Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaita helmisimpukat!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudesta asti illalla supistanut, ensin 20min. välein ja nyt sitten jo 9-10min. välein. Vuotaa sellaista veristä limaa kaiken aikaa. Soitin sairaalaankin jo ja toivottivat tervetulleiksi kun siltä tuntuu. Toivottavasti nää ei enää lopahda. Sairaalaan pitää kyllä sitten lähtä ajoissa kun on melkein tunnin ajomatka.

Eli jos ei kuulu minusta niin olen luultavasti mennyt sinne Tuuliinan perään. auuuuuuuuu supistus sattuu...

-sitruuna ja minttuvihtori 40+1-

Vierailija
2/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sitruuna on jo matkalla tai jo nyytti sylissä!!! Peukkuja täällä pidellään että supparit eivät lopahtaneet.

Täällä yöllä yksi megasupistus, ei muuta. Mutta ei kai vielä tartteiskaan, vaikka tokihan niitä enempikin vastaan ottaisi jo näilläkin viikoilla.

M rv38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta ässästä eli suolihuuhtelusta ja saunasta ei ollut apua. Nukuin vaan tavallista paremmin koko yön. Tänään siis se kuuluisa neljä ja nolla.

Lueskelin tuossa eilisen ketjun loppuja ja thumbs_up se siellä kertoili lohdutonta tarinaa yliaikaisuudesta; niinpä niin...toista odotan ja ikää on parin kuukauden kuluttua 36v. Näinköhän sitä joutuu käynnistelyihin vielä vanhoilla päivillään.

No joo, se tänään. Ei kehtaa enempää kirjotelle, tulee vaan ruikutusta.

Supistuksia kaikille niitä toivoville!

M 40+0

Vierailija
4/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jostain syystä valvoin taas yöllä muutaman tunnin, ärsyttävää! En tiedä pitäiskö mun nyt kuitenkin pirauttaa äitiyspolille tuosta housuihin lorinasta, ja kysyä voiko lapsivettä liristä näin pitkään.

Juu ja toinen lapsi tännekin on tulossa ja ikää yli 30, ja yli näyttää menevän. Miten tämä loppuaika voikin olla näin masentavaa? Ihan kuin muutaman päivän olisi jälkeenpäin mitään väliä :D

Eipä tule mitään järkevää asiaa edes mieleen kun alan olla niin kiukkuisella tuulella. Jaksamista kohtalotovereille : )

FannyK 39+6

Vierailija
5/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen laskettu aika eli viikkoja on nyt 40+1.Synnytystavan arvioinnissa lääkäri kyllä sanoi että lapsi varmasti syntyy laskettuun aikaan mennessä...Eipä käyneet ennustukset toteen...Niitä supistuksia tässä odottelen.Antavat kyllä varmaan pikkuisen rauhassa kasvaa ennen kuin alkavat käynnistää,kun painoarvio oli siellä arvioinnissa vain 2550g.Tosin minä ja isukki ollaan molemmat oltu pieniä syntyessämme.Aika tässä käy pitkäksi...Vähän vain " nipistelee" alavatsaa ja pikkuinen temmeltää kovasti.Eipä taida vielä ainakaan muutamaan päivään syntyä.Eikä mitkään kepulikonstitkaan ole auttaneet...Mitähän kaikkea kannattaisi kokeilla????

Vierailija
6/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mähän tiesin jo etukäteen olevani siellä viimisten joukossa, joten eipä hätiä. Eilen olin siellä vyöhyketerapiassa, olihan se ihan mukavan tuntuista mutta tuskin mitenkään synnytystä edesauttoi. Ensi keskiviikkona menen uudelleen, siis sikäli mikäli vielä yhdessä koossa olen. Eilen supisteli jonkin verran ja tuonne alapäähän vihloi kovasti, mutta tuskinpa silti ainakaan ennen la synnytän. Nyt olisi kyllä jo hyvä aika lähteä, eilen sain veroilmoitukset valmiiksi ja autonkin pois korjaamolta niin että kaikki olisi kunnossa sairaalaan menoa varten =)

Jahas, kai sitä sitten tarvisi ruveta imuroimaan ennenkuin nuo villakoirat valtaavat koko talon. Poika katselee sen aikaa muumeja, jospas sitten raahautuisi pihalle, näkyy luntakin tulleen sen verran että saa vähän kolalla lykkiä!

Tosiaan toivottavasti Sitruuna on jo tositoimissa ja suppareita muillekin niitä kaipaaville. Ja kaikille mukavaa vkonloppua!

