♥ JOULUKinkut ja Tontut perjantaihin..
pino,olkaatten yschtävällisiä ;)
palailen myöhemmin tarinoimaan..nyt suihkuun!
Kommentit (16)
Helou helou vaan.Tänään on siis PERJANTAI.Mä olin jo eilen alottamassa viikonloppua.. Päivät menny ihan sekasin kun ollaan oltu ' vankina' täällä sairastuvassa :P
Nyt ensiks enneku unhoittuu..Mä HUHUILEN kaikkia mahdollisia ja mahdottomia joulumammoja pinoutumaan ja kertomaan kuulumisia. Quarran kanssa pohdiskeltiin yks kaunis ilta että mihinköhän ne lukuisat ' vakkarit' jotka odotuspuolella aina pinoutu,on kadonnu (?) Olis niin mukava kuulla taas ihmisistä :)) Ei sen puoleen,tosi jeesch että uusia on myös ilmaantunu kuvioihin!!! En minä sillä ;)
Missä on esim LIZZBETH joka loppuodotuksessa ahkerasti kirjoitteli?? Tulkaas nyt KAIKKI vaan kuulumiset kertomaan.
Niin ja taustalla häärii varmasti epämääräinen määrä mammoja..Hypätkää Rohkeasti tänne SEKAMETELISOPPAAN!!!! :DD
Tyttö9910 kysyit äitisuhteesta..
Hmmph tämä olikin kinkkinen kysymys meikäläiselle.
Mulla on kyllä lämpimät välit äitini kanssa,siitä ei ole kyse.Mutta kaikki jotka odotuspuolella syksyllä palloilivat,varmasti muistaa kun kerroin että vanhempani erosivat :(( Ei kiva juttu laisinkaan.. Oli huolta ja murhetta ihan riittämiin..
Olen ollut niin huolissani etenkin äidistä..Isäni näyttää selvinneen erosta hyvin mutta äitini masentui aika vakavasti. Hän ei siksi ole edes kyennyt iloitsemaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan kuin vasta ihan viime viikkoina.Koko joulu ym meni hällä masennuksen syövereissä mutta on nyt onneksi saanut apua ja pystyy ehkä jo hieman näkemään muutakin kuin oman ahdinkonsa. On ollu niin vaikeeta sulatella kaikkea itselläkin..muutenkin iso elämänmuutos omassa elämässä plus siihen päälle vanhempien ero ja muut hankaluudet.. Onneksi näyttää viimein myrsky laantuvan :PP Ehkä tämä tästä joskus tokenee..
Nyt meni kyllä sivuraiteelle alkuperäisestä aiheesta ;)
Mutta voin sanoa että ymmärrän kyllä omaa äitiäni paremmin kuin ennen.
Tuosta halaamisesta.Meidän perheessä se on ollu äiti joka on halannut..En muista että isä koskaan!!
Nyt minä ja mieheni kyllä halitaan ja pusitaan tiuhaan :) Ja haluan omaan perheeseeni ujuttaa halaamisen jokapäiväiseen kanssakäymiseen. Minusta se on niin KIVAA ja IHANAA :DD
Onneksi ukko on sellainen ' halailija-tyyppi' En ole koskaan kuullut kenenkään muun juttelevan äidilleen esim puhelimessa niin lempeästi!Aina sanoo ' pusipusi' puhelun loppuun.. Aluksi se jollain tavalla häiritsi minua kun en ollut tottunut mutta nyt se tuntuu jo ' normaalilta' ;)
Läpiläpiläää..tulipas taas selostusta :)
Menen tästä virittämään taulua seinälle,jonka ostin eilen Ikeasta :P
Kevättä rinnassa/rinnoissa ;) kun pitää uusia sisustusta..
-Tiggr&Nasu 11vk 2pv
Onpas ulkona ihana keli, pikkasen harmittaa vaan tuo viima. Mieliala on muutenkin korkealla, sillä lähdetään mun vanhempien luo maalle yökylään, kunhan ukko tulee töistä. Siellä kun pääsee ulkoilemaan oikein kunnolla, veljenpojan kanssa pulkkamäkeen, koirien kanssa " painimaan" lumessa ja moottorikelkkailemaan. Meidän neiti on liian pieni pulkkamäkeen, mutta likka saakin sitten nautiskella mamman hoivailusta yllinkyllin.
