Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin juuri, että en tule koskaan viemään lastani tarhaan tms.

Vierailija
17.02.2006 |

Kiitos näiden ihanien juttujen täällä. Tottakai ymmärrän, että varmaan yli 50% on liiottelua, mutta mulle riittää, että tiedän murto-osan:(

Ehkä liiottelen ja olen ylihysteerinen, mutta kamalaa millaisissa käsissä monet lapset on!!!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden kanssa on tekemisissä

vie tarhaan, siellä on sentään useampia ihmisiä toisiaankin kontrolloimassa

Vierailija
2/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on sukulainen siellä töissä, niin tiedän että ainakin joku välittää oikeasti...!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei päiväkodin henkilökunta välitä lapsista?! Ei kai kukaan nyt lähde töihin päiväkotiin paskalla palkalla ja ei kuvin suotuisiin työolosuhteisiin jos ei välitä lapsista!!!

Mä ainakin kaikesta huolimatta rakastan työtäni enkä vaihtais päivääkään pois! Lasten kanssa on ihana tehdä töitä ja missä muualla töihin tullessa aamulla saat yhtä aurinkoisen vastaanoton? :) Nyt olen äitiyslomalla ja tarkotus jäädä vielä hoitovapaalle mutta joskus on silti ikävä töihin. Oma lapsi on aina oma mutta kyllä ne oman ryhmän lapset päiväkodissakin tulee läheiseksi ja niitä kyllä puolustaa kynsin ja hampain.

Terv. Työstään pitävä Lto

Vierailija
4/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta hysteerikolta vaan aika hölmöltä. Mene johonkin päiväkotiin tutustumaan jotta saat ITSE oikean kuvan SEN päiväkodin hoidon laadusta.

Vierailija
5/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäinen tarvitsisi jatkuvasti jonkun aikuisen huomion ja syliä tarvittaessa. Mutta ei ne hoitajat kerkeä paljon sylittelemään kun on monta lasta. Usein näkee niitä pieniä yksin pihalla itkemässä kun hoitajilla on muuta

Vierailija
6/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona vain vauvan kanssa ja isommat päiväkodissa. Olen nähnyt molemmat vaihtoehdot. Kotona ollessa lapsi saa kehittyä rauhassa omaan tahtiin. Kotiympäristö on rauhallisempi ja tasaisempi lapselle. Mitä pienempi lapsi on sitä parempi on tämä asia. Kotona lapsen ei tarvitse pinnistellä ja peittää tunteitaan(niinkuin monessa vieraassa paikassa lapset tekevät). Kotihoidossa lapset on helpompi pitää erossa kaikista muotioikuista. Kotona lapset ovat pidempään lapsia, eivätkä niin vertaile tekemisiään. Kotona lapsi saa olla tutun turvallisen aikuisen, oman vanhemman, kanssa. Kotona oleva vanhempi oppii tuntemaan lapsensa paremmin, eikä välttämättä ole lapselle se kiireinen työssäkäyvä, jota aina väsyttää.. Tämä on ihannetilanne ja tällöin lapsen on parempi olla kotona. Omat lapseni vein päiväkotiin, koska en pystynyt taata tällaistä kotihoitoa lapsille juuri tässä elämäntilanteessani. Lisäksi olen palannut työelämään ja teen työtä nyt vauvan kanssa yrittäjänä, kunnes hän muutaman kuukauden päästä tulee 1v. Päiväkoti pystyy tarjoamaan lapsille erikoisempia virikkeitä helpommin ja etenkin mielestäni päiväkodit tekevät hyvää aroille lapsille, jolloin heitä pystytään tukemaan rohkaistumaan ryhmässä. Lapsi saa myös tärkeitä kaveruussuhteitahelpommin. Olen myös sitä mieltä että ainoille lapsille (yli 3v.) päivähoito tekee hyvää. Opetellaan ryhmässä oloa ja jakamista ennen kouluun menoa.

Monesti on myös arvosteltu työttömiä vanhempia, kun vievät lapset hoitoon, mutta minun mielestäni pitää osata ajatella aina mikä on lapselle parasta. Joku voi nauttia kotona tekemisestä lapsen kanssa, mutt meitä kaikkia ei ole luotu samanlaisiksi;toinen ei nauti yhtään ja masentuu kotona ollessaan. Arvostan vanhempia, jotka kytkenevät tekemään kypsiä ratkaisuja ja näkemään lapsen sen hetken parhaan ja toimivat sen mukaan. Monesti todetaan, että taloudellinen tilanne ajaa töihin ja minä tiedän, että tämäkin on vain arvostuskysymys, sillä olen ollut nolla tuloilla kotona ja mieheni tienannut brutto 3000 eli nettona n.2000¿ ja tiukkaa oli mutta pärjäsimme silti. Monesta piti luopua, kun lapsia 10. Ja niin eikä saatu(eikä haettu) sosiaalitoimiston apua. Tulonsiirtojahan ei noilla bruttotuloilla saa, sillä missään tuissa ei oteta huomioon 4 lasta enempää...

Vierailija
7/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tämän palstan perusteella jää kotiäidiksi!!!

En yleistä, mutta aika monilla tuntuu muuttuvan tosi suppeaksi elämä, kun ehtii kaiket päivät netissä arvostella niitä hirviöitä, jotka vievät lapsensa hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi