Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua te joilla on syyhystä kokemusta!

Vierailija
21.02.2016 |

Kestikö teillä tuon 3-4 viikkoa, ennen kuin mitään oireita ilmeni (jos tiedätte mistä se tuli)? Alkoiko kutina vähitellen ja huomaamatta, vai saman tien voimakkaana ja koko aikaisena? Alkoiko se vain yhdellä alueella (esim. kohta toisen käden ranteessa), vai laajemmalti? Millaisten oireitten takia totesitte itse/lääkäri totesi, että kyseessä on syyhy, eikä tavallista kuivaa ihoa tms? Tuleeko siitä kutinasta sietämätöntä ja jatkuvaa? Olen tullut vähän "vainoharhaiseksi" sen jälkeen, kun työkaveri kertoi, että on epäilystä. Mitään varmaa ei siis vielä ollut, joten voi olla omaa pelkoani vain. Olen kuitenkin ollut tekemisissä sen henkilön kanssa, jolla tätä epäiltiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta?

Vierailija
2/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole syyhystä kokemusta, mutta ei kai se kuitenkaan normaalissa kanssakäymisessä työpaikalla tartu vaan vaatii pidemmän kontaktin kuin vaikkapa kättely? Näin olen ymmärtänyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole syyhystä kokemusta, mutta ei kai se kuitenkaan normaalissa kanssakäymisessä työpaikalla tartu vaan vaatii pidemmän kontaktin kuin vaikkapa kättely? Näin olen ymmärtänyt...

No meillä oli tilanne, missä varmaan melkein tunnin ajan autoin painamaan kylmäpakkausta häntä vasten, joskin vaatteen päältä eikä alta, mutta luin jostain, että voi tarttua vaatteestakin?

Vierailija
4/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu todennäköisesti jos harrastaa vaikka seksiä tai nukkuu tartunnan saaneen kanssa.Ei niin todennäköisesti voi tarttua vaikka halauksesta tai yhteisistä vaatteista. Varmaan vähän yksilöllistä miten ilmenee. Meidän perheessä alkoi yhden paikan (kämmenen) kutinalla. Varman diagnoosin voit tehdä katsomalla kutiavaa aluetta gyvössä valaistuksessa. Ihossa näkyy onkalo jonka päässä musta piste eli syyhypunkki. Ikävä vaiva mutta selätettävisssä. :)

Vierailija
5/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se alkoi ranteista ja sormien välistä, mutta en tajunnut vielä heti mistä on kyse. Kun kutina alkoi rassata iltaisin ja öisin koko kropassa, tajusin itse ilman lääkäriäkin missä mennään. Löysin käsistä niitä onteloita kirkkaassa valossa ja neulalla onnistuin pari syyhypunkkia kaivamaan käytävän päästä ulos. Mutta voit sen hoidon itsellesi tehdä jos stressaa.

Vierailija
6/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet töissä?

Vierailija
7/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä. Ranteista ja sormien välistä alkoi, öisin äityi kamalaksi kutinaksi joka puolella. Lääkäri totesi hyvin nopeasti, että syyhypunkki on ja määräsi lääkkeen. Sama juttu kun kihomadoissa: kaikki vaatteet ja petivaatteet on sitten myös pestävä kuumassa tai käsiteltävä pakkasessa...

Vierailija
8/8 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla sain uituani syyhyn. Vaatteet pesuun. Sitten saunaan. Saunaan loppui syyhy.