Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensiasunnon osto vasta 35-vuotiaana

Vierailija
18.02.2016 |

Olenko ainoita, jotka näin myöhään ostavat? Lapset on tehty ja olen opiskellut vuosikausia, toimeentulo onneksi varma.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan ei osta ikinä vaikka varaa olisi. Hulluja on paljon liikkeellä...

Vierailija
2/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan ainoita. Ei muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asuitko vielä vanhemmillasi kun sait lapset?

Vierailija
4/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystäväni ovat ostaneet ensiasunnon jo joku lähemmäs 10 vuotta sitten, täällä pk-seudulla. Tunnen ainakin itseni ihan outolinnuksi. ap

Vierailija
5/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tämän ikäisenä harkitsen ensimmäisen seksikokemukseni ostoa.

Asunto ehkä sitten myöhemmin.

Vierailija
6/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vasta? Hei haloo. Ostat asunnon vasta silloin, kun se on elämän tilanteelle mahdollista. Sitä paitsi kolmefemma on loistava ikä ihmiselämässa. ;)

Vierailija
7/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on vain ihmisten luoma käsite.

Vierailija
8/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asuitko vielä vanhemmillasi kun sait lapset?

Ja tässä yksi fanaattisen omistusasuntokultin edustaja :D

Vierailija
9/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42-vuotias, enkä koskaan ole ostanut asuntoa, enkä aiokaan. Vuokralla asuminen on ihan sopiva minulle.

Vierailija
10/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunto 33-vuotiaana, lapsikin tosin vasta 35v.

Tapasin tuon miehen 28v, oltiin eri kaupungeissa. Ensin muutto yhteen vuokralle ja sitten vasta rahat kiinni yhteiseen kotiin kun tiesi että yhteiselo sujuu.

Vierailija
11/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin eka asunto tasan kuukautta ennen kuin täytin 40v (miehellä 40v päivään oli muutama kk enempi). 

Vierailija
12/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole ennen tuota ikävuotta ostamassa. Olen nyt 30v ja hieman yli 30t€ säästössä. Saisin jo nyt pienen lainan, mutta se ei riitä pk-seudulla osakkeeseen. Joskus tulen perimään isäni ja perintörahoilla ja säästöillä voin sitten ostaa jonkun suht kelvollisen luukun.

Mainittakoon siis että olen matalapalkka-ammatissa. Työkaverini joilla on rikas mies, on toki jo omistusasunnot ostettuna.

Vierailija
13/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa minullakin varaa. Olen myös 35.

Vierailija
14/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole ennen tuota ikävuotta ostamassa. Olen nyt 30v ja hieman yli 30t€ säästössä. Saisin jo nyt pienen lainan, mutta se ei riitä pk-seudulla osakkeeseen. Joskus tulen perimään isäni ja perintörahoilla ja säästöillä voin sitten ostaa jonkun suht kelvollisen luukun.

Mainittakoon siis että olen matalapalkka-ammatissa. Työkaverini joilla on rikas mies, on toki jo omistusasunnot ostettuna.

Aina jaksan hämmästellä ihmisten uskoa tuleviin perintöihin. Mistä tiedät, että isäsi on jättämässä sinulle yhtään mitään? Tai entä jos hän elää satavuotiaaksi ja kaikki omaisuus kuluu hoivakotimaksuihin?

Vierailija
15/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ensiasunnon (puolikkaan) 37-vuotiaana. 

Vierailija
16/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten?

Vierailija
17/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet =) Et ole ainoa, reps.

Vierailija
18/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääriliinoissani ei ole taskuja:) no itseasiassa asutaan aivan liian hienossa kämpässä, joka on liian hienossa paikassa. Siis vuokralla. Kun mua ei yhtään liikuta se, et mulla olis 75-vuotiaana kaks omistusasuntoa Konalassa tai Vantaalla. Säästää voi tilillekin. Oon vaan niin snobi asumisen suhteen <3

Vierailija
19/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta 28 ja tunne tasan kolme ihmistä, jotka ovat ostaneet asunnot tässä iässä tai nuorempina. Kahdella vanhempi takasi lainan, ja yhdelle vanhempi lainasi asuntorahat. En tiedä olisiko asuntoa yhdelläkään, jos laina olisi pitänyt ottaa itsenäisesti.

Omalla kohdallani asunnon osto mennee jonnekin päälle kolmekympin, jos hinnat eivät karkaa käsistä viidessä vuodessa. En ole kovin hyväpalkkaisessa työssä ja asuntolainaa varten pitäisi olla omia säästöjä noin 20 tonnia, jos ei ole takaajaa. Vuokraa pääsee kuitenkin maksamaan sen verran, että säästöt eivät kartu kovin kovaa vauhtia.

Ihan kiinnostavaa kyllä tää ero. Millainen koulutus ja millaisia tuttuja teillä on, jos kaikki ostavat asunnon nuorina? (Kiinnostaa varsinkin, jos löytyy helsinkiläisiä/pk-seutulaisia, joilla on tuo tilanne, että kaikilla on omistusasunto alle kolmikymppisinä, täällä on kuitenkin aika omanlaisensa asuntotilanne muuhun maahan verrattuna.)

Vierailija
20/36 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todettakoon nyt vielä, että mulla ei ole mitään periaatteellista hinkua ostaa asuntoa. Pienien kämppien vuokrat vaan ovat niin korkealla (ja tuskin alas tulossa), että omaa maksaisi jo pois aika samalla hinnalla.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan