helpoistakin kysymyksistä tulla vaikeita.
Ja te niin Friidaa haukuitte ettekä tiiä ees Hannibalin sotanorsuja! Missäs se yleissivistys nyt luuraa? ;)
Kiertää, ylös-alas, koska maapallo on litteä..
-_-