Otan Imovanen puolikkaan joka ilta
Muita samanlaisia? En pysty muuten nukkumaan työstressin takia.
Kommentit (39)
Olen käyttänyt Imovanea välillä vuosia (puolikas tai neljäsosa illassa), ja hyvin pystynyt lopettamaan seinään lääkkeen loppuessa. Riippuvuustaipumus on ihmisillä tietty erilainen, mutta itselleni Imovane ei ole kyllä riippuvuutta aiheuttanut.
Mulla 10 mg triptyl auttaa, eikä tule riippuvuutta eikä ollut muita sivuvaikutuksia kuin aavistus suun kuivumista.
Mulla ketipinor + mirtazapin + melatoniini + imovane. Viimeisintä yritän käyttää vain pahimpina aikoina, mutta pakkohan sitä on saada nukuttua...
Vierailija kirjoitti:
Mä otan puolikkaan Stilnoctin. Mitä väliä jos jää koukkuun, käyttäähän monet ihmiset lääkkeitä säännöllisesti. Ei tuohon määrään kuole, eikä siitä ole mitään haittavaikutuksia.
Voi pyhä yksinkertaisuus, mitä väliä jos jää koukkuun ?!
Oletko kuullut sanaa toleranssi,sietokyvyn kohoaminen ? Otat nyt puolikkaan stilnoctin, se ei auta enää muutaman viikon päästä. Sitten otat kokonaisen, sitten puolitoista ja kas kuule,ei sitä annosta voi enää lisätä ja määrä ei enää sinua nukuta. Olet lääkeriippuvainen jo nyt. Silloin olet lääkkeiden väärinkäyttäjä ja nostat ja nostat annosta. Mitäpä väliä joo.
Bentsoja ja muita johdannaisia esim. Imovane, stilnoct EI KOSKAAN pidä käyttää 2- 3 viikkoa kauempaa, eikä koskaan säännöllisesti.....
Huh,huh :(
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor, + 11kg. Oon liikunnanohjaaja, et ihan varmasti tiedän mitä syön ja kulutan. Ihan "vähän" turvottava lääke....
Höpö höpö
T:lri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otan puolikkaan Stilnoctin. Mitä väliä jos jää koukkuun, käyttäähän monet ihmiset lääkkeitä säännöllisesti. Ei tuohon määrään kuole, eikä siitä ole mitään haittavaikutuksia.
Oletko kuullut sanaa toleranssi,sietokyvyn kohoaminen ? Otat nyt puolikkaan stilnoctin, se ei auta enää muutaman viikon päästä. Sitten otat kokonaisen, sitten puolitoista ja kas kuule,ei sitä annosta voi enää lisätä ja määrä ei enää sinua nukuta.
Siellähän huokailet. Olen ottanut sen puolikkaan jo vuosikausia ihan lääkärin määräyksestä. Varmasti olen siihen koukussa, mutta enpä välitä. Mieluummin nukun kuin kärsin ilman sitä puolikasta.
Ootko kokeillut melatoniinia, valeriaanaa, magnesiumia, laventelia, vyöhyketerapiaa, joogaa, akupunktiota..? Keinoja on vaikka millä mitalla, ei kyllä kannata noita mömmöjä popsia, niistä tulee tosi äkkiä riippuvaiseksi ja ne mm. aiheuttavat masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sanaa toleranssi,sietokyvyn kohoaminen ? Otat nyt puolikkaan stilnoctin, se ei auta enää muutaman viikon päästä. Sitten otat kokonaisen, sitten puolitoista ja kas kuule,ei sitä annosta voi enää lisätä ja määrä ei enää sinua nukuta.
Siellähän huokailet. Olen ottanut sen puolikkaan jo vuosikausia ihan lääkärin määräyksestä. Varmasti olen siihen koukussa, mutta enpä välitä. Mieluummin nukun kuin kärsin ilman sitä puolikasta.
Voi sinua, kun olet tyhmä.
Olet lääkkeestä psyykkisesti riippuvainen. Unettavaa vaikutusta sillä ei tulla annoksella todellakaan ole vuosien käytön jälkeen.
Annapa kun arvaan. Haet respan yksityislääkäriltä :D Olisi kiva kuulla selityksesi, millä puhut imovane reseptin aina uudelleen ja uudelleen :D
Sääliksi käy tuommoinen riippuvuus :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sanaa toleranssi,sietokyvyn kohoaminen ? Otat nyt puolikkaan stilnoctin, se ei auta enää muutaman viikon päästä. Sitten otat kokonaisen, sitten puolitoista ja kas kuule,ei sitä annosta voi enää lisätä ja määrä ei enää sinua nukuta. Olet lääkeriippuvainen jo nyt. Silloin olet lääkkeiden väärinkäyttäjä ja nostat ja nostat annosta. Mitäpä väliä joo.
Bentsoja ja muita johdannaisia esim. Imovane, stilnoct EI KOSKAAN pidä käyttää 2- 3 viikkoa kauempaa, eikä koskaan säännöllisesti.....
Huh,huh :(
Otin kokonaisen stilnoctin 10mg vuosia melkein joka ilta. Lääkärille myönsin että vähän on toleranssi noussut mutta en halua isompaa annosta enkä vahvempaa. Asia oli ok ja jatkettiin sillä. Siitä vuosi, pari alkoi joku lääkkeiden vähennys vimma. Näkemättä tiputettiin määrä neljään viikossa.