Manna ja eekuli 39 tasan

Vierailija
7/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttääkö ketään muuta nämä jatkuvat: " joko on merkkejä....?" -kyselyt. Räjähdin äsken äidilleni, joka tuli esikoista viihdyttämään, kun soitti taas (kuten joka päivä tällä viikolla) tuota samaa virttä. Anoppi soittelee joka päivä ja luikuttaa puhelimitse tuota...Joten kun muutenkin on hermo kireellä niin tiedätte seuraukset.

Ihan niinku tässä voisi vielä jotain tehdä enemmän, että saisi synnytettyä. Kai mä nyt ilmoitan, jos merkkejä tulee! Tekis mieli paeta vuorille murjottamaan.

M

Vierailija
8/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna on varmasti menny Tuuliinan perään, kyllä nuo merkit jo jotain kertoi !

Valitustako täältä saattaa tulla pikkuisen ... Mie heräsin yöllä 03.30 mega supistukseen ja siitä sitten oli pakko nousta ylös ennen viittä -kävelin ympäri taloa, söin " aamupalaa" ja luin lehden . ne supparit rauhottui vasta kun klo. löi 07.30 ja v...tutus käyrä on huipussaan......

Mitään ei näille tehdä ainakaan meidän polilla -mä vaan oon ihan kypsä niinkui Devil eilen ilmaisi stoorissaan niin täällä alkaa olee samat fiilikset kuin sulla -mikään ei enää jaksa huvittaa ! Ja taas nää supparit alkaa ... on mulla varmaan stressiäkin niistä eilisistä uutisista ja sotkuista -voisiko se vaikuttaa näin ? ?

Synnärille ei olla näillä menossa, mä kuulun niihin yliaikaisiin ihan selkeästi -esikoinen yli ja ikä ja ...

nyt meen soffalle kärvistelee, muuten ihmeen hyvä olo -ei liitoskipuja , mihinhän ne on kadonnu? paitsi että supistaa... oon varmaan liian herkkä kivulle ;)

minkki kera oskun 39+3

Vierailija
9/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kaverit ja äiti kyselee...Toisaalta on mukavaa jutella jonkun kanssa puhelimessa, kun aika käy muutenkin pitkäksi...Itsekkin olen sanonut että kyllä ilmoitan jos jotain alkaa tapahtua...

mimmu1983 rv40+1

Vierailija
10/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää joko joko kyselyt !!! Eilen näin paria äitiä " vanhaa konkaria" niin toinen tokas että sulla taitaa laskettu aika jo ollu ja menny ja eikös jo ala tulla ja ja ... kyllä sulla on iiiso masu aarghhhhh... ja puhelin soi, ainakin tiedän nyt viikonloppuna et alkaa se joko ?? Eikö ne usko että ilmoitetaan juu ja sitä itsekin on ihan v... käyrillä tän oottamisen kanssa.

Mannalle vielä piti sanoa että mä kävin 3 kertaa vyöhyketerapiassa -ei vaikutusta muuta kuin että nukkui paljon paremmin ja oli paljon rentoutuneempi olo -ihan kuin ei olis ollu huolia eikä murheita olenkaan !

minkki edelleen

Vierailija
11/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on tää palsta ja te kaikki " kohtalotoverit" . Mua ainakin helpottaa niin paljon, kun täällä on ihmisiä, jotka ymmärtää miltä tuntuu loppumetreillä... Mulla menossa rv 40+1.

Mimmie: sama juttu mulla " onko tuntemuksia?" -kyselyjä tulee jatkuvasti ja pian alkaa hermo mennä...ja nyt soittaa oma äiti...aaarghhhh!!!! Onneks tajus varmaan äänensävystä, etten just nyt jaksa analysoida joka vihlasua.

Esikoinenkin sairastu just flunssaan viime yönä...kuinkas sopivasti sattuikaan :( Aamulla pääsi itku, kun olin niin väsy ja koko päivä pitäs viihdyttää reilu 2,5 vuotiasta sisällä.

Sitruuna on tainnut päästä tositoimiin...kateeks käy. Mulla ei juurikaan supistele, silloin tällöin jotain satunnaista. Taitaa tulla pitkä viikonloppu täällä kotona.

No, joo..tää oli tällasta valitusta. Tsemppiä kaikille helmikuisille. Kyllä jokainen meistä saa palkintonsa ennemmin tai myhemmin :)

Vierailija
12/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi omaa vikaa kun aina veikkailin ettei tämäkään raskaus vie ihan loppuun asti kun esikko syntyi rv38+6, mutta silti. Nyt menossa kuitenkin vasta 38+4 ja jo pari viikkoa on saanut vastailla " ei vielä, ei vieläkään" ..

Ajattelinkin, että kun seuraava kysyy, sanon, että " luota vain siihen, että kerron kyllä sinulle kun vauva syntyy" . Ihankuin pitäisin omana tietonani kun vauva on syntynyt, härregud!!

Juups, mutta musta olisi ihan ok jos syntyisi vasta maaliskuussakin. Olisi kevät pidemmällä sekä tulisi synttärit eri kuukaudelle kuin esikoisella ja isillä (molemmat helmikuussa). Ihan sama koska tulee, kunhan tulee :) Onneksi ei ole kukaan vielä sisäänkään jäänyt.. kertahan sekin olis ensimmäinen ;)

Mikaela

Vierailija
13/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti SITRUUNA on jo tositoimissa!

Itselläni ei vielä ole oikeastaan kiirettä minnekään. Tuntuu, että tälle viikonlopulle on vielä niin paljon muuta kivaa tekemistä:). Noh, kieltämättä saisi silti pikkuhiljaa alkaa jotain tapahtua!

Olenko mä ainut, jolla ei ole vielä ollut yhtäkään kipeää supparia?! Toissailtana oli paljon niitä kivuttomia, eilen ei kyllä supistellut yhtään. Muutenkaan alapäätä ei enää vihlo, kuten vihloi vielä muutama viikko sitten...

Multa ei olla paljon kyselty " että joko" ? mutta mua on alunalkaenkin ärsyttänyt päivittelyt mahan koosta! Jo joulukuussa joku luuli, että mä kohta synnytän... En mä tiedä, mä luulen vain etteivät ihmiset oikein muista miten suureksi odottavan äidin maha lopulta kasvaa! Ehkä se on sitä.

Mulla sf-mitta oli muuten viimeksi neuvolassa laskenut ja oli vain 30, kun on ollut 31. Vähän keskikäyrän alapuolella mennään nyt.

Tänään mulla on myös neuvola. Ihan kiva mennä kuuntelemaan sydänääniä. Toivotaan, ettei painoa enää olisi tullut lisää. Mulla on neuvolantätikin nyt vaihtunut ja on paljon kivempaa mennä neuvolaan kuin aikaisemmin. Tämä täti kertoo paljon paremmin kaikesta käytännön jutuista kuin se vanha joka vain keskittyi kokeiden ottamiseen...

Alanna 38+6

Vierailija
14/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän varmasti itse tulee asiasta kertomaan kun koneelle pääsee.

toivottavasti tieto tuli oikeaan pinoon.

Vierailija
15/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on syntynyt tyttövauva päivää ennen suunniteltua sectiota, synnytys lähti käyntiin lauantaina ja päätyi sunnuntaina sectioon. Alakautta synnytystä ollaan yritetty, mutta kun vauva ei laskeutunut, niin kuin edellisessäkin synnytyksessä.

Vierailija
16/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistaa, mutta ei säännöllisesti ja kipeästi. Äsken reippailin neuvolasta kotiin noin 2,5km! Lääkärineuvola oli vielä huvin vuoksi. Siellä oli lääkisläisiä. Ihan intona olivat kun oli raskaus niin pitkällä jo. No paikat sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä noin 2cm. Paikat siis kuulemma kypsät synnytykselle. Oli jopa lekuri varma, että syntyy pian. No kävely ja ronkinta ei vielä ainakaan tuottanut tulosta supistuksiin.

Että mä haluan jo nähdä vaavin.

Multa ei enää kysellä noita joko joko juttuja. Sanoin, että seuraava kyselijä saa tietää viimeisenä vaavin syntymästä. siihen loppu kyselyt. En jaksanu enää. En tosiaan aio salailla onneani! Haloo.

Samoin kaikki haluis tietää että koska lähdetään! Mitä ihmettä se nyt sitten auttaa kun synnytys voi kestää vaikka vuorokauden. Joku muka valvois sit että joko syntyy. Päätettiin että vanhemmille voidaan kertoo, että mennään mutta muut saa tietää kyllä vasta kun vaavi on maailmassa.

No joo. Semmoisia.

Tsemppiä ja onnea taas nyytin saaneille!

T:Minna ja OnniElsa 40+5

Vierailija
17/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joskus kolmen aikaan yöllä oltiin sairaalassa ja tekivät norm. tutkimukset mutta mies lähetettiin kotiin kun kaikki oli kätilön mukaan " niin alkutekijöissä" Ei edes kertonut oliko kohdunsuu auki yhtään siinä vaiheessa. Sain jotain tabletteja, että saisin supistuksilta nukuttua ja puoli viiteen asti pyörin sängyssä supistuksien kanssa. En siis päässyt tässä vaiheessa edes synnytyssaliin vaan mut majoitettiin yöksi " käyrähuoneeseen" . Kotona niitä supistusia tuli jo kolme kymmenessä minuutissa mutta kun sairaalassa pääsin makaamaan niin alkoivat " loiventua" ja harventua. Ennen viittä siis nukahdin ja kun kuudelta heräsin niin supistukset olivat melkein kokonaan poissa. Siinä sitten odotin lääkäriä joka viimein vähän yli yhdeksän tutki minut ja sanoi että takasin kotia vaan. Kohdun ulkosuu 1 sormelle auki ja sisäsuu täysin kiinni, kaulaa jäljellä 1cm. Arvatkaan vaan miten nyt sylettää. Mä jo niin kuvittelin saavani vauvan tänään. Ja noin pieniä muutoksia vaan..

Pakko yrittää levätä. Jos vaikka mentäin ens yönä uudestaan. Heti taas alkoi vähän suppailee kun kotia pääsin. Ei noilla tunnin yöunilla pitkälle pötkitä. Mieskin nukkunu komeat 3 tuntia.

Vähän ennen neljää joku karjaisi viereisestä synnärisalista ja sen jälkeen kuului ihana hellyyttävä vauvan itku. Ties vaikka olisi Tuuliina ollut. =)

Kypsynyt sitruuna, väsynyt mies, ylivilkas esikoinen ja minttuvihtori 40+1-

Vierailija
18/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samaa. No nyt tulee ehkä hiven enempi jotain eritettä, mutta ole siitä sitten iloinen.

Yhdelle kyselijälle ärjäisin myös tänään että en todellakaan jaksa keskustella aiheesta ja edelleen lupaan ilmoittaa... Ja kehtas vielä jotain mutista että onko mitään käyntejä sovittu. Herranjumala kun ei muuta kerkeä tekemäänkään kuin juosta polilla.

Voimia ja onnea kaikille vauvoille!!!

tu rv 41+3

Vierailija
19/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitruuna, varmasi harmittaa. Muistan kun esikoista odottaessa lähdettiin sairaalaan, vaikkei edes mitä hirveitä supistuksia ollut (näin jälkeenpäin ajatellen). Oisivat laittaneet kotiin, mutta ei suostuttu enää lähtemään, tosin mulla oli mennyt lapsivettä jo silloin. Nytkin olen pari kertaa miettinyt sairaalaan lähtöä, mutta ajattelen ettei se nyt niin nopeasti sieltä tule, eikä sitten ole tarvinnut lähteäkään.

Mulla siitä hyvä (?) tilanne että sektio on sovittu ensi maanantaille (20.2) rv 39+4, joten nyt osaan ottaa aika lunkisti, kun tietää ettei tarvii pahimmassa tapauksessa montaa viikkoa enää kärvistellä. Esikoinen syntyi rv 40+4, tämä huomattavasti isompi ja merkkejäkin lähdöstä on ollut jo pidempään, mutta eihän se sieltä etukäteen ole tullut. Ellei sitten viikonloppuna innostu.

Kyllä mullakin sisko ja äiti varsinkin kyselevät kokoajan että joko joko, mutta aina sanon vaan että odotellaan sitä maanantaita. Muistan kyllä saman että esikoista odottaessa ja varsinkin kun laskettu aika oli jo mennyt ärsytti ihan hirveesti nuo kyselyt.

Kaipa tässä vois mennä päikkäreille kun sai ton tytönkin nukkumaan. On sitten maanantai aamu taas pari tuntia lähempänä :)

Pitkää pinnaa ja iloista odotusta kaikille, ja tiety onnitelut jo helmensä saaneille.

hymyhuuli ja junior 39+1

Vierailija
20/33 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Katso" sanoi Puh.

" Mitä?" Kysyi Nasu värähtäen.

" Katso jälkiä lumessa. Kolmen seuraan on liittynyt neljäs!"

Tyttäremme syntyi 17.2 klo 8.40

pituutta 53cm, painoa 4050g.