Lattiapohdintoja
Tässä vaihtoehdot. Tärkein kriteeri leveä lankkukuosi. Kumpi lattia arvon av-raadin mielestä kauniimpi:
Tämä:
http://www.taloon.com/vinyylimatto-gerflor-texline-farm-pecan-leveys-2-…
Vai tämä:
https://www.erikoisparketti.fi/PARADOR-Classic-1050-Tammi-harmaantunut-…
Kommentit (19)
Ai laminaatin uusi nimi on erikoisparketti?
Mihin tilaan tulossa? Onko lattialämmitys vai ei? Mä varmaan laittaisin tuon muovimaton, vaivattomampi hoitaa
Miten olis ihan oikee lankkulattia.
Vierailija kirjoitti:
Millä löisit lankut esim. betoniseen rakenteseen? Mitä luulet kuinka ovet aukeaa lankun laiton jälkeen?
Minusta tuo muovimaton kuosi on kamala. Liian kirjava.
Kumpikin rumia feikin näköisiä. Mikä vika on oikeassa lankkulattiassa?
Vierailija kirjoitti:
Ai laminaatin uusi nimi on erikoisparketti?
Mihin tilaan tulossa? Onko lattialämmitys vai ei? Mä varmaan laittaisin tuon muovimaton, vaivattomampi hoitaa[/quoteTulee koko asuntoon. 3 makuuhuonetta, keittiö, olkkari. Lattialämmitys pitäisi sopia molemmille. Oikeaa lankkua en halua. Kokemus aikaisemmassa asunnossa parketista ja siihen tuli todella helposti jälkiä. Laminaateista sekä vinyylilattioista olen kuullut paljon hyvää.
Sama lattia kaikkiin huoneisiin? Mä laittaisin ainakin keittiöön muovimaton
Vierailija kirjoitti:
Sama lattia kaikkiin huoneisiin? Mä laittaisin ainakin keittiöön muovimaton
Keittiö on yhtenäinen olohuoneen kanssa.
No, en kuule tiedä. Kunhan ehdotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä löisit lankut esim. betoniseen rakenteseen? Mitä luulet kuinka ovet aukeaa lankun laiton jälkeen?
Aikalailla samanlaisilta nuo näyttävät. Ole ap järkevä ja mieti, millaiseen kulutukseen lattiasi tulee ja tee ratkaisusi sen perusteella. Lapsi- ja lemmikkiperheeseen vinyylilattia on varmasti helppohoitoisempi, koska se sietää paljon enemmän. Jos taas lattia ei joudu kovalle rasitukselle ja altistu kaatuneille maitolaseille, voi hyvin valita parketin.
Itse unelmoin linoleumilattiasta:)
Aito on aina paremoi kuin feikkimateriaali. Meillä on kotona ikivanhat parketit, ja ne näyttävät todella hyvältä, ikääntyneiltä kyllä, mutta onhan talokin vanha. Ei tulisi mieleenkään laittaa tähän laminaattia tai muovimattoa, jotka koettaisivat jäljitellä oikeaa puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelluvana ja aukeavat hyvin, kun laittaa ohutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lattiapinta nousee ainakin 4cm joten yksikään ovi ei aukea sen jälkeen.
Ps. Lankkulattia on min 38mm paksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Lankkulattia on min 38mm paksua.
Lankkuparketti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Lankkulattia on min 38mm paksua.Lankkuparketti ei ole.
Tässä puhuttiin oikeasta LANKKULATTIASTA.
http://www.puutukku.fi/files/241/textsize/30_x_235_Kuusi.jpg
En tykkää yhtään muovimatosta. Minusta se on kaikin puolin tympeä, mutta ihan toimiva vaihtoehto se on jos ei itseään haittaa.
Kaikk tuttavamme, jotka ovat laittaneet laminaattilattian, ovat katuneet. Kun käyvät meillä, ihastelevat parkettilattiaamme ja sen lämpöisyyttä jalan alla. Toki pohjatkin on tehty hyvin, ja talomme on lämmin.
Sama kokemus tyttäreni perheellä, heidän ystäväperheet katuvat laminaattilattian laittoa.
Juu' u, otanta ei ole kamalan iso, kunhan kerroin kokemuksemme.
Parketti. Ei ole puulattian voittanutta.