Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva paino

Vierailija
19.02.2016 |

Olen 43 v. Paino 68 kg ja pituus 163 cm. Painoa jäänyt nuoremman lapsen (7v) raskaudesta ja tullut vielä vähän lisääkin. Haaveilen olevani taas hoikka. Paljonko163 cm saisi painaa, että olisi hoikka? Laihaksi en pyri. Olen ajatellut, että se voisi olla 58 kg, mutta 10 kg pudottaminen tuntuu niin paljolta. 61 kg tuntuisi realistisemmalta. Ja painoindeksilaskuria osaan käyttää; siitä ei ole kyse. Lähinnä siitä, että ottaa iän huomioon. Hoikka on mielestäni sellainen sutjakka, jolla ei makkarat pullistele mistään suuntaa. Naisellista pyöreyttä toki saa olla jos sitä oikeisiin kohtiin jää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm mikset luota omaan tuntemukseen ja peiliin? Eli pudotat, kunnes olet tyytyväinen.

Vierailija
2/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan kiva tietää etukäteen millainen urakka suunnilleen on edessä.  Kahdeksan vuotta sitten painoin 55 kg ja olin laiha. En haaveile sellaisesta laihuudesta, koska tiedän mitä siinä painossa pysyminen vaatii ja lisäksi olen lähes 10 v vanhempi: hormonitoiminta ja aineenvaihduntakin jo heikompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm mikset luota omaan tuntemukseen ja peiliin? Eli pudotat, kunnes olet tyytyväinen.

dingdingding!

Mutta jos yleistyksiä halutaan tehdä niin seuraavat nyrkkisäännöt toimivat suhteellisen hyvin:

Miehet: Pituus senteissä - 100 = ihannepaino kiloissa

Eli esim. 180 cm, 80 kg

Naiset: Pituus senteissä - 110 = ihannepaino kiloissa

Eli esim. 165 cm, 55 kg

'Ihannepaino' siis tässä kontekstissa sellainen paino, missä ihonalaista rasvakudosta on sen verran vähän, että se ei häiritsevästi makkaroidu.

Toki joka sääntöön on aina poikkeuksensa, koska ihmisillä luuston rakenne ja lihasmassan määrä vaihtelee.

Vierailija
4/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dingdingding!

Mutta jos yleistyksiä halutaan tehdä niin seuraavat nyrkkisäännöt toimivat suhteellisen hyvin:

Miehet: Pituus senteissä - 100 = ihannepaino kiloissa

Eli esim. 180 cm, 80 kg

Naiset: Pituus senteissä - 110 = ihannepaino kiloissa

Eli esim. 165 cm, 55 kg

'Ihannepaino' siis tässä kontekstissa sellainen paino, missä ihonalaista rasvakudosta on sen verran vähän, että se ei häiritsevästi makkaroidu.

Toki joka sääntöön on aina poikkeuksensa, koska ihmisillä luuston rakenne ja lihasmassan määrä vaihtelee.

Tuota noin, tuon mukaan 51 kg olisi minulle, ja se on kyllä liian vähän. Paino on joskus laskenut tuohon esim stressissä, sairaudessa yms, ja esim. silloin rinnat lähtee melkein kokonaan ja näytän erittäin luisevalta, olokin heikko. Muutama kilo tuohon lisää ja olen taas naisellista e-kuppia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi