miksi rakkautta pitää todistaa seksillä?
Kommentit (21)
Se on kivaa ja vahvistaa parisuhdetta. Mutta eihän se ole pakko, tosin toisen rakkaus voi kyllä hiipua jos seksiä ei ole.
Miksi luulet että pitää? Kyllä mulla ainakin on ihan muut asiat mielessä sillä hetkellä kuin rakkaus... .
Todistaa mitä? Eiköhän se kuulu normaaliin parisuhteeseen.
Ei seksissä ole kyse rakkaudesta vaan itserakkaudesta.
Ei minulle ainakaan tartte. Seksi ja rakkaus ovat eri asioita, jotka saattavat ilmentyä samaan aikaankin, mutta mikään ehto se ei kummankaan syntymiselle ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista asiaa olekaan, kaikki parisuhteiden muodot ovat normaaleja jos osapuolet hyväksyvät niiden sisällön.
En mä ainakaan sillä mitään todistele. Tuntuu vaan hyvältä olla rakastamansa henkilön lähellä fyysisesti. Välillä ihan kiva vain olla kainalossa ja halailla, mutta seksi on tietenkin vielä intiimimpää ja on ihana tunne nauttia ja nähdä kun kumppanikin nauttii. N30
No miksi sitten monet ajattelevat, että pitäisi rakkaussuhteessa esim antaa yhdyntää rakkauden osoitukseksi?
Noin minäkin ajattelin 19 vuotta sitten. Nykyisin seksihalujen kasvu estää turhan ajattelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista asiaa olekaan, kaikki parisuhteiden muodot ovat normaaleja jos osapuolet hyväksyvät niiden sisällön.
Aika relativistinen kanta. Eiköhän todella ole olemassa objektiivisesti parempia ja huonompia parisuhteita.
Ap on siinä oikeassa, että rakkaus ei ole todistamista. Todistelu on järjellistä ja analyyttista, kun taas ideaalirakkaus on ehdotonta. Lapsenkaan ei tarvitse todistaa rakkauttaan äitiin, eikä äidin saa tehdä analyysia lapsestaan ehtona rakkaudelleen.
Nainen vaihtaa seksiä vastineeksi miehen resursseista.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten monet ajattelevat, että pitäisi rakkaussuhteessa esim antaa yhdyntää rakkauden osoitukseksi?
Mikä aseksuaali se täällä nyt provoilee? Seksi kuuluu parisuhteeseen lähtökohtaisesti, sillä tavoin parisuhde eroaa ystävyyssuhteesta. Jos seksi ei maistu lainkaan, on vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa siitä seurustelukumppanille jo suhteen alkuvaiheessa, että toinen ehtii miettiä, onko se itselle kynnyskysymys vaiko ei.
(Tuun kohta tsekkaa alapeukkujen määrän)
Yhdyntä on vain lisääntymistä varten. Runkatkoon miehet keskenään ja jättäköön meidät naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aseksuaali se täällä nyt provoilee? Seksi kuuluu parisuhteeseen lähtökohtaisesti, sillä tavoin parisuhde eroaa ystävyyssuhteesta. Jos seksi ei maistu lainkaan, on vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa siitä seurustelukumppanille jo suhteen alkuvaiheessa, että toinen ehtii miettiä, onko se itselle kynnyskysymys vaiko ei.
Kuka puhui mistään aseksuaalisuudesta? Kyllähän avioliitossa voidaan seksiöä harrastaa jos siihen on halua, mutta jos toisen mielestä toinen ei _rakasta_ellei yhdyntää ole tiettyä määrää. Siitä tässä on kyse. Ei se, että ei suostu rakkaudesta itse haluttomana antamaan, tarkoita, että olisi aseksuaali.
Rakkautta ei ole olemassa. Suhteessa nainen saa mieheltä sosiaalista statusta, vakautta ja mies vastineeksi naiselta seksiä ja hoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhui mistään aseksuaalisuudesta? Kyllähän avioliitossa voidaan seksiöä harrastaa jos siihen on halua, mutta jos toisen mielestä toinen ei _rakasta_ellei yhdyntää ole tiettyä määrää. Siitä tässä on kyse. Ei se, että ei suostu rakkaudesta itse haluttomana antamaan, tarkoita, että olisi aseksuaali.
Rakkautta ei voi mitata eikä punnita. Joten, jos miehesi mittauttaa rakkauttasi seksin määrällä, hän on yksinkertaisesti typerys.
Jos joudut todistelemaan, että rakastat et ole rakkaudellisessa suhteessa. Ehkä itse rakastat mutta se sun kumppanis ei rakasta sua.
Vierailija kirjoitti:
Rakkautta ei ole olemassa. Suhteessa nainen saa mieheltä sosiaalista statusta, vakautta ja mies vastineeksi naiselta seksiä ja hoivaa.
Toivottavasti koskaan, ikinä, milloinkaan en päädy (Kauppa)kumppaniksesi.
Mitä rakkauden todistamista se on? Tulee mieleen teinit,poika painostaa tyttöä seksiin,vaikka tämä ei ole valmis."Jos oikeasti rakastat minua,suostut seksiin".
Todellisuudessa rakkautta ei tarvitse todistaa millään,sitä joko rakastaa tai ei rakasta.
Ja seksiä harrastateen himosta,ei todisteena jostakin.
Siksi, että voisit kysyä