Lastenhoitaja, mikä liitto?
Mihin liittoon te lastenhoitajat (lähihoitajat) kuulutte? Entä lastentarhanopettajat ja muut?
Mikä liitto olisi kaikista hyödyllisin? Mikä huonoin? Lisää plussat ja miinukset sekä perustelut.
Kommentit (12)
Kuulun SuPeriin kuten lähes kaikki muutkin tuntemani lastenhoitajat. Valitsin sen aikanaan, koska on nimenomaan lähihoitajien oma liitto, niin ajattelin että ajaa meidän asiaa parhaiten. Kerran soitin sinne kysyäkseni neuvoa yhden työaika-/palkka-asian kanssa, ja sain kyllä hyvää palvelua ja asiallisia neuvoja, ja asia selvisi. Muuten en ole ollut toiminnassa mukana.
Lähäri/lastenhoitajia taitaa olla Superin lisäksi jhl:ssa ja tehyssä. Itse opiskeluaikana kuuluin kaikkiin, opintojen jatkuttua jäin Tehyyn (minusta tulikin sairaanhoitaja, mutta ainakin lehdessä on ajoittain juttua myös lastenhoitajista.) Äitini on lastenhoitaja ja kuulunut jhl:ään ja ei ole ollut kovin tyytyväinen.
Olen tällä hetkellä SuPerissa, Tehyssä ja JHL:ssä. Olen opiskelija ja liittoon kuuluminen on maksutonta. En tiedä missä liitossa jatkaisin sitten kun valmistun lastenhoitajaksi.
Kuulun pelkkään kassaan, kun ei sellaista omaa liittoa oikein ole.
Nostelen vanhaa ketjua, koska itselleni ajankohtainen. Valmistun tänä vuonna lastenohjaajaksi ja varmaan haen kaupungille töihin. Mitä liittoa suosittelette? Tehy, Super vai JHL?
up