Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Se on vain rahaa, älä siitä välitä"

Vierailija
17.02.2006 |

Harmittelin yhdelle tuttavalleni, kuinka auto hajosi ja korjaaminen maksaa vaikka kuinka paljon. Tuttava sitten lohdutti, kuinka elämässä on tärkeämpikin asioita ja auto ja raha on materiaa. Joo, aivan totta. Viimeisen puolen vuoden aikana kuitenkin isäni ja äitini on kuollut (onnettomuudessa täysin yllättäen) ja sisareni saanut keskenmeno ja miehen veli sairastanut syöpään.

Tiedän, että raha on vain rahaa eikä ole tärkeää. SILTI mua harmittaa aivan sairaasti toi autohomma ja rahan puute. Miksi rahamurheita aina väheksytään? Raha kuitenkin vaikuttaa niin moneen asiaan. Esim. elämä ilman luottotietoja on kuulemani mukaan melko ankeata...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on vaikka paljon rahaa, ei turhaan tarvitse stressata raha-asioista. Ja kyllähän se puolestaan tympäsee, jos tulee yllättäviä menoja.

Vierailija
2/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen joka ei koskaan ole penniä venytellyt ei tiedä mitä se oikeasti on. Meillä ainakin meni koko talous sekaisin taas kerran kun auto parka otti ja hajosi. Kun ei sitä rahaa ole juuri ylimääräisiin niin saatika sitten kun pitää jotakin kalliinpaa hommata... Meille ainakin auto on pakollinen, isännän työntakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä menee talous retuperälle kun autoa pitää korjata. Kun ostatte auton, muistakaa, AUTOA PITÄÄ HUOLTAA JA KORJATA ja se EI OLE ILMAISTA. Ihmetyttää miten tuo asia aina pääsee yllättämään ihmiset, odotetaan, että auton ostohinnalla pitäisi saada ikuisuuden kestävä auto.

Vierailija
4/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä autoa huolletaan ja onneksi isäntä osaa tehdä sen ihan itse, joten ei tarvitse kuin pakolliset osat, ölhyt ym. ostaa. Mutta jos se sattuu hajoamaan ihan noin vaan, varsinkin kun ei ole varaa millään uudella ajella niin noihin vanhoihin rommeleihin voi iskeä oikeastaan mikä vain...

Vierailija
5/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vanhempieni talo on vielä myymättä.

Vitonen: Ei meidän talous retuperälle mene auton leviämisen takia. Kyllä me rahat siihen jostain hommataan. Harmittaa vain, miksi auton piti hajota just nyt ja siihen menee niin paljon rahaa. Uusi auto kyllä tilattu, jossa on kolmen vuoden takuu. Saadaan uusi auto vasta kesällä. Vanhan auton takuu loppui syksyllä ja näköjään heti levisi.

ap

Vierailija
6/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltähän ei koskaan hajoa myöskään pesukone, jääkaappi, pakastin... Vaikka kodinkoneita yms hoitaa, joskushan ne hajoaa kuitenkin. Autonkin voi vieruskaveri rutata parkkipaikalla. Ja köyhemmällä perheellä se voi olla tiukka paikka.

Vierailija
7/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ahdistun eniten silloin, kun rahaa on paljon ja joutuu hoitamaan sijoituksia. Mieluiten en ole asian kanssa mitenkään tekemissä muuten kuin käyttäjänä. Joskus ajatellut, että olisi ihanaa elää myös munkkiperiaatteiden mukaan ts. ei saisi ostaa mitään ja olisi kehoitettava muita hoitamaan sekin. Valitettavasti olen suurkuluttaja jos siihen on mahdollisuus.

Vierailija
8/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan asuntolainan saaminen on hankalaa, mutta sekään ei mahdotonta. No joo, luottokortteja ei voi saada. Auto ollaan ihan osamaksulla saatu... Ei ainakaan luottotiedottomuus ole tehnyt meidän elämästä ankeaa...

Vierailija
9/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös rikkaat aina sano ettei raha tuo onnea, mutta eivät kuitenkaan ole valmiita luopumaan rahoistaan. Rahalla on aina väliä!!!

Vierailija
10/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä on vähän niin toisaalta ei ole niitä murheita että miten sitä sijoittaisi ja että onko se osakesalkku nyt varmasti oikeanlainen mutta sitten kun tulee yllättävä meno, kuten auton korjaus, niin vituttaa ja rankasti. Sitten kun sitä rahaa on niin pystyy paremmin ajattelemaan että no se oli vaan 1500e mitä auton korjaukseen meni... olis voinut olla kalliimpaakin. Mutta kun on sitä rahaa niin pitää olla kalliimpi auto ja talo ja mökki ja sitten niistä kaikista on pidettävä huolta... ja vitutus on armoton kun joku on onnistunut marketin pihassa törväveen uuteen mersuun pikku lommon ovea avatessaan... ja tietysti liuennut paikalta. Kimuranttia...

Itse olen luoteeltani kommunisti joka pärjäsi vähemmällä mutta olen sattunut menemään naimisiin varakkaan materialismiin taipuvan miehen kanssa ja siksi joudunkin taiteilemaan tässä välillä. JOs saisin yksin päättää niin meidän perhe ajaisi sen verran huonolla autolla jonka ei heti pitäsi mennä rikki mutta jossa yksi lommo ei aiheuta maailman loppua ja asuisin mieluusti isossa vuokra asunnossa. Inhoan omaisuuden mukanaan tuomaa vastuuta.

Vierailija
11/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina sanoo että mä olen muinaismuisto kommunismin kulta-ajoista... ;)

Vierailija
12/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tänään hermo kun mies sanoi, että tili on melkein nollassa ja kysin (ihan huolestuneena) tarviiko rahaa? Ei kuulemma tarvinnut, on siellä siellä vielä 450e. (itselläni on 65e josta olisi pololle antanut..) ; )

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
13/13 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikoloppua sinnekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän