Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaita helmisimpukat!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä katselen aurinkoista päivää ja ainakin Alannan " huoleen" kivuttomista supistuksista voin kertoa olevani kohtalotoverisi. Ei mitään kivuliaita supistuksia, ei ainuttakaan... Ja muutenkin supistelee hyvin hyvin epäsäännöllisesti ja en niitä oikein edes noteeraa, ne vaan tulee ja menee.

Kävin tässä aamusella neuvolassakin ja keskustelin terkan kans juuri aiheesta kivulias supistus. Se lohdutti, että kyllä mä sitte tiedän jos tää alkaa täältä ulos pyrkiä, eli sitte kyllä tulee kivuliaita supistuksia tai sitte menee vedet. Molemmissa tapauksissa se tietää mulle pikasta lähtö KOKSiin kun eka tuli silln (joskin käynnistettynä) kolmessa tunnissa ja meiltä on matkaa puolisen tuntia synnärille. Että kai sen sitte tuntee / tietää. Eka kun käynnistettiin oksitosiinilla salissa, niin mä en tiedä mistään muista kivuliaista supistuksista mitään. Terkka sano tänään, että jos ne silloin sattu niin sattuu ne omatkin sitte... Luotetaan siihen.

No muuten ei neuvolastakaan mitään oikein uutta, vettä on kuulemma hyvän oloisesti ja mun lantio niin laaja, että tenava solahtaa sinne väliin, eikä terkka saanu siitä oikein kiinni kokoa arvioidakseen. No pään sai tuntumaan, että ei liiku enää. No se oli ainut uus juttu. Ja sf nyt sitte " hianot" 40cm, kasvanu 3cm viikossa. Ehkä toi mun maha on aavistuksen tipahtanu, mut ei kyllä vielä kunnolla. Meillä on tän kaverin kans siis kunnon pitkän kaavan mukainen vuokrasuhde...

Sokerit -, prot -, eli kaikki hyvin, ei turvota ja painoa tullu jkv, muttei liikaa. Ens viikolla to 23.pv sitte kontrolli polilla, enkä tiedä mennäänkö tässä enää neuvolaan vai katteleeko ne jatkossa mua vaan polilla / synnärillä. Maaliskuulle tässä tähdätään.... vaikkakin tänään kun istuin neuvolan jälkeen 1,5h JET-koulutuksen ryhmäohjauspalaverissa (vielä), niin kaikki kauhisteli, että onks mulla tosiaan LA jo ens torstaina ja mä vielä olin siellä. No oishan tässä nyt taas muutakin aateltavaa ku vaavi, vois tehä noita JET-juttuja eteenpäin ja kirjottaa sitä lopputyötä. Mut vähän on kyllä saamaton olo.

Onkos muita, joilla olis tekemistä, mut ei saa aikaseks mitään???

No, kun esikoinen on mammalla, niin taidan mennä kylvämään noi pelargonioiden siemenet tässä välissä. Hyvä jos sen nyt viittis ja sit vaiks torkkuis hetken...

Vointeja kaikille, jännään nyt Tuuliinaa ja sitruunaa, on meillä sama synnäri... Perässä tullaan, joskus...

T. Dentaurus 39+1

Vierailija
22/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TUULIINA ja perhe!!!!!

Dentaurus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta taaperopuolelta syysmamma-04 onnittelee!!!

Vierailija
24/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli söpö tyttäremme syntyi 12.2. (oli muuten juuri laskettuna aikana) klo 12.41. Pituutta tytöllä oli 49 cm ja painoa 2990 g. Äiti on edelleen onnesta soikeana ja fiilikset ovat epäuskovat ja sekavat. En arvannut, että iskisi päälle tällainen tunneryöppy. Paljon hyviä ja paljon huonoja fiiliksiä...

