Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle areena ei toimi Windows XP:llä

Vierailija
20.02.2016 |

Nykyään kun yrittää mitä tahansa videota katsella yle areenasta, niin kuva pätkii ihan hulluna ja ääni menee epäsynkkaan. Ja kuitenkin areenan tukisivuilla windows xp mainitaan tuettujen käyttöjärjestelmien luettelossa!

Vielä vanhan yle areenan aikana videot toimivat täysin moitteettomasti ja hidastelematta, mutta nyt kaikki on käytännössä katselukelvotonta :( Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla liian hidas kone.

Tai netti takkuaa.

Vierailija
2/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa enemmänkin sun kone piiputtaa. Vaikka itse käyttöjärjestelmä olisi ns. tuettu, ei se tarkoita sitä että kaikilla 15 vuottakin vanhoilla laitteilla katselu välttämättä onnistuisi. Kokeile jotain muuta selainta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen koneesi on? Windows XP -kone voi muutenkin jo vedellä viimeisiään, kun kyseistä käyttöjärjestelmää ei ole tuettu vuosiin.

Vierailija
4/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on vielä XP :D

Vierailija
5/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole enää tuettu käyttöjärjestelmä. Vaihda uudempaan. Vaarannat tietoturvasikin.

Vierailija
6/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen koneesi on?

Kesällä 2007 hankittu. Kaikki muu toimii täysin moitteettomasti, mutta netissä taas yhä useampi sivu nikottelee jollain tavalla. Viimeisimpänä nyt tämä yle areenan toimimattomuus.

Vierailija
7/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

XP:n tuki loppui valmistajankin taholta kaksi vuotta sitten. Tosi kummallista, että sivut pätkivät.

Vierailija
8/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows Xp:n tuki on päättynyt Microsoftilla. Koneesi ei ole enää turvallinen nettikäyttöön eikä siihen ole tullut uusimpia päivityksiäkään.

Voisit tietysti ensin tarkistaa, että käytät uusinta mahdollista versiota selaimestasi (mitä selainta käytät?) ja Flash Playeristä.

Yle Areenan kanssa ongelmasi lienee kuitenkin modeemissa, mikä on modeemi ja mikä nettiyhteys käytössä?

Luultavasti Xp ei pysty lataamaan kuvaa ja ääntä tarpeeksi nopeasti uudelta modeemilta. Itse vaihdoin konetta kun oli samaa ongelmaa.

Vierailija
9/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä ja kokeile toisella selaimella. Minun 2006 vuodelta oleva xp läppäri pyörittää ihan hyvin areenaa just tälläkin hetkellä. Selain on Firefox.

Vierailija
10/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla toimii Areena XP:llä ihan hyvin, joten taitaa olla sun koneessa vika. Ja toivottavasti tosiaan tiedät mitä teet kun vielä XP:tä käytät - on tosiaan loppunut tuki jo aikaa sitten ja tietoturvan eteen pitää tehdä ihan eri tavalla hommia. (Itselläni aikoinaan siis downgadeattu XP kun en Vistaa suostunut ottamaan ja muutenkin ostohetkellä kovatehoinen kone, joten mulla on luultavasti enemmän vääntöä alla kuin sulla.)

Vierailija
11/11 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitä ja kokeile toisella selaimella. Minun 2006 vuodelta oleva xp läppäri pyörittää ihan hyvin areenaa just tälläkin hetkellä. Selain on Firefox.

Asennettuna on uusin versio Firefoxista ja Flash playeristä, mutta silti pätkii.

Tosin taisin löytää syyn ongelmiin: Flash player ilmeisesti nykyään vaatii laitteistolta kykyä purkaa mpeg-4-videota GPU-avusteisesti, ja tässä koneessa on sen verran vanha grafiikkapiiri, ettei siitä luultavasti löydy tukea moiseen. Täytyy siis varmaan hankkia tähän koneeseen vähän uudempi näytönohjain.

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi