Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla turvallinen olo aukealla vai

Vierailija
20.02.2016 |

esim. metsässä?
Itse haluan nähdä ympärilleni eli merellä on mukavaa.
Metsässä olisi ihanaa ulkoilla mutta kurkin koko ajan selän taakse ja on pelokas olo, jopa koirien kanssa liikkuessa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukea on ihmiselle evolutiivisesti turvallisin ympäristö, siksi ihmiset pitävät avarasta näköalasta enemmän kuin umpimetsästä tms.

Vierailija
2/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ahtaammista paikoista. Esim. työpaikkani on pikkuputiikki. Tykkään pienistä huoneista eikä mua ahdistaisi olla jossain pikkusopissa. Jotenkin sellainen kotiluola on turvallisempi kuin palatsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pelätä ulkona missää, oli aukeaa tai metsää, valoisaa tai pimeää. Olen maalta kotoisin ja lapsena en muuta tehnytkään kun juoksin pitkin metsiä ja peltoja.

Vierailija
4/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Aukeat paikat ovat kivoja mutta niin ovat metsätkin, kunhan metsässä pystyy kulkemaan. Ihan läpipääsemättömästä ryteiköstä en pidä, mutta tiheässä metsässä tuntuu muuten turvalliselta.

Minua taas pelottavat luolat ja maanalaiset käytävät, niihin en mene vapaaehtoisesti. Luolasukellus on kammottavinta, mitä voin kuvitella.

Vierailija
5/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eksyisit metsässä, ilta alkaisi hämärtää, ja tulisit aution talon luokse: pelottaisiko enemmän yöpyä metsässä vai sisällä talossa?

Vierailija
6/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukeat tuntuu turvalliselta. Metsässäkin kuljen, ellei ole hillitöntä ryteikköä ja kauhean vaikeaa maastoa. Metsässä on usein joko liikaa lunta tai liian märkää, joten aukealla on rennompaa kulkea. Mulla on myös ahtaan paikan kammo. Sukeltaminen jonkun ali tai jonnekin sisään on ihan kauhea ajatus, samoin ryömiminen jossain ahtaassa kolossa.

Vierailija
7/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eksyisit metsässä, ilta alkaisi hämärtää, ja tulisit aution talon luokse: pelottaisiko enemmän yöpyä metsässä vai sisällä talossa?

Siellä talossa pelottaisi enemmän.

Mulla oli tapana käydä lapsena ratsastamassa mun hevosella sellainen metsäreitti läpi ja siinä oli yhdellä kohdalla kaunis iso puutarha ja pieni talo. Siellä ei koskaan ollut ketään, mutta puutarha oli hyvin hoidettu aina, ikkunoissa pitsiverhot.

En olisi ikinä uskaltanut mennä sinne taloon, se oli jotenkin karmivaa tulla metsästä sen talon luo, siellä oli aina niin hiljaistakin, ihan kuin linnut hiljeni sen talon kohdalla, mun hevonenkaan ei tykännyt mennä sen ohi.

Vierailija
8/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloni on turvallinen molemmissa.

Kotona tykkään olla missä tahansa huoneessa kun olen yksin. Kun on muita ihmisiä paikalla, hakeudun mieluiten syrjäisempään tilaan. Liian aukinainen tila (esim. olohuone, jossa monta oviaukkoa) häiritsee minua kun luen tai katson tv:tä. Liiasta tilasta ja aukinaisista oviaukoista tulee "kohinaa" tms, joka häiritsee keskittymistäni. Siksi luen, käytän tietokonetta ja katson tv:tä mieluiten jossa pienemmässä huoneessa, jossa on paremmat vibat :D Ja kahviloissa ja ravintoloissa syrjäisemmät nurkkapöydät on minusta kivempiä.

Vierailija
9/9 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ulkona. Pelkään kummituksia enemmän kuin karhuja. Ja taloa enemmän kuin metsää.