Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela-korvauksen muuttuminen, olen opiskelija. En saa haettua lääkkeitä, kun ovat liian kalliita

Vierailija
20.02.2016 |

Astmalääkkeet kyseessä. Hinta oli muistaakseni n. 35€ ennen, nyt yli 100€. Nyt jos haluaisin omavastuun täyteen, pitäisi ensin ostaa yksi paketti n. 50€ ja sitten vielä ne kaksi erikseen. Ei vaan ole rahaa! En edes tiennyt koko muutoksesta, oma moka, tiedän. Ilman lääkettä en pysty ajamaan 4km matkaa koululleni, kun ei happi kulje. Ensi kuussa pääsen ostamaan tuon lääkkeen, mutta reilu viikko putää kituuttaa ilman.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suuri vääryys tuo omavastuuosuuden kasvattaminen. :( Ja astmalääkkeissä on vielä se huono juttu, että jos ei ole käyttänyt säännöllisesti, eli ostanut tarpeeksi usein, niin kelakorvaus saatetaan poistaa, kun tulkitaan ettei ole tarvetta säännölliselle lääkitykselle. :(

Voisikohan sosiaalitoimi auttaa?

Vierailija
2/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossua suosittelen minäkin. Haet rahaa hakemuksessa juuri lääkkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiltä apua

Vierailija
4/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei mitään sossusta saa, jos opintolaina nostamatta.

Vierailija
5/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossua suosittelen minäkin. Haet rahaa hakemuksessa juuri lääkkeisiin.

Tämä menee maanantaille, ja päätös tulee samoihin aikoihin kuin rahatkin. Mutta taidan siltinhakea, kiitos vinkistä.

Vanhemmista eintässä tapauksessa ole apua.

Ap

Vierailija
6/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toimeentulotukihakemus. Sossu maksaa lääkkeet, mikäli olet tavallinen köyhä puolisoton opiskelija. 

Vierailija
7/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne masennuslääkkeiden suhteen. Ei tätä nykytouhua ymmärrä

Vierailija
8/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko sinä pyörällä sinne koululle? Sitä ei sossu varmaankaan vaadi myymään ensin, toisin kun jos olisi auto.

Vierailija
9/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, mm. tällaista PersKeKo suhmuroi samalla, kun kansa jauhaa mamusitäjatätä. Köyhiltä, sairailta ja heikko-osaisilta viedään lääkkeetkin suusta, oikea oikeiston unelma.

Toivottavasti saat tuen, ap!

Vierailija
10/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatko sinä pyörällä sinne koululle? Sitä ei sossu varmaankaan vaadi myymään ensin, toisin kun jos olisi auto.

Höpö höpö. Toimeentulotukeen ei vaikuta se omistatko auton. Puhumattakaan siitä että se vaadittaisiin myymään.

Nämä päätökset perustuvat ihan lakiin. Löytyy helposti myös netistä.

Vierailija
11/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin laittaa keräys ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville. Harmittaa ja ärsyttää suomalaisten päättäjien älyttömyys. Jos päättäisivät fiksusti ei tarvitsisi miettiä keräyksiä. (Lastensairaala..)

Vierailija
12/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nä hain mun lääkkeet ja apteekissa selittivät, että maksettuani 50€ omavastuun on loppuvuoden kelan maksama korvaus prosentuaalisesti suurempi. Voi siis olla, että säännöllistä lääkitystä käyttävänä saat tulevana vuonna enemmän korvausta. 50€ puraisee siis niitä, jotka käyttävät satunnaisen kuurin tai pari vuodessa.

Vierailija
13/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmalääkkeet kyseessä. Hinta oli muistaakseni n. 35€ ennen, nyt yli 100€. Nyt jos haluaisin omavastuun täyteen, pitäisi ensin ostaa yksi paketti n. 50€ ja sitten vielä ne kaksi erikseen. Ei vaan ole rahaa! En edes tiennyt koko muutoksesta, oma moka, tiedän. Ilman lääkettä en pysty ajamaan 4km matkaa koululleni, kun ei happi kulje. Ensi kuussa pääsen ostamaan tuon lääkkeen, mutta reilu viikko putää kituuttaa ilman.

Kipikapi nostamaan opintolaina.

Vierailija
14/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä kuljen joo. Ei toivoakaan autosta. Opintolainat olen nostanut, vaan kun jo vuokra on sen 500€ niin eipä paljoa juhlita.

Taidampa alkaa kuitenkin kyselemään olisko kellään kavereilla pulloja tai mitään.

Ap

Vierailija
15/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu korvausprosentti myös nousi.

Vierailija
16/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Toimeentulotukeen ei vaikuta se omistatko auton. Puhumattakaan siitä että se vaadittaisiin myymään.

Siis onko oikeasti näin?? Osaatko yhtään sanoa, että mikä laki on kyseessä? Toimeentulotukilaki..? :D

Joka kerta kun olen hakenut toimeentulotukea, se on evätty sen vuoksi, että minulla on auto. Sossun mukaan tukea ei tipu, ennen kuin olen myynyt autoni. Ja autoani en ala myymään, koska tarvitsen sitä työmatkoihini (työpaikalleni ei pääse julkisilla).

Ja jos nyt jotakuta kiinnostaa, tarvitsisin toimeentulotukea, koska olen opiskelija, mutta en saa opintotukea. Käyn kyllä töissä, mutta se on osa-aikaista ja palkka on huono. Lisäksi joudun käyttämään kahta eri suht kallista lääkettä säännöllisesti.

Vierailija
17/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta voit opiskelijana saada 100% korvattavuuden kaikkiin lääkkeisiin.

Vierailija
18/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nä hain mun lääkkeet ja apteekissa selittivät, että maksettuani 50€ omavastuun on loppuvuoden kelan maksama korvaus prosentuaalisesti suurempi. Voi siis olla, että säännöllistä lääkitystä käyttävänä saat tulevana vuonna enemmän korvausta. 50€ puraisee siis niitä, jotka käyttävät satunnaisen kuurin tai pari vuodessa.

Kyllä se 50€ kerta-investointi puraisee kovasti myös opiskelijaa, jolle jo 10€ on iso raha.

Vierailija
19/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko oikeasti näin?? Osaatko yhtään sanoa, että mikä laki on kyseessä? Toimeentulotukilaki..? :D

Joka kerta kun olen hakenut toimeentulotukea, se on evätty sen vuoksi, että minulla on auto. Sossun mukaan tukea ei tipu, ennen kuin olen myynyt autoni. Ja autoani en ala myymään, koska tarvitsen sitä työmatkoihini (työpaikalleni ei pääse julkisilla).

Ja jos nyt jotakuta kiinnostaa, tarvitsisin toimeentulotukea, koska olen opiskelija, mutta en saa opintotukea. Käyn kyllä töissä, mutta se on osa-aikaista ja palkka on huono. Lisäksi joudun käyttämään kahta eri suht kallista lääkettä säännöllisesti.

Riippuu paljon autosi arvosta. Mulla on v.2000 velaton Toyota, eikä kukaan ole pyytänyt myymään. Tuttavaperheellä v. 2012 Ford + laina siihen, ja eivät saa sen vuoksi tukea.

Vierailija
20/42 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu korvausprosentti myös nousi.

Laskin, että joka tapauksessa tämä omavastuu nostaa tällä käytöllä minun lääkekuluja vuodessa noin 80 eurolla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan