Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä asunto mielestänne ylihintainen?

Vierailija
21.02.2016 |

Vai luulenko vain...
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/12786720#?view=list&paginati…

Ilmeisesti sama kämppä ollut myynnissä 2012 paljon alempaan pyyntihintaan
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7285205?ref=poistunut_ilmoit…

ja etuoven tilastojen mukaan jos katsoo niin ei ko. kaupungin omakotitalojen tai paritalojen hinnat ole tuosta ajankohdasta nousseet.

Tuossa kun joutuisi kuitenkin remontoimaan ainakin kylppärin ja ehkä keittiönkin...

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolla tontit maksaa? Tuon kokoisen talon rakennuttaa vähän yli 200 000 eurolla avaimet käteen. Jos tontti on 200 000 euron arvoinen pihoineen ja piharakennuksineen, niin sitten kai se hinta on kohdallaan. Toki rakentamisesta voi vähän itselleen palkkaa ottaa mutta ei tavallisessa talossa kyllä sataatonnia.

Vierailija
22/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei sulla olis varaa halvempanakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.Musta yläkanttiin hinta.Ihan peruskämppä,tylsäkin vähän ja mini kokoinen pläntti missä on jossain Vantaan perukoilla.En ostaisi,no en sais tota lainaakaan (enkä haluausikaan),mutta tingi nyt ainakin kunnolla.

Vierailija
24/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ylihintainen. Tontti on oma, mutta kyseessä erillistalo, minkähän kokoinen oma tonttiosuus on? Sitä ei taidettu mainita. Ylästössä kyllä hinnat ovat aika kovia, mutta kannattaa huomioida myös alueen lentomelu...

Vierailija
25/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt suomalaisten asumisvaatimuksia ja kaiken pitää olla viimeistä huutoa ja trendikästä.

Onki Suomessa todella näin korkea palkkataso vai saadaanko suuret perinnöt suvulta jo nuorena.

Tässäkin tapauksessa on lähes puolen miljoonan euron huoneisto, sen lisäksi tulevat maksettavaksi yhtiövastikkeet ja lämmityskulut yli 500€/kk + vesi, lisäksi taloyhtiön rempat, julkisivu yms. jotka tuon kokoisessa asunnossa on kymmeniätuhansia lisäkustannuksia.

Ja silti, monet haluavat pistää kaikki pinnat uusiksi, joka töineen tekisi lähes 100.000€, jolloin asumiskustannukset nousevat tuhansiksi Euroiksi, jos sijoitettu pääoma kuoletetaan 20v. vai onko tarkoituskin maksaa niitä koko eliniän, eikä muuhun juuri ole rahaa tai elämässä ei voi sattua yllätyksiä esim. sairauksia tai työttömyyttä.

Vastaavaa ilmiötä en ole huomannut muualla Euroopassa, vaan vaatimukset ovat paljon vaatimattomat ja asutaan paljon vuokralla, kun siellä ei yksinkertaisesti ole varaa Suomen kaltaiseen vaatimustasoon. Ja silti puhutaan Suomessa olevan lama, vaikka monen ostovoima on kommenteista päätellen korkea, kun vain paras ja trendikäs kelpaa.

Vierailija
26/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole näin korkeaa palkkatasoa, moni elää vaikka velaksi, jotta pystytään ylläpitämään kulisseja.

Vierailija
27/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettu 2006 ja sauna uusittu 2013. Miksi? 7v vanha sauna....

Vierailija
28/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keittiö ja kylppäri pitäisi remontoida???? Ihan hullua...

Vierailija
29/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, ettei Vantaalla asuntojen hinnat ole noisseet. Se ei tarkoita, etteikö jollain alueela kuitenkin olisi. Ylästö kuuluu Vantaan arvostetuimpiin alueisiin, joten siellä varmasti hinnat ovat nousseet.

Minä en myöskään vaihda huonekaluja ja remontoi muutaman vuoden välein vain siksi, että trendit muuttuvaa. Se on typerää kerskakuluttamista.

Vierailija
30/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että nuo olkkarista lähtevät puunväriset portaat ei kyllä sovi ollenkaan olkkarin (tai muun kämpän) värimaailmaan. Portaat oikein hyppäävät silmään. Olisivat maalanneet ne.

Joo, eiväthän ne portaat tosiaan istu tuollaisenaan asuntoon, mutta niiden maalaus on promilleluokan kustannus talon hinnasta, joten tuskin siihen järkevällä ihmisellä kauppa kaatuu.

Vierailija
31/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuolla tontit maksaa? Tuon kokoisen talon rakennuttaa vähän yli 200 000 eurolla avaimet käteen. Jos tontti on 200 000 euron arvoinen pihoineen ja piharakennuksineen, niin sitten kai se hinta on kohdallaan. Toki rakentamisesta voi vähän itselleen palkkaa ottaa mutta ei tavallisessa talossa kyllä sataatonnia.

Kysykää alapeukuttajat talotehtailta jos ette minua usko. Ei rakentaminen ole niin kallista kuin asuntojen hinnoista luulisi. Tontit voi toki pääkaupunkiseudulla maksaa, mutta tuskin noin paljon kuin tässä. Ja siis talon rakentaa nyt sillä vähän yli 200 000€. Vuonna 2006 rakentaminen on ollut halvempaa, rakennusmääräyksiäkin on kiristetty sen jälkeen monta kertaa. Tokikaan asuntojen hinnat ei muodostu pelkästään rakennuskustannuksista, mutta itse vertaisin siihen, koska tiedän miten helppoa se talon tilaaminen avaimet käteen on, ja ottaisin mielummin uuden jos noin paljon laittaisin tuollaiseen pikkutaloon.

Vierailija
32/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, ettei Vantaalla asuntojen hinnat ole noisseet. Se ei tarkoita, etteikö jollain alueela kuitenkin olisi. Ylästö kuuluu Vantaan arvostetuimpiin alueisiin, joten siellä varmasti hinnat ovat nousseet.

Minä en myöskään vaihda huonekaluja ja remontoi muutaman vuoden välein vain siksi, että trendit muuttuvaa. Se on typerää kerskakuluttamista.

Vierailija
33/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ei se uusittu vessakaan kovin ihmeellinen ole. Tuollaista lattialaattaa saa halvalla max 14,90/m2 ja seinälaatta ihan peruskamaa, 11,90-12,90/m2. Ja pinta-alaa ei ole kovin paljon.

Lisäksi yläkerran lattiat pitäisi uusia.

Ja keittiön peiliovimalli tuommoisena ei kovin trendikäs, eikä työtason väri.

Pelkkien laattojen osuus vessan tai kylpyhuoneen remontissa on pieni. Enitenhän siinä maksaa pohjatyöt ja kalusteet. Missä pinta-alaa ei ole paljon? Vessassako, vai koko talossa?

Miksi yläkerran lattiat pitäisi uusia? Väri ei miellytä?

Vierailija
34/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole näin korkeaa palkkatasoa, moni elää vaikka velaksi, jotta pystytään ylläpitämään kulisseja.

Kiitos. Ja sitäkin ihmettelen, miksi Suomessa pitää olla jokaisella oma huone, jopa vauvoilla, vaikka lapset miuluimmin ovat vanhempiensa seurassa ja leikkivät keskenään, kuin yksin. Mihin niitä huoneita tarvitaan niin paljon, meillä lapset viihtyvät paremmin keittiössä ja oh. valveilla olo ajastaan.

Vierailija
35/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt suomalaisten asumisvaatimuksia ja kaiken pitää olla viimeistä huutoa ja trendikästä.

Onki Suomessa todella näin korkea palkkataso vai saadaanko suuret perinnöt suvulta jo nuorena.

Tässäkin tapauksessa on lähes puolen miljoonan euron huoneisto, sen lisäksi tulevat maksettavaksi yhtiövastikkeet ja lämmityskulut yli 500€/kk + vesi, lisäksi taloyhtiön rempat, julkisivu yms. jotka tuon kokoisessa asunnossa on kymmeniätuhansia lisäkustannuksia.

Ja silti, monet haluavat pistää kaikki pinnat uusiksi, joka töineen tekisi lähes 100.000€, jolloin asumiskustannukset nousevat tuhansiksi Euroiksi, jos sijoitettu pääoma kuoletetaan 20v. vai onko tarkoituskin maksaa niitä koko eliniän, eikä muuhun juuri ole rahaa tai elämässä ei voi sattua yllätyksiä esim. sairauksia tai työttömyyttä.

Vastaavaa ilmiötä en ole huomannut muualla Euroopassa, vaan vaatimukset ovat paljon vaatimattomat ja asutaan paljon vuokralla, kun siellä ei yksinkertaisesti ole varaa Suomen kaltaiseen vaatimustasoon. Ja silti puhutaan Suomessa olevan lama, vaikka monen ostovoima on kommenteista päätellen korkea, kun vain paras ja trendikäs kelpaa.

Yhtiövastike + lämmitys oli 160 + 180 = 330e, ei 500e. Jos tuo lämmityskulu pitää paikkansa, on kyseinen summa ihan normaali tuon kokoiselle talolle. Jätehuolto, verot jne:hän katetaan vastikkeella.

Pintojen uusiminen ei mitenkään maksa 100 tonnia, vaan enintään luokkaa 30000e ja siihen saakin laittaa jo uusiksi kaikki kosteat tilat, keittiön koneineen ja kaikki pinnat.

10v ikäisessä yhtiössä ei pitäisi isompia/kalliimpia remontteja olla lähimpään 20 vuoteen.

Kukaan ei osta tuon hintaista taloa kokonaan lainalla, vaan taustalla on todennäköisesti jo kokonaan maksettu/maksetut aiemmat asunnot tai säästöjä, jolloin lainasummakin pysyy siedettävän kokoisena. Niitä 100% satojen tonnien lainoja ei ole myönnetty enää vuosiin.

Eli pikkuisen oli nyt liioittelun makua.

Vierailija
36/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykää alapeukuttajat talotehtailta jos ette minua usko. Ei rakentaminen ole niin kallista kuin asuntojen hinnoista luulisi. Tontit voi toki pääkaupunkiseudulla maksaa, mutta tuskin noin paljon kuin tässä. Ja siis talon rakentaa nyt sillä vähän yli 200 000€. Vuonna 2006 rakentaminen on ollut halvempaa, rakennusmääräyksiäkin on kiristetty sen jälkeen monta kertaa. Tokikaan asuntojen hinnat ei muodostu pelkästään rakennuskustannuksista, mutta itse vertaisin siihen, koska tiedän miten helppoa se talon tilaaminen avaimet käteen on, ja ottaisin mielummin uuden jos noin paljon laittaisin tuollaiseen pikkutaloon.

Talopaketin lisäksi tulevat tonttikustannukset + kunnallistekniikka + sähköliittymät + lvi- ja sähkötyöt +maanrakennustyöt, valvojat ja luvat, kalusteet ja koneet jne.jne.

Vierailija
37/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talopaketin lisäksi tulevat tonttikustannukset + kunnallistekniikka + sähköliittymät + lvi- ja sähkötyöt +maanrakennustyöt, valvojat ja luvat, kalusteet ja koneet jne.jne.

Ja ne kaikki menee tuohon. Rakennutimme itse talon vuonna 2010 n. 200 000 eurolla ja tässä on mukana myös yksinkertainen autokatos ja 8000 euron tontti. Rakennuskustannukset on siitä pikkusen nousseet ja tontti voi pääkaupunkiseudulla maksaa 100 000€, mutta 350 000 saa tuollakin talon pystyyn, eikä tarvitse edes itse rakentaa. Ja jos itse voi jotain tehdä niin ei maksa sitäkään.

Vierailija
38/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuttaminen perustasolla maksaa karkeasti 2500-3000e/asuinneliö. 200 000 eurolla saisi siis noin 65 - 80 neliöisen talon. Edellyttäen, että maatyöt eivät  maksa keskimääräistä enempää, eikä mikään muukaan venytä budjettia yli keskimääräisen. Jos haluaa 200 000 eurolla talon, pitää ostaa joko ihan hirveintä, halvinta kuraa mitä on mahdollista löytää ja teettää hommat pimeänä turkkilaisilla työmiehillä, tai sitten tehdä kaikki mahdollinen itse ja kilpailuttaa kaikki viimeiseen asti. Ja jättää laskematta omalle työlle ja vaivalle hintaa.

Eli TEORIASSA on mahdollista tehdä talo 200 000 eurolla, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ se ei useimmilta onnistu.

Vierailija
39/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kaikki menee tuohon. Rakennutimme itse talon vuonna 2010 n. 200 000 eurolla ja tässä on mukana myös yksinkertainen autokatos ja 8000 euron tontti. Rakennuskustannukset on siitä pikkusen nousseet ja tontti voi pääkaupunkiseudulla maksaa 100 000€, mutta 350 000 saa tuollakin talon pystyyn, eikä tarvitse edes itse rakentaa. Ja jos itse voi jotain tehdä niin ei maksa sitäkään.

Ja voin kai nyt sanoa että kyseessä oli Muurametalo. Puustellinkeittiö ja muutakin sellaista materiaalia missä olisi voinut vielä säästääkkin. Neliöitä tuo mitä tässä talossa.

Vierailija
40/54 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennuttaminen perustasolla maksaa karkeasti 2500-3000e/asuinneliö. 200 000 eurolla saisi siis noin 65 - 80 neliöisen talon. Edellyttäen, että maatyöt eivät  maksa keskimääräistä enempää, eikä mikään muukaan venytä budjettia yli keskimääräisen. Jos haluaa 200 000 eurolla talon, pitää ostaa joko ihan hirveintä, halvinta kuraa mitä on mahdollista löytää ja teettää hommat pimeänä turkkilaisilla työmiehillä, tai sitten tehdä kaikki mahdollinen itse ja kilpailuttaa kaikki viimeiseen asti. Ja jättää laskematta omalle työlle ja vaivalle hintaa.

Eli TEORIASSA on mahdollista tehdä talo 200 000 eurolla, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ se ei useimmilta onnistu.

Sanonpahan vaan että tarkista vielä. Voi tulla iloinen yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä