Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ylireagointini, kontrollointini ja pakkomielteisyyteni?

Vierailija
20.02.2016 |

Kirjoitan tähän muutamia esimerkkejä kyseisistä asioista niin teille selviää mitä tarkoitan.

Minun on pakko olla ajoissa töissä. Jos myöhästyn muutamankin minuutin alan hysteeriseksi - kädet alkaa täristä, itkettää ja suututtaa.

Töissä ollessa en koskaan mene tauoilla taukohuoneeseen sillä en halua olla huomion keskipiste (en sano että olisinkaan, minusta vain tuntuu siltä).

Minun täytyy koko ajan korjailla ja lisäillä meikkiä olin sitten kotona tai missä tahansa.
Mieluiten tunnin välein jos mahdollista. Minun on pakko saada nähdä itseni peilistä mahdollisimman moneen kertaan päivän aikana. Jos näky ei miellytä, yritän korjata sitä meikillä ja jos se ei auta, tulee kurja olo enkä haluaisi näyttää kenellekään naamaani.

Minulla on pakkomielteenä kengänkoko. Katselen muiden ihmisten kenkiä siksi että arvelen mitä kokoa ne ovat. Itse en halua ostaa yli 25 cm pitkiä kenkiä (jalkaterä) sillä siitä ylöspäin näyttävät mielestäni niin isoilta. Käytän siis mieluummin liian pieniä kenkiä kuin sopivia.

Kun keskustelen jonkun ihmisen kanssa joka on minulle vieras tai melko vieras mietin tarkkaan mitä puhun. Monesti olen vain hiljaa tai puhun mahd. vähän, sillä silloin voin olla varma, ettei minun tarvitse katua mitään mitä sanoin.

Läheiselle ihmiselle minun taas on hyvinkin helppo puhua suoraan ja kaunistelematta, mutta monesti tästä syystä jälkeenpäin alan miettiä olisiko pitänyt jättää sanomatta ja en kai nyt pilannut mitään puheillani.

Ostan vain sellaisia elintarvikkeita, jotka ovat minulle tuttuja. En koskaan kokeile mitään uutta.

Kun ostan vaatteen/kengät/huonekalun tms mietin heti kotiin päästyäni kannattiko se ostaa, onkohan se nyt täydellinen ja pidänkö minä siitä todella vai en. Ostaminen on minulle stressaavaa. Haluan että kaikki ostamani tavarat ovat täydellisiä.

Olen sanapoliisi. Minulla on paljon inhokkisanoja. Jos joku käyttää inhokkisanojani minua alkaa ällöttää. Kyseenalaistan heti koko ihmisen persoonan, jos hän käyttää sanoja, mitä itse en voi sietää.

Mitäs muuta... Ei nyt tule mieleen mutta kirjoitan lisää, jos tulee.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa. Haluan eroon näistä :( ap

Vierailija
2/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupupup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsuuden traumoista varmaan

Vierailija
4/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kestä sitä ettei kaikille asioille ole selitystä, oikeuskaan ei aina toteudu ja elämässä on hallitsemattomia puolia. Olet epävarma ja keskeneräisyytesi ahdistaa. Olet luonut muotin johon yrität survoa itsesi väkisin. Elät häpeän ehdoilla ja sinulla on vääristynyt ja heikko minäkuva sekä alhainen äo.

Vierailija
5/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähän ei tule kommenttia ollenkaan!?

ap

Vierailija
6/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-h%C3%…

http://www.iltalehti.fi/mieli/2014032818164953_md.shtml

Lisäksi erittäin huono itsetunto ja itsetuntemus, koska elämässi ohjailevat ulkoiset seikat ja muut ihmiset.

Summa-sumarum: Varaa aika psykiatrille.

Vierailija
7/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita myymällä liian pienet kengät pois ja heitä kokovartalopeili vittuun ja opettele lukemaan toisten ilmeitä.

Vierailija
8/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsuudestasi

Vierailija
9/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta saat huonosti neuvoja tälläisissä asioissa. Et myöskään luota neuvoihin, koska ne antaa joku tuntematon ja nimetön henkilö. Käy esittämässä kysymyksesi vaikkapa psykiatrille, jolloin kuuntelemassa ja auttamassa on ammatti-ihminen.

Vierailija
10/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hae apua, sulla on mielenterveyshäiriö.

Vierailija
11/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällinen neuvo, että elämästäsi tulee nopeammin helpompaa kun menet juttelemaan ammattilaiselle. Eli Komppaan edellistä.

Vierailija
12/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kestä sitä ettei kaikille asioille ole selitystä, oikeuskaan ei aina toteudu ja elämässä on hallitsemattomia puolia. Olet epävarma ja keskeneräisyytesi ahdistaa. Olet luonut muotin johon yrität survoa itsesi väkisin. Elät häpeän ehdoilla ja sinulla on vääristynyt ja heikko minäkuva sekä alhainen äo.

Tää oli hyvä ☺

Vierailija
13/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko saada elämän perspektiiviä. Kuulostat yhdeltä entiseltä kaveriltani. Paino sanalla entinen. Sun on pakko kehittää itseäsi ihmisenä. Menet joko terapiaan tai suosittelen myös vapaaehtoistyötä jossain slummissa ulkomailla, jotta saat aitoa perspektiiviä.

Vierailija
14/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asburger?

Vierailija
15/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asburger?

Mikä tuossa viittaa aspergeriin?

Vierailija
16/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurgereita XXXL ostamaan 2 kpl isoa Cocista.

Vierailija
17/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen nauratti eniten ,sorry :D

Vierailija
18/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..

Vierailija
19/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella vaikuttaa, että sinulla on jonkinlainen pakko-oireinen häiriö. Sinulla on pakkoajatuksia jotka pakottavat toimimaan tietyllä tavalla.

Käy lääkärissä juttelemassa, voit saada lähetteen mielenterveyspuolelle. Siellä sitten tarkemmin katsotaan millaista apua tarvitset.

Tällä palstalla et saa ammattiapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan