Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattako peruskoulua enää mainita CV:ssä?

Vierailija
18.02.2016 |

Jos kyseessä olisi ollut tavallainen suomalainen peruskoulu, olisin poistanut merkinnän ajat sitten, mutta olen käynyt vieraskielisen esi- ja peruskoulun Suomessa. Onko moisten pitäminen ansioluettelossa vain noloa vai kiva lisämerkintä kielitaidosta? Valmistuminen korkeakoulusta lähestyy, eli on koulutusta jo kertynyt peruskoulujen jälkeen ihan riittämiin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ikinä kehtais mainita.

Vierailija
2/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut ei, mutta sinun tapauksessasi senkus pidät. Etenkin jos kyseisen vieraan kielen osaamisesi ei muulla tavalla tule ilmi. Kannattaahan se mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl mun mielestä jos ei oo enää ees voimassa.kiitos niin mukavien opettajien

Vierailija
4/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse laittanut. Olen miettinyt lukionkin poistamista, kun takana kuitenkin yliopistotutkinto. Perussääntö että cv sisältää korkeimman koulutustason ja viimeisen kymmenen vuoden työkokemuksen. Max pituus 1 A4.

Vierailija
5/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Lisäpisteitä saat kun muistat mainita ettet jäänyt kertaakaan luokalle.

Vierailija
6/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruskoulu olisi ainoa koulutus niin joo, mutta jos sulla on lukio ja korkeakoulututkinto, niin älä mainitse. Laitat kielitaidot erikseen ja sanot, että sulla on sujuva japani, siinä yhteydessä halutessasi maininta siitä, että peruskoulu suoritettu japaniksi.

Vierailija
7/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyl mun mielestä jos ei oo enää ees voimassa.kiitos niin mukavien opettajien

?

Vierailija
8/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidosta on yleensä omat merkinnät cv:ssä, haastattelussa on sit hyvä päteä tuollaisilla.

Vierailija
9/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsisin asian muutoin, esim. kielitaitojen kohdassa tai ylimääräistä tietoa -kohdassa (jos sellaista pidät). Koulutuksista lukiosi ja korkeakoulusi.

Vierailija
10/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitti vinkeistä! Ap