Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen tän kissan kanssa

Vierailija
19.02.2016 |

Mulla on vuoden ikäinen narttukissa joka leikattiin 2 viikkoa sitten. On sitä ennen ja yhtälailla nyt maukunut ja mourunnut koko ajan!! Siis ottaa niin korviin että en nuku öisin ja koko ajan ottaa hermoon katti.. Mietin onko leikkaus voinut epäonnistua ja kiimat sen kun jatkuu? Nyt myös raapii ja "vartioi" seiniä ihan kun yrittäisi pois päästä. Asun siis yksiössä. Leluja löytyy ja leikinkin kissan kanssa aina kun ehdin. Mutta en tiedä mitä teen jos asia ei korjaannu. En haluaisi pois antaa, mutta ei tää näin voi jatkua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit jo kertaalleen kirjoittaa tästä tänne? Siihen sulle muistaakseni vastattiin että sä hommaat sille riittävästi virikkeitä ja annat sille riittävästi aikaasi, kun kerran menit sen ottamaan etkä sen vertaa osannut nenääsi pidemmälle ajatella tulevaan, että eläin tarvitsee sentään jonkin verran asuintilaa ja usein mieluusti lajitoverinkin. Yksiöön tuskin mahtuu, joten ratkot tilanteen toisella tavalla. Että mua ärsyttää tuollainen typeryys. Kanna vastuusi!

Vierailija
2/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö on ihan liian pieni kissalle jos ei pääse ulkoilemaan säännöllisesti. Oletko totuttanut valjaisiin? Vie kissa ulos, sinne se kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh kyllä mä asun kissan kanssa yksiössä, oon asunut monta vuotta. Ei ole ongelmia viihtyvyyden suhteen. Tosin keväällä alan käyttää kissaa ulkona heti, kun lumet sulaa ja hienohelma haluaa siellä liikkua ja jatkan syksyyn saakka. :) 

Itse pyrin leikkimään kissani kanssa kyllä ihan päivittäin ja työpäivinä nostan sälekaihtimet ylös, jotta kissa voi katsoa maisemia. Jätän myös esille leluja ja ripottelen raksuja erilaisiin paikkoihin, josta kissa ne sitten etsii ja syö :D 

Vierailija
4/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leikattu kolli omakotitalossa, pääsee ulkoilemaan valjaissa ja verkotetulla parvekkeella ja on lajitoveri seurana ja aktivoidaan. Silti aloittaa aina aamuyöstä rasittavan määkynän ja ruopii hiekkalaatikolla pitkään ja äänekkäästi. Raivostuttavaa!

Vierailija
5/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös steriloinnin jälkeen mene jonkin aikaa, että alkaa vaikutukset näkymään? Odottele.

Vierailija
6/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoo. Sitä meteliä kestää seuraavat 30vuotta.

Vierailija
7/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En haluaisi pois antaa"

Voi luoja. Tämä on eka asia mitä teet edes ongelman hyväksi, kysyt vauvapalstalta??

Soita sinne lääkäriin ja kysy mitä tehdä ja voiko joku olla mennyt pieleen ja meneekö ohi vai mitä!

Järjenkäyttö sallittu. Voi vittu.

Vierailija
8/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kyllä tälläsiä vastuuttomia ihmisiä jotka ottavat lemmikin ja heti kun jotain ikävää tulee vastaaan niin "pakko" antaa pois. Te ette ansaitse lemmikkiä. Et antaisi lastasikaan pois. Kyllä lemminkin pitäisi olla verrattavissa perheenjäseneen. Itse en luopuisi omastani mistään hinnasta.

Vierailija
9/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen soittanut kyllä jo pariinkiin otteeseen eläinlääkärille, sanoivat että tuo näytille jos on huonona. Mutta leikkii koko ajan aktiivisesti! Tiedän että yksiö on pieni mutta on ennenkin kissoja täällä asunut ja hyvin ovat tulleet toimeen. Että eiköhän se ihan riipu kissan luonteesta. Tänään aamulla oli paskonu keittiön lattialle raukka.. Taitaa viestittää jotain. Valjaissa on viety mutta oli tosi peloissaan ulkona. Ap

Vierailija
10/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri näiden tyyppien jäljiltä kissoja ja muitakin lemmikkieläimiä on löytykissatalot väärällään. Tai sitten annetaan eläin kiertoon jonkun nettitorin kautta pito-ongelmien tai "yllättävän allergian" vuoksi, ja siinä se eläimen elämä sujuukin nätisti ihmisten aiheuttamien käytösongelmien lisääntyessä koti kodilta, aina tulee eläimeen kuulemma lisää vikaa ja eikun uuteen kotiin, vaikka oikea vika on alun perin ihmisissä ja heidän kyvyssään harkita mitä ottaa ja milloin ottaa, voiko edes ottaa siihen elämäntilanteeseen.

Meni ehkä moralisoinniksi, mutta ei voi mitään. Eläin ei kuitenkaan osaa itseään ihmisiä vastaan puolustaa, joten katson että joidenkin ihmisten tehtäväksi se jää.

Vierailija
11/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan luonne riippuu paljolti omistajasta ap..

Vierailija
12/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, olen suuri kissojen ystävä, mutta en nyt ymmärrä tätä lynkkausmielialaa. Kai se nyt hemmetti harmittaa, jos kissa mouruaa ja ap:ta varmaan huolettaa kissan puolesta. Ei se nyt aina mene niin kuin Strömsössä lastenkaan kanssa, mutta toisaalta samalla tavallahan lapsiaiheisiinkin viesteihin täällä vastataan: olisit ajatellut ennen kuin lapsen hankit. Käytte varmaan jossain kroonikko-osastojen ovillakin huutelemassa, että olisikohan pitänyt lopettaa tupakointi ajoissa. Vähän armoa, pliis.

Vierailija
13/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kyllä pidä täysin paikkaansa, luonne niillä on jo syntymästä, tai idut siihen mitä tulee olemaan, on olemassa aivan kuten ihmisilläkin. Mutta ihmisen tehtäväksi jää nähdä juuri sen eläimen luonne ja ymmärtää toimia juuri sen parhaaksi, eli tarjota sitä mitä eläin tarvitsee. Tuo kissa tarvitsee virikkeitä, nokkeluustehtäviä, seuraa, lisää seuraa, seuraa vielä vähän lisää. Se on vasta ihan pieni, sen kuuluukin olla leikkisä.

Todella paljon voit ap itse vaikuttaa sen käytökseen, vaikka sen perusluonne voikin ehkä olla "hankala", koska kyllä se joidenkin eläinten kohdalla sitäkin on, ja ihmisen tulisi tajuta tämä jo siinä vaiheessa kun päättää jonkun eläimen ottaa. Sieltä voi tulla monenlaista, ja jos ei ole siihen valmis, ei tule ottaa mitään.

Se moralisoija

Vierailija
14/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kyllä pidä täysin paikkaansa, luonne niillä on jo syntymästä, tai idut siihen mitä tulee olemaan, on olemassa aivan kuten ihmisilläkin. Mutta ihmisen tehtäväksi jää nähdä juuri sen eläimen luonne ja ymmärtää toimia juuri sen parhaaksi, eli tarjota sitä mitä eläin tarvitsee. Tuo kissa tarvitsee virikkeitä, nokkeluustehtäviä, seuraa, lisää seuraa, seuraa vielä vähän lisää. Se on vasta ihan pieni, sen kuuluukin olla leikkisä.

Todella paljon voit ap itse vaikuttaa sen käytökseen, vaikka sen perusluonne voikin ehkä olla "hankala", koska kyllä se joidenkin eläinten kohdalla sitäkin on, ja ihmisen tulisi tajuta tämä jo siinä vaiheessa kun päättää jonkun eläimen ottaa. Sieltä voi tulla monenlaista, ja jos ei ole siihen valmis, ei tule ottaa mitään.

Se moralisoija

Luitko lauseen kunnolla? Huomioi sana paljolti. Eläimen luonne muotoutuu kokemusten kautta, toki pohjalla on aina se siemen, joka kasvaa sitten sinne suuntaan mihinkä ympäristötekijät vie. Valitettavan usein olen kohdannut kissanomistajia, jotka eivät ole pentuna totuttaneet kissaansa kosketukseen ja käsittelyyn ja nämä lemmikit ovatkin usein niitä sängynalla sähisijöitä tai muuten käytöshäiriöisiä eläimiä.(Eli kyllä omistajalla on suuri rooli lemmikkinsä luonteessa.)

Lattialle paskominen ei kuulosta normaalilta. Kertoo luultavasti stressistä tai hiekkalaatikon huonosta kunnosta? Onko kissan helppo mennä laatikolle?

Meidän pikkutyttö mourusi vielä pari viikkoa leikkauksesta mutta päiväpäivältä vähenevästi. Kai olet antanut tarpeeksi kipulääkettä? Vahdi lemmikkiäsi. Älä päästä pomppimaan. Sillä voi olla kipuja.

Kissan oireet kuulostaa kovasti jonkinsortin kivuilta/ahdistukselta.

Vierailija
15/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaavat kyllä olla ilkeitä, ymmärrän kyllä pointin. Minulla on koko lapsuuteni ollut omakotitalossa paljon kissoja. Ja halusin myös kissa kaverin kun kotoa muutin pois. Yritän leikkiä kissan kanssa niin paljon kuin mahdollista, mutta pitäähän ihmisen töissäkin käydä.

Leikkaushaava on parantunut hyvin ja annoin kipulääkettä sen 5 päivää mitä ohjeessa luki.

En pidä itseäni huonona omistajana jos yritän miettiä kissan parasta, ja tarkoitin tuolla "antaa pois" sitä että jos kissa ei vaan viihdy pienessä asunnossa, mielummin annan sen vaikka maalle missä saa vapaana metsästää. Kissoista nimittäin on kokemusta. Enkä ikinä antaisi kissaa mihinkään kissojen katastrofi yhdistykseen, vaan etsisin sille hyvän rakastavan kodin.

Enkä ole vielä antamassakaan pois, yritän vaan saada muilta kissan omistajilta vinkkejä tilanteeseen..

Vien kisun ma eläinlääkäriin jos jatkuu tuollaisena. Ap

Vierailija
16/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se on ilkeyttä, kun sulle puhutaan järkeä. Jep.

Vierailija
17/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain kissa..

Vie se lopetettavaksi. Kissoja on jo riesaksi asti, kun sikiävät kuin sienet sateella..

Vierailija
18/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten feliway, oletko koittanut sitä? Siitä voisi olla apua, jos kissa on nyt jostain syystä stressaantunut tai jotain.

Vierailija
19/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut osaavat kyllä olla ilkeitä, ymmärrän kyllä pointin. Minulla on koko lapsuuteni ollut omakotitalossa paljon kissoja. Ja halusin myös kissa kaverin kun kotoa muutin pois. Yritän leikkiä kissan kanssa niin paljon kuin mahdollista, mutta pitäähän ihmisen töissäkin käydä.

Leikkaushaava on parantunut hyvin ja annoin kipulääkettä sen 5 päivää mitä ohjeessa luki.

En pidä itseäni huonona omistajana jos yritän miettiä kissan parasta, ja tarkoitin tuolla "antaa pois" sitä että jos kissa ei vaan viihdy pienessä asunnossa, mielummin annan sen vaikka maalle missä saa vapaana metsästää. Kissoista nimittäin on kokemusta. Enkä ikinä antaisi kissaa mihinkään kissojen katastrofi yhdistykseen, vaan etsisin sille hyvän rakastavan kodin.

Enkä ole vielä antamassakaan pois, yritän vaan saada muilta kissan omistajilta vinkkejä tilanteeseen..

Vien kisun ma eläinlääkäriin jos jatkuu tuollaisena. Ap

Älä nyt ainakaan anna sellaiselle joka antaa pitää vapaana... Tulee vielä joskus rääkättynä kotiin. Ihmiset on valitettavasti sairaita paskiaisia. Omat vanhempani ovat antaneet pitää vapaana ja voi että mua harmittaa se. Ei ole onneksi sattunut mitään kun seutu on hyvämaineinen, vaikka ei sekään mitään takaa. Nykyään vanhempien kisut jo vanhoja, eivät poistu enään kotipihasta. Silti muistuttelen vanhemmille ettei kannattaisi ulos päästää.

Kyllä kissa pärjää pienessäkin asunnossa. Pärjää kaksikin. Voisivat saada seuraa toisistaan.(HUOM! vasta kun leikkauksen jälkeisestä on toivittu täysin ja tilanne palautunut normaaliksi!Ja huomioi myös että otat oikeasti vastuun toisestakin eläimestä, eli et ota jos et halua itse!)

Muista myös että kissalle saa helposti neliöitä lisää investoimalla kunnon isoon raapimispuuhun! Tuon ikäiset kisut nauttivat kun saavat juosta hurjaa vauhtia korkealle katonrajaan raapimispuuhun ja säntäillä sieltä sitten ylös alas ja ympäri! :) Voi myös vähentää stressiä ja mouruamista kun on tekemistä ja jotai uutta kivaa! :)

Vierailija
20/22 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit leikkauksen liian myöhään ja kohta se kuse ja mouruaa jatkuvasti!

Kissa veks ja uusi tilalle jonka leikkaat aikaisemmin niin vältyt tuolta.