Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! ihon keltaisuus :(

Vierailija
20.02.2016 |

MIten saan pois ihon oranssin/keltaisen värin? Etenkin käsissä/kämmenisssä ja sormissa. OLetan että johtuu vuosien päivittäisestä porkkanan syömisestä. Lähteekö tämä väri ikinä pois? Internetistä löytyy tosi huonosti tietoa tästä asiasta :(

-keltainen ap

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos käyttää paljon keltaisia mausteita ruoassa, niin kellertyykö iho?

Käytän paljon currya ja kurkumaa. 

Vierailija
22/25 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuton keltaisuus on haimasyöpä tai pitkälle edennyt alkoholismi, kunnes on toisin osoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika söi pienenä paljon porkkanasosetta ja niin vaan oli pojalla kellertävä iho (erityisesti nenä näytti keltaiselta ja parhaiten sen huomasj valokuvista). Olen kuullut ihan aikuisiltakin, että jollain on kellertynyt iho runsaasta porkkanansyönnistä. Varsinkin hyvin vaaleaihoisilla se väri tulee näkyviin. Värin pitäisi kyllä hävitä nopeasti, jos rajoittaa porkkanoide syöntiä. Kämmeniin ja sormiin kellertävää väriä saattaa jäädä ihan pelkästä porkkanoiden kuorimisestakin.

Sama homma. Neuvolantäti halusi verikokeen että onko vauvalla maksassa vikaa. Ei ollut, porkkanasoseen syöntiä vähennettiin ja ihon keltaisuus häipyi pikkuhiljaa. Porkkanasose oli vauvani lemppari, peruna ei meinannut kelvata millään. Sekoitin sitten puolet porkkanaa ja puolet perunaa niin kelpasi. Kyllä porkkana siis voi värjätä ihon. Johtuu sen sisältämästä karoteenista.

Vierailija
24/25 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maksa arvot todella hyvät ja silti minulla on en syön porkkanaa tai nauti viinaa niin en oikein tiedä mitö tehdä

Vierailija
25/25 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump tykkää ilmeisesti myös kovasti porkkanoista.