Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa taksilla APUA

matkustelija
22.02.2016 |

Eli mulla tuli eteen sellainen ongelma, että lento lähtee sunnuntai aamulla 9:20 ja aion matkustaa victorian stationilta gatwick expressillä. Meillä on hotelli kuitenkin 18 km päässä keskustasta eikä muut junat kulje aamu 5 eli joutuisin vaihtamaan 2 bussii. Ajattelin että menisin tämän matkan taksilla mutta osaatteko sanoa paljon tämä maksaa ja pystyykö taksissa maksamaan kortilla?
Lisäkysymyksenä vielä että paljon kannattaa varata aikaa lentokentälle, riittääkö jos on 2.5 h etuajas?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustelija kirjoitti:

Eli mulla tuli eteen sellainen ongelma, että lento lähtee sunnuntai aamulla 9:20 ja aion matkustaa victorian stationilta gatwick expressillä. Meillä on hotelli kuitenkin 18 km päässä keskustasta eikä muut junat kulje aamu 5 eli joutuisin vaihtamaan 2 bussii. Ajattelin että menisin tämän matkan taksilla mutta osaatteko sanoa paljon tämä maksaa ja pystyykö taksissa maksamaan kortilla?

Lisäkysymyksenä vielä että paljon kannattaa varata aikaa lentokentälle, riittääkö jos on 2.5 h etuajas?

Jos olet klo 8 lentokentällä, niin se riittää hyvin, jos et aio siellä sen kummemin shoppailla. Lontoon takseista minulla ei ole mitään hajua, julkisilla olen toistaiseksi päässyt joka paikkaan. Oletko ostanut jo junalipun, jos et, niin lentokenttätaksi voisi olla paras ratkaisu?

Vierailija
2/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matkustelija kirjoitti:

Jos olet klo 8 lentokentällä, niin se riittää hyvin, jos et aio siellä sen kummemin shoppailla. Lontoon takseista minulla ei ole mitään hajua, julkisilla olen toistaiseksi päässyt joka paikkaan. Oletko ostanut jo junalipun, jos et, niin lentokenttätaksi voisi olla paras ratkaisu?

Lentokenttätaksista ei tässä tapauksessa ole oikein hyötyä kun nyt pitäisi päästä hotellilta victoria stationille, josta lähtee juna lentokentälle (18 km). Koko matkaa en taksilla halua mennä koska maksaa maltaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon taksit ovat tyylikkäitä mutta sikakalliita.

Vierailija
4/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuolta http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=London voi katsella mitä taksimatka suunnilleen kustantaa pisteestä A pisteeseen B. 

Vierailija
5/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matkustelija kirjoitti:

Jos olet klo 8 lentokentällä, niin se riittää hyvin, jos et aio siellä sen kummemin shoppailla.

Itse menisin kyllä kentälle sen 2 h aiemmin. Ei tarvitse edes kummemmin shoppailla, riittää, että kentällä on paljon väkeä (niin kuin usein aamuisin on) ja aikaa menee laukkujen jättöön, turvatarkastuksiin jne enemmän kuin laki sallii.

Vierailija
6/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene fake taxiin.

... tietäjät tietää

Vierailija
7/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se 18 km taksilla nyt Lontoossakaan voi vararikkoon sentään viedä?.

Lähtöselvitys aukeaa yleensä kaksi tuntia ennen lähtöä, joten paljon sitä aiemmin ei ainakaan kannata kentällä olla tuijottamassa lähtevien taulua. Gatwikistä ei ole kokemusta mutta Heathrowssa lähtöselvitys oli nopea toimitus. Turvatarkastus tosin sitten vähän aikaa vievämpi.

Vierailija
8/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi maksaa kortilla, varaa käteistä.

Vierailija
9/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka monta matkustaa. Minä olin menossa taksilla

Paddingtonille ja sieltä teinin kanssa Heathrow Expressillä. Taksinkuljetta sanoi vievänsä mut Heatrowhin samalla summalla kun junaliput olis ollut. Näin menikin ihan näppärästi.

Vierailija
10/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa käteistä. Nimmerkillä jouduin keskellä yötä nostamaan käteistä sivukujilta kun kortti ei käynytkään.

Kannattaa katsoa millä puolella kaupunkia hotelli on, eli olisiko mahdollista nousta junaan joltain muulta asemalta kuin Victoria?

Tai paljonko pidemmäksi matka tulisi jos sen menisi kokonaan taksilla. Ota huomioon että taksin hintaan lisätään junalipun hinta, kuin pitkälle pääsisit taksilla jo suoraan?

Eli kannattaako tässä kohtaa pihistää ja mennä junalla vai koko matka taksilla?

Vierailija
11/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi tilata hotellin kautta airport shuttle? Se on kimppakyyti joka tulee halvemmaksi kuin tavallinen taksi.

Vierailija
12/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ehdotan kuin edellinen. Lähetä sähköpostia hotelliisi ja kysy, voiko ne järjestää kyydin ja paöjonko maksaa. Kerro tarkka aika. Yleensä kuski haluas tietää myös lennon lähtöajan. Katso myös, että saat varmistuksen tähän tilaukseesi. Ehdit järjestää tämän perilläkin, mutta aina voi kysyä ennakkoon, myös korteista ja käteisestä.

Vierailija
13/13 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt 18km matka ihmeitä voi maksaa.

Itse maksoin viime kesänä Heathrowilta keskustaan jotain 60-70 puntaa perinteisellä mustalla taksilla.