Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! ihon keltaisuus :(

Vierailija
20.02.2016 |

MIten saan pois ihon oranssin/keltaisen värin? Etenkin käsissä/kämmenisssä ja sormissa. OLetan että johtuu vuosien päivittäisestä porkkanan syömisestä. Lähteekö tämä väri ikinä pois? Internetistä löytyy tosi huonosti tietoa tästä asiasta :(

-keltainen ap

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on poksahtanut. Juotko viinaa? Kutiseeko kämmeniä ja jalkapohjia?

Paljonko sä sitä porkkanaa popsit? Pitäis varmaan olla kilotolkulla viikottain, että vaikuttaisi.

Vierailija
2/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa saat kiskoa aika paljon, että näkyy ihossa. Keltainen ihonväri on aina syy mennä näyttäytymään lääkärille. Soita edes päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, voi olla jokin sairaus. Ainakin maksa-arvot kannattaa tsekata.

Vierailija
4/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasyöpä

Vierailija
5/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille. En halua peloitella sinua, mutta ihon keltaisuus voi viitata esim. maksasairauteen.

Vierailija
6/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa mennyt tai hepatiitti. Maksaan liittyy jokatapauksessa.

Vierailija
7/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peilistä miltä silmän valkuaiset näyttää. Jos siinä on keltaista, heti lääkäriin. Ainakaan sinne porkkana ei vaikuta. Muutenkin syytä pohtia lääkärin tarkastusta.

Vierailija
8/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasairaus/tulehdus voi tulla vaikka et olisi alkoholisti.

Vierailija
9/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivittäin porkkanaa eikä mun iho ole keltainen. Pitää varmaan käytännössä elää pelkällä porkkanalla jotta se värjää ihon.

Vierailija
10/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika söi pienenä paljon porkkanasosetta ja niin vaan oli pojalla kellertävä iho (erityisesti nenä näytti keltaiselta ja parhaiten sen huomasj valokuvista). Olen kuullut ihan aikuisiltakin, että jollain on kellertynyt iho runsaasta porkkanansyönnistä. Varsinkin hyvin vaaleaihoisilla se väri tulee näkyviin. Värin pitäisi kyllä hävitä nopeasti, jos rajoittaa porkkanoide syöntiä. Kämmeniin ja sormiin kellertävää väriä saattaa jäädä ihan pelkästä porkkanoiden kuorimisestakin.

Vierailija
11/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt heti lääkäriin! Yhdellä tutullani oli kauan sitten ihon keltaisuutta ja sehän oli haimasyöpä kyseessä. Voitte varmaan arvata, mitkä ovat todennäköisyydet selvitä haimasyövästä hengissä. Ne ovat hyvin pienet. Siitä ei moni selviä, eikä selvinnyt se tuttukaan.

Vierailija
12/25 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keltaisuus näkyy ensin silmänvalkuaisissa. Jos bilirubiinin määrä lisääntyy, myös iho alkaa näyttää keltaiselta. Keltaisuuteen voi liittyä muitakin oireita, kuten vatsakipuja, oksennuksia ja heikentynyt yleiskunto." Duodecim

Jos lähinnä kädet ovat keltaiset ja silmän valkuaiset eivät, en kyllä sen perusteella epäilisi haimasyöpää enkä mitään muutakaan sairautta... Jotkut myös luulevat ihonsa olevan keltainen, vaikka se ei oikeasti ole. Sitä paitsi se mitä itse olen päivystyksen potilaiden kanssa ollut tekemisissä, keltaisuuden syy on useimmiten ollut sappikivi tai maksatulehdus. Ei aina tartte sitä pahinta pelätä.

Vierailija
13/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua myös budget sportin oranssista muovikassista, jota olet kantanut kauppakeskuksessa koko päivän. Löysin tämän ketjun kun aloin googlaamaan oransseja sormi taipeita ja panikoin jo että maksa on mennyt kunnes tajusin oranssin muovikassin jaloissani.

Vierailija
14/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
15/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepatiitti. Maksa oireilee ihon ja silmän valkuaisten keltaisuudella. Käytätkö likasia neuloja tai ootko juona vettä johosta Pietarissa tai kehitysmaassa kuten Romaniassa tai Thaimaassa?

Vierailija
16/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran aikuisiällä mainittu ihon keltaisuudesta, ja syy oli ihan vain porkkanoiden syönti.

Toisilla se näkyy ihossa, toisilla ei, mutta lääkärikäynti on vähän pakollinen, kaiken varalta.

Vierailija
17/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajalla pää on poksahtanut, todennäköisesti ennen sitä sydän särkynyt kun mies ei tulekaan hakemaan "ongelmaa".

Vierailija
18/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista että karotenoidit "värjää" ihon. Varsinkin jos syö vielä jotain ravintolisiä joissa niitä on. Jos silmässä näkyy keltaista sekään ei vielä kerro mitään. Itselläkin on silmäkulmassa keltaista ja maksa yms. ihan kunnossa. Se on vaan rasvaa joka on kertynyt sinne.

Vierailija
19/25 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti kasvojen alueella keltaisuus sen jälkeen kun karsin naposteluporkkanat ja liiallisen tomaatinsyönnin pois.

Vierailija
20/25 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla helpotti kasvojen alueella keltaisuus sen jälkeen kun karsin naposteluporkkanat ja liiallisen tomaatinsyönnin pois.

Mieheni syö joka päivä pari porkkanaa ja useampia tomaatteja. Itse en voi syödä niitä allergian vuoksi ollenkaan, mutta silti kasvoni ovat paljon keltaisemmat kuin mieheni kasvot. Ihme homma.