Oma äitini on kova hoitamaan meidän vauvaa, mutta ei tuputa neuvojaan eikä muutenkaan juuri puutu meidän tekemisiin. On kyllä tukena ja apuna, on oikeastaan hyvä ystäväni. Ihana ihminen, jonka olemassaoloa osaa arvostaa nykyään paljon enemmän kuin nuorempana. Äitini sairasti rintasyövän muutama vuosi sitten ja se kyllä herätti ajattelemaan, etteivät ne omat vanhemmat olekaan ikuisesti täällä meidän kanssa. Onneksi tauti on nyt takanapäin ja tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä.
Onkohan joku muu jo aloittelemassa kohtapuolin vauvauintia? Meidän ryhmä aloittaa maaliskuun alussa ja Nea on just ja just silloin kolmen kuukauden. Kiva päästä katsomaan miten vedessä lotraaminen onnistuu.
NiiskuPiisku
Mulla ainaki on jäänyt tää netissä olo tosi vähäiseksi kun vauva syntyi ja on sitten tuo kohta 4 vee tyttökin.. mies on reissuhommissa ja kiirettä pitää näiden tenavien ja taloustöiden kanssa...
Eilen kyselin, että paljonko teidän vauvat syö kerta-annoksena??
Mulla kun poika syö maitoa aina yleensä 120-160ml ja illalla ennen nukkumaanmenoa maissivelliä. Ja sitä maissivelliä tosiaan menee, toissailtana joi 260ml ja yleensäkkin aina menee se 2dl tetra kokonaan.. Ilmankos poika nukkuu hyvin, menee nukkumaa ennen ysiä ja herää aamulla seitsemän aikaan. Välissä syö kerran pullon maitoa ja jatkaa samantein unia.
Nyt ollaan kyllä räkäsiä koko perhe ja poikakin nukkuu yöt huonommin ja on påarina aamuna heränny jo 6.
Miten te nukutatte vauvat?
Meillä on vähän vaikeeta toi nukahtaminen.. vaunuihin nukahtaa heti, mutta ei nuku niissä kauaa jos ei vaunut liiku.. sisälle taas ei oikeen nukahda kun kunnon taistelun jälkeen tai sitten maitopullolle. Ja jos nukahtaa maitopullolle niin ei nuku kauaa.. No onneksi nukkuu edes yöt.
Nyt imuroimaan, hauskaa viikonloppua kaikille!!!!
väsymys on kovaa mutta olin jo aamulla klo 8 hierojalla
nyt juho nukkuu ja mun rintatulehduskin taas eilistä parempi vaikka vieläkin nipistää ja jomottaa tissiä välillä.
viikonloppu menee sisätiloissa,mies töissä,pakkanen,flunssa ja tää tulehdus pitää sisällä...hyvää viikonloppua!!
en jaksa nyt enempää...
äitiliini ja Juho kohta 12 viikkoa
Huomenna mennään miehen kanssa ravintolaan syömään ja Vilma on sen aikaa täällä kotona hoitajan kanssa. Tai paremminkin hoitajien... =)
ihan kiva päästä tuulettaan itteensä pitkästä aikaa, alkaa seinät välillä kaatumaan päälle.
Nyt on parina päivänä nukuttu jo vähän päiväuniakin. Ens yönä yritetään nukuttaa Vilma omaan sänkyyn. Helpompi nyt opettaa kun vähän nukutaan jo pidempiä yöunia ja yöllä Vilma liikkuukin jo jonkin verran. Ei sitten tipahda sängystä.
Ja kylpypäivä on neidillä tänään :)
käytättekö jotain kylpyöljyä tms. vauvoille?
mä ostin sellasta natusan kylpyöljyä ja aina välillä sitä lorautan kylpyveteen mutta joka kerta en edes muista.
Milja on täysimetyksellä, joten ruoan määrää koskevaan kysymykseen en voi sen paremmin vastata. :)
Miljan kanssa nukahtaminen päiväunille on helppoa. Tyttö tosiaan nukkuu kahdet noin kolmen tunnin päikkärit vaunuissa parvekkeella. Ei tarvi muuta kuin pukea kaikki mahdolliset toppavaatteet neitin päälle ja laittaa vaunuihin ja työntää vaunut ulos, niin siellä neiti nukkuu. Tunnin jälkeen kähistelee kovasti, mutta nukahtaa yleensä itekseen uudestaan. Parin tunnin jälkeen joutuu usein käydä monta kertaa laittamassa tuttia, mutta kun kärsivällisesti käy aina vaan, eikä ota heti sisälle, niin jatkaa uniaan ja nukkuu tosiaan noin kolme tuntia. Eilen kyllä nukkui ensimmäisiä päikkäreitä 4,5h! =) Milja nukkuu nyös liikkuvissa vaunuissa ja jatkaa uniaan vaikka vaunut pysähtyis. Ja meillä on vielä semmoinen seikka tuon vaunuilun kanssa, että asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa eli meille pääsee vain portaita pitkin. Portaissa on kyllä rampit vaunuja varten, mutta jyrkkyyden vuoksi vaunujen täytyy olla tyhjät niistä mentäessä. Miljan on siis totuttava siihen, että joskus kesken unien kiskotaan vaunuista pois ja laitetaan kohta takaisin.
Meillä on ollut alusta asti vaikeampaa tuo yöllä nukahtaminen. Onneksi senkin suhteen ollaan nyt edistytty ja tyttö on tajunnut yön ja päivän eron. Oon muutenkin tuon nukuttamisen suhteen ottanut sellaisen asenteen, että jos Milja ei ala itkemään eli vain kähistelee ja vähän kitisee vaunuissa/sängyssä, niin en mene sen luo. Vasta kun se kovaan ääneen vaatii jotain, sitten menen. En siis anna sen huutaa... Jos tuolla nyt vaikka olis jotain merkitystä myöhemmällä iällä eli että oppisi jo pienestä nukahtamaan itsekseen. Taitaa kyllä olla toiveajattelua. Oon niin paljon kuullut juttuja reilun puolen vuoden ikäisistä vauveleista, joille nukkuminen tuntuu olevan kovin vaikeaa... Olipa sepustus, mutta näin meillä. =)
Mä tein sen taas...Liian nopeat sormet tai aivotyöskentely ei ole aivan terässään....
NiiskuPiisku; mekin aloitetaan vauvauinti maaliskuun puolessa välissä, jolloin Ronja on 3kk. Oltiin edellisenkin kanssa uimassa ja oli tosi kivaa. Saa nähdä tykkääkö tää vauva vedestä tai paremminkin uimahallista.
Narnia; meillä mussukka nukutetaan vaunuihin, mutta sisälle. Mä olen niin mukavuudehaluinen, että yritän laittaa tytöt yhtäaikaa päikkäreille niin saan itekin vähän löhöillä. Jotenkin tuo sisällä nukuttaminen sopii mulle paremmin. Yöt mimmi nukkuu mun vieressä. Enkä mä oikein tiedä edes millainen rytmi tolla tytöllä on...laitan nukkumaan kun näyttää että on väsynyt ja hän sitten heräilee miten milloinkin.
Kohta pitäis alkaa pakkaileen kun huomenna olisi lähtö maalle. Ihanaa, kun näkee pitkästä aikaa siskoja ja äitiä ja muksut näkee serkkuja.
otin torkut tuossa ja nyt kun Juho ihme kyllä nukkuu,vastailenpa kans kysymyksiin:
kyseltiin äiti suhteesta,meillehän tää oli toinen lapsi ja kun esikoinen syntyi,on välit olleet entistäkin läheisemmät,on auttanut ja antanut neuvoja eikä liikaa neuvonut ym.Hyvät on siis välit!
Vauvauintia en aloita myöskään tän toisen vauvelin kanssa vaikka täällä sellainen kyllä on.
Juho syö vaihtelevasti mutta yleensä 140-200 ml kerralla.yön jälkeen ja pitkän ajan jälkeen menee usein 180-200 ml eli tuntuu aika paljolta=)
Juho nyt isompana ei nukahda pinnasänkyyn" tuosta vain" kuten aluksi vaan nyt vien Juhon sinne ja hetken aikaa silittelen ja rauhoittelen kun tuntuu että laittaa vastaan usein ja muutaman kerran laitan mobilen soimaan,kuitenkin yritän opettaa nukahtamaan sinne itse etten tee samoja virheitä kuin esikoisen kanssa kun mm.hyssytin häntä uneen eikä oppinut pitkiin aikoihin nukahtamaan itsekseen ja aika taistelua oli sitten jossain vaiheessa ja tuntien nukutussessioita.
Ulos kun lähtee vaunuilla,Juho nukahtaa heti ja nukkunut tähän asti aina koko vaunuttelun ajan mutta saattaa herätä kun vaunut pysähtyy,joten heiluttelen niitä usein jos ne pysähtyy.
Parvekkeella Juho ei kauaa nuku,tunnin ja sitten on käytävä laittamassa tuttia tai heiluttelemassa ja sitten voi jatkaa uniaan.en vaan aina jaksa kun mun pitää niin kauheesti pukea ja suojata ennen parvekkeelle tai ulos menoa ja sitten se ehtii jo herätäkin ennekuin mä saan kaikenmaailman suojat tissien päälle(ja silti tää tulehdus...).
joo meillä joka kerta laitetaan kylpyöljyä,Juho rakastaa kylpemistä,ei oo kertaakaan siellä itkenyt kuten esikoinen aluksi itki.Hymyilee ja asiaakin on=)
siinä tais olla kaikki.Juho yskä on muuten jo parempi,hyvä!!
Tikru niin kauniisti pyysi,.niiiin pakko tulla jo viimein kirjottaan..aika menee ,.en tiä mihin,...Poju siis synty 1.1.2006 =))))))))käynnistettiin ,3t50min,.ilokaasun voimalla meni koko homma,.jakkaralta taasen,..lukemas käyn joka toinen pvä täälä tietty=)mut mul kädet täynnä töitä ku on 3,puol vuotias ja 2v ja eskarilainen,.et olisin toooosi mielelläni täälä vaik koko ajan....
Hyvin on menny pojun kans elo,..yöt antanu nukkua,.yhel syötöl mennään,.nyt viimosen vkon aikana alkanu iltaitkut,.luulempa et on alkavaa allergiaa,.kahel eellisel ollu nimittäin..mut voi miten voi olla vauva taas ihana=)täytyy nauttia jokaisesta päivästä kiu tää tieten meijän viimene¤snif......haikeeta,.mut pakko aatella järjellä jo,.ku ollaan saatu NELJÄ TERVETTÄ LASTA=)
Ristiäiset on 25pvä,.nyt menee aika niitä touhutes,.
mut nimi alkaa V:llä.......
JA KIITOS KAIKILLE TUESTA RASKAUSAIKANA,OOTTE OLLU KORVAAMATTOMIA=)))))))))))))))))))))))
t;AMA JA KATRAS
Minäkin täsä pari riviä kirjoittelen, kun Tikru niin kovasti kuulutteli kaikkien jouluisten perään :)
Yritän tässä muistella kaikkia kysymyksiä, mutta miksi ne aina unohtuu tässä vaiheessa..? Niin, äitisuhteesta sen verran, että meillä on äitini kanssa sellainen viha-rakkaussuhde. Olemme molemmat voimakastahtoisia ihmisiä, joten konflikteja on syntynyt koko elämäni ajan. Äiti on kova neuvomaan ja sitähän minä en kestä, mutta kuitenkin hän on pohjimmiltaan todella hyväntahtoinen ihminen ja on auttanut lapsen hoidossa todella paljon. Esim. piti töistä lomansakin niin, että minä sain opiskella esikoisen ollessa pienempi. Asumme kilometrin säteellä toisistamme ja näemme melkein päivittäin.
Nukkumisesta sen verran, että Eetu nukkuu koko yön omassa sängyssään. En ole mitenkään herraa opettanut, vaan on itse päättänyt, että näin parempi. Joskus kun yritän unia pidentää ottamalla viereen, ei onnistu, vaan Eetu alkaa heti ähisemään ja kitisemään. Illalla nukahtaa usein tissille tai puoliunisena vien sänkyyn ja sinne nukahtaa itsekseen. Yöt nukkuu 1-3 syötöllä ja heti nukahtaa syötyään. Päiväunille nukahtaa jo kun puetaan haalareita päälle ja nukkuu ulkona vaunuissa n.3 tuntia. Välillä itkuhälyttimestä kuuluu pari äännähdystä, mutta nukahtaa aina itsekseen ja herää sitten kunnolla n. 3 tunnin päästä. Mielestäni nukkumishommat ovat meillä aika helppoja, eikä siis todellakaan näin ole " opetettu" , vaan Eetu on näköjään omaksunut itselleen tällaisen mallin. Ja sehän tälle mammalle passaa :)
Vauvauintiin ei olla menossa, koska sinne 30 km matka ja mies vuorotöissä ja esikoiselle ei aina hoitopaikkaa jne. tuntuu liian vaivalloiselle. Lisäksi ryhmä toimii aamupäivästä ja meillä eetu nukkuu yöuniaan n. 9. Ei viitsisi alkaa myöskään herättelemään pojua.
Meillä oli Eetun kanssa 2 kk neuvola+lääkäri tiistaina. Painoa 6600g ja pituutta 59 cm. (syntymäpaino 3530, pituus 49 cm) Hyvin kehuivat pojan kasvaneen ja sanoivat jänteväksi ja terhakaksikin. Kaikki muukin oli ok ja seuraava käynti sitten 3kk ikäisenä, jolloin myös eka rokotuskin!! Kuulemma näillä uuden rokotusohjelman rokotteilla on paljon vähemmän sivuvaikutuksia kuin entisillä, koska nämä ovat " soluttomia" rokotteita. Onneksi näin ja onneksi rokotuskertojakin on paljon vähemmän kuin entisen ohjelman mukaan.
Mutta nyt alkoi vaunuista äkinät kuulumaan, poitsu alkaa heräilemään, palaillaan!
Meimi79+Eetu
Jospa minäkin jotain rustailisin, ei ole meikäkään entiseen odotusajan malliin pinoutunut.. Vaan tätä ohjelmaa tosisaan riittää kun meilläkin lapsia kolme ja isoin lapsi siihen päälle plus kaikki eläimet, vauvan nukkumisajat tahtoo mennä siivotessa ja ruokaa laittaessa, eskarilaista pitää kuskata kavereille(täällä maalla kun niitä ei ihan naapurissa ole) ja kaikenlaista. Ristiäiset painaa päälle, justiin käytiin kaupasta lasti hakemassa leipomavärkkiä, kahvia ja kaikenlaista.
Nimikin alkaa olla etunimen suhteen jo tiedossa mutta toisista vielä tapellaan..
Meillä on kyllä ihana kultainen poika, se ei kitise turhia ja nukkuu yöt hyvin. Kertasyötöllä pärjätään. Nukutaan pojan kanssa edelleen vierekkäin, tissille nukahtaa iltaisin tai jos annan pulloa keinutolissa niin syliin, joskus laulelee itekseen ja sammahtaa siihen. Päivisin nukkuu sisällä tai ulkona vaunuissa, tykkää paremmin vaunuissa kuin sängyssä päikkärit ottaa.
Viimeyönä me kyllä herättiin yhden hutikerran kun pojan tuleva kummitäti soitti neljän jälkeen, tai siis sen puhelin varmaan soitti tai mitä lie räpelsi, penkkarit hänellä ja meno sen mukanen , ainakin siitä melusta päätellen mitä puhelimesta kuulu..
Äitisuhde sitten. Oon aina ollut äitin tyttö, niinku omanikin ovat nyt äidin lapsia, samalla paikkakunnalla kun vielä asuttiin niin joka päivä nähtiin, nyt sitten kun välimatkaa on enempi niin harvoin nähdään mutta soitellaan usein. kaikki asiat äiskän kanssa vatvotaan, en kyllä osaa sanoa, että suhde mitenkään olisi muuttunut kun olen ite tullut äidiksi. paljoahan se ei lapsenlapsiaan ammata pysty, ikävöi niitä kyllä kovasti. Äiti meillä aina on huolehtinut minusta, isä on rekkamies ;keikalla aina. ja avioerolapsihan minäkin olen joten seniin takia äidin kanssa paljon on kaksi oltu.