Synnytys sujui nopeasti. Aamulla kuudelta alkoi supistelut ja puoli kymmeneltä niitä tuli jo noin kolmen minuutin välein. Sairaalaan tullessa olin jo 4 cm auki. Lähdettiin synnytyssaliin, sain kokeilla ilokaasua (jonka kanssa en oikein päässyt sinuiksi). Muuta kivun lievitystä ei ehditty ajatellakaan, kun jo tyttömme päätti syntyä. Touhua ja tohinaa riitti, kun kalvojen puhkaisun yhteydessä, vauvan sydänäänet heikkeni ja lääkäri aikoi auttaa vauvan ulos imukupilla. Sydänäänet kuitenkin vahvistuivat ja sain synnyttää ja ponnistaa ihan normaalisti. Synnytys kokonaan oli sellaista tohinaa ja sujui niin nopeasti, että olin lähes pyörällä päästäni ja kipujen kourissa. Mutta hyvä mieli jäi, ja nyytti sylissä korvasi kaiken!

Tsemppiä teille odottajille! Juttua kai jatketaan vauva puolella sitten kun kaikki olemme saaneet oman nyytin syliin!

Enni + Emma

Vierailija
25/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatu+typy

Vierailija
26/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... onpa ihana saada vauvauutisia!!!

Ja ei voi olla totta sitruuna, että ne supparit loppui siihen! Luin kyllä jostain, että synnytyksen alkaessa tulisi olla mahdollisimman RENTOUTUNUT (miten hyvin lieneekään tilanteessa mahdollista), mutta että supistukset saattaa loppua ja synnytys " pysähtyä" , jos olo on hermostunut. Ja jos sun oli tarkoitus nukkua yösi siinä tarkkailuhuoneessa mittareissa, niin ei varmaan ollut kovin rentouttavaa. Etenkin kun ne supistukset sitten taas kotona alkoi. Mutta kaipa se on jo hyvässä vauhdissa, kuulostaa lupaavalta, että jos nyt auttaisi vaan se lepäily....

Me oltiin eilen yksissä olympia-naamiaisbileissä, ja lähdinkin jotenkin sillä asenteella, etten varmaan jaksa olla kauaa, enkä jaksa jutella paljoa kenenkään, varsinkaan uusien tuttavuuksien kanssa. Mutta pirskeet osottautukin tosi hauskoiksi ja UNOHDIN jopa aika-ajoin kaikki raskausvalitukset ja sen kun huomasi niin tuli tosi hyvä mieli. Mutta ei se nyt ihan samanlaista juhlimista ollut, mitä joskus vähän eri tilassa. Me tultiin puol kolmen maissa kotiin, ja tyttö kun oli miehen vanhemmilla yön, heräsin kahdeksalta, niin kuin aina, ja NUKAHDIN UUDESTAAN, mikä kyllä oli ihan luksusta, ja nukuin puol yhteentoista!!!

Sitten oli tänään vielä lääkäri. Olin kyllä onnellinen, että oli, kun eilen syötiin ennen niitä juhlia kebabit yhestä dönerpuljusta ja tän aamun lehdessä oli artikkeli, missä oli testattu kaupungin kebab-ravintoloiden puhtautta. 15 testattua, joista 7(!) epähygieeniset olosuhteet ja yhdessä vaarallisia listeriabakteereita!!! No sehän oli juuri se, mistä me eilen omamme haettiin, mutten onneks kerenny panikoimaan kun tunnin verran ennen sitä lääkäriä. Joka sitten rauhotteli ja sanoi, että jos mulle itelle ei tullut millään lailla huonoa oloa, niin ei syytä huoleen. huh. Mutta eipä tarvii enää kepappeja haikailla.

Muuten sitten, ei supistuksen supistusta täälläkään. Vaikka yritän kyllä mahdollisimman paljon juuri tuota rentoutumista harrastaa :) Ja sitten, mulla kanssa esikoista odottaessa yliajalla harmitti kaikki soitot, että jokojoko, ja nyt täällä kaikista kaukana ollessa niitä jo kaipailee. Ei tuu soittoja ei... Kaikki kai säästää laskuissa ja ajattelee, että kyllä mä sitten ilmotan... Aina sitä jotain keksii mistä valittaa ;)

uikas 38+5

Vierailija
27/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty tänään...ei mitään uutta...samaa vanhaa " ihan ku ois vähän taas laskeutunu edellisestä kerrasta" ...niinhän se sanoo joka kerta ja kohta tää maha roikkuu jo polvissa mutta kun ei vaan tuu ulos.! Mieskin tuossa äsken sano et johan se sais tulla, sais joo...varmaan niin tuskasen näköstä tää mun siivoaminen, mut ihan omasta halusta tässä imuria heilutan. Ärsyttää pelkkä sohvalla makaaminen, kun oon aina enemmän tykänny jotain tehdä.

Voihan sitruuna...mä tiedän ton tunteen palata kotiin synnäriltä " tyhjin käsin" ...se saa kyllä hermot kiristymään entisestään, ainakin mulla.

Onnea Tuuliina ja muut nyyttinsä saaneet! Nyt käy jo ihan kunnolla kateeks...mä jo niiiin kovasti haluaisin nähdä meidän vauvelin.

Mutta jatkan siivoamista vaikka siitä ei kyllä mitään hyötyä synnytyksen edeistämiseks ole...mukavaa viikonloppua!!!

Larppa 39+3

Vierailija
28/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kirjoittaa nimimerkki nonnu78:n mies.

Saan ylpeänä ilmoittaa, että meille on syntynyt kaunis pieni poika tänään aamupäivällä kello 11:57. Mitat olivat 3505g ja 50cm.

Synnytys meni hyvin jä äiti ja lapsi voivat hyvin.

Nyt lähdemme 2-v poikani ja nonnun siskon kanssa sairaalalle.

Nonnu kertoo tarkemmat yksityiskohdat kotiutuessaan.

Vierailija
29/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvaviestejä. Onnea kaikille!!!

Vierailija
30/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika päätti tulla maailmaan viikkoa ennen la:ta.

Lapsivesi meni aamulla klo 03.00 ja saman tien alkoi supistaa 3 min välein. Eikun auton kyytiin ja nokka kohti sairaalaa, olimme sairaalassa n. klo 05.30. Olin silloin jo 6 cm auki ja samantien synnytyssaliin. Pienokaisemme syntyi sitten klo 08.45 noin tunnin ponnistamisen jälkeen. Pojalla oli painoa 4010g ja pituutta 53 cm. Nyt sitten nautitaan vauva tuoksuista elämää :)

T: Topstar ja Poju

Vierailija
31/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea taas kaikille vauvan saaneille! enni, nonnu, tuuliina, simba ja ketäs muita teitä olikaan.. ei jaksa edes muistaa kun teitä on niin paljon joka päivä! ihan vihreänä olen kateudesta, ehkä minäkin joskus.... sitruunalle tsempitystä kovasti, kyllä se vauva taitaa kohta sieltä tulla kun noin kovasti supistelee!

meidän lapsenhoitajatkin (anoppi ja appi) lähti viikionlopuksi mökille kun annoin siunaukseni, en jaksa uskoa että tää syntyisi niin turha kai se on sitä odotella joka hetki. ja kaipa me joku muukin saadaan hoitajaksi jos tää tekee sen maailman ihmeen... eipä kai muuta tällä erää. alan olla ihan kypsä tähän olotilaan niin ei viitsi alkaa valittamaan enempää kun te taidatte kaikki jakaa mun ajatukseni.. =)

Omeli + Eppu rv 40+4

Vierailija
32/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa syysmammat -04 jakautumaan uudestaan toistamiseen ;) Ihan kyyneleet tulevat silmiin. Itselläni vielä pitkä taival edessä... Jaksamista vauva-arkeen ja voihan hyvin :)

Hali, toivottaa frodo rv 10+3.

Vierailija
33/33 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa :)))