Onko puuro terveysruokaa?
Kannattaako alkaa lisätä ruokavalioonsa puuroja? Ja jos niin mitä puuroja? Mitä sinne sekaan sitten kannattaisi laittaa? Sokeritonta mehukeittoa?
Kommentit (42)
No onhan se täysjyvää ja täysin lisäaineetonta ja kaloreitakin tulee tosi vähän kun tekee veteen.
Riippuu keltä terveysintoilijalta kysyy
Olen ymmärtänyt, että kaurapuuro vähentää tehokkaasti huonon kolesterolin määrää.
Kairapuuro on, kunhan ei tunge täyteen sokeria esim. mehukeitoilla.
Kaurapuurossa proteiinia ihan jees.
Tadella alentaa kolesterolit.
Suolen ystävä myös.
Pakastimesta marjaa tulee laitettua aika usein puuron päälle.
Omenaa ja muuta hedelmää voi sen kanssa syödä vaihdellen.
Pähkinäsekoitustakin.
Pähkinä- tai muuta hyvänmskuista öljyä lusikallinen.
Ihan rypsiöljykin käy.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se täysjyvää ja täysin lisäaineetonta ja kaloreitakin tulee tosi vähän kun tekee veteen.
Ja massu pysyy täytenä monta tuntia.
Puuro on schaibaa. Ei pidä nälkää. Sokeriton mehukeitto on aika myrkkyä. Siitä vaan terveyttä pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Puuro on schaibaa. Ei pidä nälkää. Sokeriton mehukeitto on aika myrkkyä. Siitä vaan terveyttä pilaamaan.
T. karppi-uskovainen ruokahihhuli
Ei. Prosessoidut viljatuotteet on myrkkyä! Ja sokeriton mehusoppa samaa kuraa. Jaiks.
Puurolla jaksaa yllättävän hyvin,minä olen syönyt kaurapuuroa jo kymmeniä vuosia.
Eilenkin söin aamulla vain puuron ja sen jälkeen lähdin metsään riehumaan moottorisahan kanssa,kunnon ruuan söin vasta 14:30 eikä missään vaiheessa energia loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syödä vähäkalorista? Tunnin päästä taas nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja massu pysyy täytenä monta tuntia.
Joo, korkeintaan kaks tuntia :D
Vierailija kirjoitti:
Pakastimesta marjaa tulee laitettua aika usein puuron päälle.
Omenaa ja muuta hedelmää voi sen kanssa syödä vaihdellen.
Pähkinäsekoitustakin.
Pähkinä- tai muuta hyvänmskuista öljyä lusikallinen.
Ihan rypsiöljykin käy.
Rypsiöljy ei käy mihinkään ruokaan.
Kaurapuuro sopii minulle ainakin valtavan hyvin. Vatsa on kunnossa! JOs tiedossa rankempi päivä tai pidempi tauko lounaaseen, niin tuunaan puuroni raejuustolla. Yleensä laitan vaan musti- tai mansikoita sekaan. Ei sokeria. Harvoin herkuttelen mehukeitolla puuron seassa.
Puuro parasta aamupalaa, jos tulee kiire laitan kauratyyniä lasiin pikkasen sokeria sekoitan maitoa sekaan .
Puuro on auttanut mun painonhallinnassa. Laitan sekaan vehnäleseitä ja marjoja ilman sokeria.
Siinä ja siinä.
Kaurapuuro mehukeitolla ihan hyvä aamupala, mutta ei ehkä sellainen ruoka jota kannattaa valtavasti syödä.