Vituttaa vaimon "yliherkkyys" kaikkea ruokaa kohtaan
Minä olen meillä se joka käy aina kaupassa, ja joka helvetin reissu saa olla silmä tarkkana syynäämässä kaikista paketeista onko niissä gluteenia vai ei. Jos joku kerta satun vahingossa ostamaan esim tavallista leipää niin voi helvetti mikä ulvonta siitä alkaa, että kuinka voin olla niin tyhmä ja eikö päässäni liiku mitään. Ikinä en ole kenenkään kuullut leipään tai pullaan kuolevan. Niinpä päätin järjestää pienen yllätyksen ja tänään kun leivon sämpylöitä teen ne tavallisista jauhoista, koska kaupasta oli järkyttävän kalliit erikoisjauhot loppu. Lyön pääni pantiksi, ettei vaimo huomaa mitään eroa, vaan mässyttää sämpylöitä hyvällä halulla. Ehkä näin saisi tuon järjettömän ruokavouhotuksen loppumaan.
Kommentit (33)
Ymmärrän sinua. Ei mikään asia avioliitossa saisi ampua yli. Jos on joku erikoisruokavalio, sitten on. Ei siitä joka päivä tarvitse jauhaa. Vaimo voisi jatkossa itse käydä ostamassa ruokatarpeensa kun se on kuitenkin aika työlästä ja tarkkaa hommaa etsiä niitä. -vaimo78
Vierailija kirjoitti:
Vaimo pieree muutenkin kuin eläin, joten eipä siinä suurta muutosta tapahtuisi nykyiseen. En tiedä onko sillä mitään todettu, sillä on tuota samaa ei gluteenia mantraansa hokenut jo tapaamisestamme lähtien. Häissä tarjoilujen järjestäminenkin oli varsinainen helvetti maan päällä.
Pieree kuin eläin. :D:D
Tuu sitten kertomaan tänne, miten kävi. :D
Minulla keliakia oireili salakavalasti, oli mm. B- vitamiinin puutostila jne. Eli jos ap:n vaimo ei heti sairastu näyttävästi niin se ei tosiata mitään.
Ap taitaa olla kontrollifriikki persoonallisuushäiriöinen, joka pitää oikeutenaan päättää, mitä muut saavat tai eivät saa sairastaa.
Mulla on kans ruoka yliherkkyyksiä ja ne on ihan todellisia. En oo käynyt niiden vuoksi lääkärillä, mutta kuulostelen omaa kehoa ja huomaan kyllä mitkä ruuat sopii ja mitkä ei. Gluteeni, maitotuotteet ja teollinen sokeri ja monet lisäaineet aiheuttaa mulle huonoa oloa. Käyn kyllä itse ostamassa ruokani ja teenkin ne itse. Tuleva mieheni voitaa ihan vaan omat ruokaostoksensa, jos sille olisi mun jutut ongelma.
Miksi olet mennyt hänen kanssaan naimisiin jos tuo ruokapuoli aiheuttaa noin paljon ärtymystä? Jos vaimosi ei voi käyttää gluteenia, on sen tarjoaminen vaarallista. Tiedän monta jotka on viety piipaa autolla sairaalaan , kun on vain esim. ruokaa on käsitelty pöydällä jossa tavallisia jauhoja. Aina ei näin käy,ja kyllähän moni keliaatikko käyttää tavallisia jauhoja silloin kun ei tiedä vielä sairastavansa kyseistä tautia. Mutta suoliston nukka kärsii siitä kovasti ja kestää taas pitkään ennenkuin se paranee. Mutta huvinsa kullakin, kuten leikkiminen toisen terveydellä. Vaikka epäilen ,että tämä on keksitty juttu. Ei kai kukaan oikeasti ole noin tyhmä;) ...Vielä kun AP sanoi,että vaimo ei varmaan huomaa mitään, vaan syö hyvällä ruokahalulla. No eihän se siitä olekaan kiinni, että maku olisi huono tavallisella viljalla. Ne seuraukset vaan voi olla kurjat.
Näin tapetaan luottamus suhteessa.
Itselläni on paha juuresallergia, ja kuljetan mukanani aina vahvoja lääkkeitä (mm adrenaliiniruiske) mikäli sitä vahingossa söisin. Tästä huolimatta, allergiani on mieheni mielestä "mielikuvituksen tuotetta" ja hän vähättelee sitä jatkuvasti. Joten kyllä näitä idiootteja riittää, vaikka olisi ihan allergologilla käyty lausunto hakemassa
Vaimo ei ole varmaan vielä syönyt näitä sämpylöitä, tai sitten AP on saanut kunnolla pataan.
Vierailija kirjoitti:
Keliakia on autoimmuunisairaus, ja keliaakikolle se gluteeni on kirjaimellisesti hengenvaarallinen, syöpäriski kasvaa muistaakseni 70(!)-kertaiseksi, ja koko elimistö kärsii koko tulehdusreaktiosta.
Jos hän on allerginen niin epämiellyttävää silti.
Ongelma ei varmaankaan ole gluteeni vaan vaimon käytös. Kypsä ja fiksu ihminen puuttuisi nalkuttamiseen asiallisesti eikä kostaisi aiheuttamalla oireita rakkaalleen.
Olette toisenne ansainneet.
En minä näe mitään ongelmaa siinä että parisuhteen yksi osapuoli toistuvasti muistuttaa, ts. "nalkuttaa", omista ruoka-ainerajoituksistaan jos toinen osapuoli toistuvasti jättää ne silkkaa välinpitämättömyyttään huomioimatta ja ostelee kotiin mitä sattuu.
On mielenkiintoista, että miehelle enemmän vaivaa aiheuttaa gluteenittomien tuotteiden ostaminen kaupasta kuin se, että elämänkumppani on sairaus ja kärsii. Kertoo sinusta ap paljon. Eikä hyvää.