Kiinalaisten ravintoloiden paksu friteerauskuorrutus, ohjeita kellään?
Tiedättehän sen pullean, ilmavan , kultaisen paksun friteerauskuoren kiinalaisissa ravintoloissa esimerkiksi mustekalassa tai jättikatkaravuissa? Olen koittanut googletella, mutta löydän vain "ohuita" tempurataikina ohjeita.
Kellään tietoa millä ne noissa kiinalaisissa saa niistä kuorista niin ilmavia ja pulleita?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia valmisseoksia myydään itämaisissa kaupoissa. Niihin lisätään vain neste.
On vai? =) Tiedätkö tuleeko niistä juuri noita hakemiani ilmavia kuohkeita kuoria, eli oletko itse testannut?
Vii Voanista Helsingissä? Anyone?
Vierailija kirjoitti:
Laitan vehnäjauhoja,leivinjauhetta, suolaa ja vettä kunnes on sellaisen paksun kerman kaltaista. Jos leivität esim kanapalloja, kierittele ne ensin maizenassa ja sitten taikinassa ja uppopaistat. Tämä terveellinen herkku on lasteni suosikki, hapanimeläkastikkeen kanssa:D
_terveellinen_?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan vehnäjauhoja,leivinjauhetta, suolaa ja vettä kunnes on sellaisen paksun kerman kaltaista. Jos leivität esim kanapalloja, kierittele ne ensin maizenassa ja sitten taikinassa ja uppopaistat. Tämä terveellinen herkku on lasteni suosikki, hapanimeläkastikkeen kanssa:D
Onko sulla jotain mittoja tuohon ohjeeseen? Tuleeko noista sellaisia ilmavia?
http://www.mydish.co.uk/recipe/2159/Chicken-Balls
Tuon ohjeen mukaan teen. On aina toiminut mainiosti, laitan myös uuniin vähäksi aikaa varmistaakseni että kana on kypsää, pysyy rapeana ja ilmavana.
Tuo vaikuttaa ihan ok reseptiltä, kokeilen tuota jos ei parempia ehdotuksi löydy.
Tuossakin ohjeessa on muuten maissijauhoa ;)
Tyhmä kysymys, paljonko on 1/4 pinttia vettä desilitroissa?
Kanat kieritellään maissijauhoissa, ei tule siis taikinaan. Mittaan vettä alle pari desiä ja sitä laitan kunnes on sellaista sopivan paksua, niin että ruokalusikan selkä(?) peittyy hyvin.
Ok. Kiitos ohjeesta, menee huomenna kokeiluun jättikatkaravunpyrstöjen kanssa ; )
Toivottavasti on nyt sitten oikea ohje pyrstöille. Olen tehnyt vain kanapalloja ja banaania. Tule kertomaan huomenna:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_terveellinen_?
Oups, kuvittelin kaikkien tajuavan tuon sarkasmiksi. Olin väärässä, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia valmisseoksia myydään itämaisissa kaupoissa. Niihin lisätään vain neste.
On vai? =) Tiedätkö tuleeko niistä juuri noita hakemiani ilmavia kuohkeita kuoria, eli oletko itse testannut?
Vii Voanista Helsingissä? Anyone?
Hakaniemen jostain itämaisesta ostin ja oli juuri kuin ravintoloissa.
Nosto, jos tulisi vielä joltain vinkkejä tai reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain mittoja tuohon ohjeeseen? Tuleeko noista sellaisia ilmavia?
http://www.mydish.co.uk/recipe/2159/Chicken-Balls
Tuon ohjeen mukaan teen. On aina toiminut mainiosti, laitan myös uuniin vähäksi aikaa varmistaakseni että kana on kypsää, pysyy rapeana ja ilmavana.
Tuo vaikuttaa ihan ok reseptiltä, kokeilen tuota jos ei parempia ehdotuksi löydy.
Tuossakin ohjeessa on muuten maissijauhoa ;)
Tyhmä kysymys, paljonko on 1/4 pinttia vettä desilitroissa?
Kanat kieritellään maissijauhoissa, ei tule siis taikinaan. Mittaan vettä alle pari desiä ja sitä laitan kunnes on sellaista sopivan paksua, niin että ruokalusikan selkä(?) peittyy hyvin.
Ok. Kiitos ohjeesta, menee huomenna kokeiluun jättikatkaravunpyrstöjen kanssa ; )
Toivottavasti on nyt sitten oikea ohje pyrstöille. Olen tehnyt vain kanapalloja ja banaania. Tule kertomaan huomenna:D
Tehty on ja toimii!
Mittasin 100 gr vehnäjauhoja , reilu 1 tl suolaa, 1 1/2 rkl leivinjauhetta ja 2 dl kylmää vettä.
Tuli aivan loistavia pyrstöjä, nyt loppuilta röyhtäillen.
Kiitos ohjeesta!
Taikina on hyvin yksinkertainen: munanvalkuista, maissitärkkelystä (Maizena) ja hiukan suolaa.