Meillä minä hellin ja suukottelen lapsia, mies ei ole ollenkaan pusuttelutyyppiä. Ja kun oli eilen puhe miten isät osallistuu lastenhoitoon niin meillä ei juuri yhtään, kotitöihin ei ollenkaan. Poikaa pitää sylissä ja syöttää kun laitan pojan syliin ja lämmitän pullon. Isompi pojista on kyllä paljon isänsä matkassa, että sillaa se kyllä lasta hoitaa.
aasinsilta, oottekos nähneet/kiinnittäneet huomiota kun alkaa telkussa joku uusi ohjelma missä akat ettii maaseudun miehiä?? Kuvailevat mainoksessa millasia KUVITTELEVAT maaseudun miehien olevan. sanon vaan, että mettään menee ja lujasti!! Siis varmaanhan maallakin on sellaisia helliä ja rakastavia miehiä mutta suurin osa on valiettavasti työhulluja joilla ei todellakaan ole aikaa akkaa kaikenaikaa hoidella, toukokuusta pitkälle syksyyn niitä tuskin näkee.. ja paljon on omani kaltaisia äitinsä pilalle passaamia velikultia jotka odottaa samaa palvelua omalta vaimoltaan.
Mutta haaveensa kullakin, tovittavasti jollain toteutuu..
Nyt toi lapsi heräilee ja on NÄLKÄ, mentävä on!palaillaan!
Lahja ja Samu Sulonen 8vk 2pvä
jospas tämäkin väsynyt mamma tänään kirjottelisi. meillä on mies tupakkalakossa, tai lopettaa uhkailee, ja on niiin kärttystä että. lisänä siihen 2-vuotias uhmaikäinen ja mahavaivainen vauva, ilmankos vähän väsyttää.....
muuten menee ihan hyvin. poika kasvaa ja ristiäisetkin on jo viikon päästä. kohta tää aikamoinen vauva-ajan väsymys on oikeesti muisto vaan. kateellisena aina lueskelen, kun joidenkin vauvat nukkuu yöllä jo monta tuntia putkeen, tai melkeen koko yön. meillä herätään edelleen tiiviisti kolmen tunnin välein. melkeen kun kellosta kattoisi. täsmällinen kaveri siis.
äiti suhteesta... meillä on äidin kanssa ollut aina tosi hyvät välit ja tuntuu että aina vaan paranee, jos mahdollista. se on melkeen kuin paras kaveri. josta olenkin tosi tyytyväinen. kuten tossa viikko sitten mainitsinkin että isä suhde onkin kaikkea muuta. ehkä toi äidin tärkeys sen myötä korostuukin. puhuttiin isän kanssa lauantaina että koitetaan parantaa suhdettamme, mutten tiedä mitä tästä tulee, tuskin mitään mainittavaa. mä en vaan oo oikeen suosittu siellä päin.
meillä menee korviketta kerralla semmonen 100-120ml, ja yritän imettää niin paljon kuin mahdollista, eli aina kun poika sattuu huolimaan. on vähän tylsää, kun itte tykkäisin kyllä imettää enemmänkin.
eipä muuta, kun taas kutsutaan. esikoinen tällä kertaa huutelee leipää.. hyvää viikonloppua kaikille!
En ole nyt pariin viikkoon edes ehtinyt lukemaan mitaan viesteja. Ensin oltiin 4 paivaa pikkuneidin kaa reissussa - kavereiden luona muutaman tunnin ajomatkan paassa. Hyvin meni matkat vaikka vahan pelotti yksin lahtea vauvan kanssa ajamaan - mutta pikkuneiti nukkui matkat seka sinne etta takaisin kotiin ja ei tarvinnut edes pysahtya.
Nyt ovat sitten Suomen isovanhemmat olleet jo viikon verran kylassa ja ovat viela toisen. Mummo varsinkin on ihan myyty ja pikkuneiti iloitsee saamastaan huomiosta. Ja mina taalla kiittelen kun talo on siivottu ja ruokaa poydassa joka ilta!!
Kunhan jaamme taas kahdestaan (daddy on taas poissa toiden takia muutaman viikon) pikkuneidin kanssa kun isovanhemmat lentavat takaisin Suomeen niin ehdin tanne taas enemman.
Vesisateesta terkuin,
Tumble
Siis ihan kamalalla vauhdilla menee viikot!
Äiti-suhteesta puheenollen, lähdin eilen käväsemään siskon luona ja sit äidin luona (isä viikot toisessa kaupungissa töissä) ihan ykskaks ylllättäen :) Matkaa meiltä mummolaan 113 km. Lähdin aamulla ja tulin illalla. Menomatkalla täytyi kerran pysähtyä rauhoittelemaan Jaakkoa ja takaisin tullessa riitti kun pysäytin ja kävin laittamassa tutin suuhun. Reipas matkustaja siis, vaikka joutuikin olemaan yksin takapenkillä. Mummo oli ihan myyty Jaakosta taas ja kun esikoinenkaan ei ollut mukana niin sai kujerrella vaaville ihan rauhassa :)
Meillä on äidin kanssa läheiset välit ja siskon kanssa myös. Harmi vaan kun asuvat sen verran kaukana, että ei ihan viikottain nähdä, saati sitten, että saisi viikolla tarvittaessa hoitoapua. Hiihtolomalla mennään sitten anopin luo, huoh. Ei vaan, ihan ihana ihminen hän on, mutta on se vaan eri juttu, kuin oma äiti.
Me ollaan tää ilta ihan kolmestaan kotona, kun " isot" pojat on toisilla vanhemmillaan. Uusperheessä se jotenkin tuntuu tosi laatuajalle... Mies meni vuokraamaan leffan ja hakemaan säkillisen irtonameja. Bailabaila ;) ei vaan, mä en kyllä edes kaipaa bilettämään, kun olen tälläinen kotihiiri...
Jaa, pitipä vielä kysymän, että voikos kohta kolmikuiselle puhjeta hammas!? Jaakolla on sellainen kova vaalea pahkura yläikenessä...
Päiväunista: Tuolla pakkasessa Jaakko-kulta nyt on nukkunut varmaan viidestä lähtien - sisälle nukuttaminen on aika työlästä ellei sitten laita sisälläkin vaunuihin :) Yöt menee onneksi hienosti.
Kauhee höpötysvimma iski, nyt annan tilaa muille, enkä pitkästytä enää teitä :D
t. Vanuke ja Jaakko (ensi viikolla jo kolme kuukautta!)
Raapustelen näin ajoissa kuulumiset, koska iltapäivällä/illalla on kovasti puuhaa. Lähdetään huomenna sinne hautajaisiin ja sitä varten pitää tehdä kaikenlaista. Esimerkiksi ajella säärikarvat (ei muuten uskalla hametta ajatellekaan!) ja nyppiä kulmat ja pakata tavarat mahdollisimman valmiiksi. Otetaan varalta mukaan myös yöpymistarvikkeet, kun ei tiedä tullaanko kotiin sieltä suoraan vai mennäänkö jonnekin muualle yöksi.
Nyyh! Minun pienen pienellä pikkuveljelläni on tänään Wanhojen tanssit. Enkä pääse katsomaan. Onneksi sisko meni kattoon ja ottaa varmaan paljon kuvia. Milloin se velipoika ehti niin isoksi kasvaa?!? =)
Tänne kuuluu kaikin puolin oikein hyvää. Ei tunnu oma mielikään niin apealta kuin eilen. Nukuinkin oikein ruhtinaalliset yöunet. Olin illalla tosi väsynyt ja menin nukkumaan heti kun Milja nukahti eli puoli kymmeneltä. Milja söi puoli kolmelta ja kuudelta ja heräsi yhdeksän jälkeen. Nukuin itekin niin pitkään! Aika pirteä olo siis...
Sitä aattelin tässä teiltä kysyä, että onko teidän suhde omaan äitiinne muuttunut lapsen syntymän myötä? Ja te, joilla oli lapsi/lapsia jo ennestään, muuttuiko se esikoisenne syntymän jälkeen? Olen tässä mietiskellyt tuommoista asiaa. Minun oma suhde äitiini on nyt jotenkin kypsempi ja tietyllä lailla tasavertaisempi. Lapsen saaminen on todella kokemus, joka yhdistää. Meidän perheessä ei ole koskaan hirveästi hempeilty eikä halailtu, eikä sen suhteen ole juuri eroa, mutta kokisin nyt muuten suhteen äitiin läheisemmäksi. On hienoa, kun oma äiti on myös ystävä!
Jaksamista kaikille, erityisesti äitiliinille ja Violetille! Palailen asiaan luultavasti sunnuntaina, mikäli ollaan kotiuduttu reissusta.
Äippä ja Milja -huomenna 7vko-