Taas kotimainen leffa, jonka puheesta ei saa mitään selvää!
Ärsyttää tää suomalaisten elokuvien surkea äänitys! Katson Blackout-leffaa ja juonesta menee puolet ohi, kun puhe on epäselvää puuroa ja tavuja katoaa. Jenni Banerjee on pahin, pelkkää nieleskelyä joka lause! Aaarhg!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Teille huonokuuloisille löytyy tekstitykset. Voit myös hankkia esim. hyvät kuulokkeet jos pelkäät että naapurit häiriintyy liian lujasta äänenvoimakkuudesta ilta-aikaan.
Tai lapset. Kotimaisia leffoja ei vain voi katsoa lasten mentyä nukkumaan, kun musiikki on niin kovalla että koko talo herää, mutta pakko pitää kovalla että kuulee puheen.
En ymmärrä mistä ihmeestä kaikenmaailman palkintogaaloissa palkitaan äänentoistosta suomalaisia elokuvia. Yleensä ovat tätä tasoa, että musiikki pauhaa täysillä ja puhe pelkkää puuroa. Ei jaksanut katsoa tätä tekelettä, kuin jonkin matkaa alusta. Hirveä sekametelisoppa.
Niin, mikä siinä onkin, että mitä "hienompi" elokuva, sitä huonommat äänet. Ajatelkaa vaikka jotain Uuno Turhapuroja, niissä puheesta sai ihan hyvin selvän. Mutta herranjestas kun tehdään elokuva Finlandia-palkitusta teoksesta, niin olisihan se nyt ihan liikaa pyydetty, jos puheesta saisi selvän.
Lisäisin Laura Birnin tohon mutisijajoukkoon.
Itse oon käynyt joskus katsomassa nuorta Peter Franzenia jossain teatteriesityksessä, silloin kyllä osas puhua, luulen että perimmäinen vika on äänityksessä tai ehkä ohjaajassa joka haluaa jotain "taiteellista ja salaperäistä" ilmaisua.