Arvauskeskusessa oli monta muutakin samalla asialla. Kysymässä että mitä vittua? Sen jälkeen alkoi kokeilut mirzapiin 2 kuukautta. Viimeiset niistä heitin roskiin kun ei niistä ollut hyötyä mutta aamutokkura. Ketipinor kokeilu oli lyhyempi 10 päivää, ei mitään vaikutusta. Nyt viisi kappaletta viikossa vanhaa toimivaa ja lisänä melatoniinia.
Nukahtamisongelmaan melatoniini vaikuttaa hyvin vähän tai ei ollenkaan. Se lisää kyllä väsymystä mutta itse ongelmaan, nukahtamiseen se ei auta. Ennemmin olen lääkeriippuvainen siitä yhdestä illassa kuin valvon paljon. Enkä kyllä missään vaiheessa väärin käyttänyt vaan ihan reseptin mukaan. Hyvin nukkuvat ei tajua sitä tuskaa mitä unettomuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, kun olet tyhmä.
Olet lääkkeestä psyykkisesti riippuvainen. Unettavaa vaikutusta sillä ei tulla annoksella todellakaan ole vuosien käytön jälkeen.
Annapa kun arvaan. Haet respan yksityislääkäriltä :D Olisi kiva kuulla selityksesi, millä puhut imovane reseptin aina uudelleen ja uudelleen :D
Sääliksi käy tuommoinen riippuvuus :(
Sääli rauhassa. Mua ei haittaa olenko fyysisesti vai psyykkisesti riippuvainen siitä puolikkaasta, kunhan saan nukuttua. Miksi sinua niin ärsyttää, että joku saa vaivaansa lääkettä? Ei siihen tarvita mitään muita selityksiä, kuin että ilman sitä en saa nukuttua.
VAROKAA. Imovanessa on koukku ja se on terästä. Lopettaminen on hankalaa ja sinä aikana ei paljon nukuta. Pitkäaikainen käyttö ei lääkkeen luonteen takia pysy kellään lapasessa vaan toleranssi tuppaa nousemaan. Lisäksi Imovaneen tulee henkinen riippuvuus, joka joillakin on likimain rakkauden asteella. VAROKAA.
20 ja 21. Ensin 12,5 mg sen jälkeen 25mg. Ja kyllä ohjaan lusikkaa suuhun, vedän noin 15 tuntia viikossa + yks.ohjaukset. Todellakin syön, että jaksan treenata. Lääkettä kokeiltiin, koska nuorille on vaikeaa löytää lääkettä levottomiin jalkoihin joiden kiusallisin oire on nukahtamisvaikeudet. Puoli vuotta lopetuksen jälkeen olen jo lähtöpainossa ja nyt parkinson lääkkeet kokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiten tulee, kaatuilua kun samat viestit jotka feidaa uneen feidaa lihastonuksen. Samoin muistihäiriöitähän tavataan vanhuksilla joilla vastaava unilääke.
Lisäksi vaikka unihäiriösi menisi ohi, et enää nuku ilman lääkettä (tulee vieroitusoireena unettomuus). Että onnea. Ei niihin todellakaan kannata jäädä koukkuun. Samaa ongelmaa ei ole pieniannoksisella mielialalääkkeellä.
Mua huvittaa ja surettaa nää lekurit, ketkä evää kroonisesti unettomalle toimivan lääkityksen sen takia että "siihen jää koukkuun, etkä nuku sit enää ilman sitä!!!"
No enhän mä ole nukkunut vuosikausiin muutenkaan vaikka en sitä ole edes syönyt!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli imovanesta seuraavan aamupäivän aikana muistikatkoksia, yhtäkkiä en tienny mitä olin tehny kaks edellistä tuntia.
En tosiaan suosittele ketipinoria, mirtatsapin väsyttää aika monella, eikä mielialalääkkeitä muutenkaan kannata syödä jos on vaan unettomuutta.
Ootko kokeillu melatoniinia? Voi toki tehdä päänsärkyä, mut ois varmaan parempi.Mieluummin mielialalääkkeet (pienellä annoksella väsyttäviä) pitkäaikaiseen unettomuuteen kuin imovane, haloo. Luepa vaikkapa käypä hoito-suositus unettomuudelle.
Mulla on koetettu lienee kaikki mahdolliset unettavat mielialalääkkeet.
Mirtazapin auttoi uneen parina ensimmäisenä yönä hieman mutta sai aikaa tolkuttoman syömishimon ja pahensi masennusta no niin, että viikon niitä syötyäni yritin tappaa itseni lopuilla lääkkeillä viinan kera. En onnistunut, heräsin yöllä halvaantuneena enkä voinut edes apua soittaa kun vain pää pystyi hieman kääntymään. Mieliala oli aivan järkyttävä.
Ketipinor nukuttaa hyvin, mutta pahentaa ahdistusta, masennusta ja epätodellisuuden tuntua enkä varmasti selviä seuraavasta päivästä ilman rauhoittavaa.
Unettavat allergialääkkeet kokeiltu, toimii joo, kutinaan ja allergiaan ja onnistun niistäkin saamaan sivuoireena ahdistuksen ja epätoivon pahenemista.
Ja jos pitkäaikaisesti uneton yrittää hankkia apua, niin kyllä sekin haluaisi nukkua nyt, eikä vasta sit parin viikon tai kuukauden päästä, kun mielialalääkkeet alkaa vaikuttaa.
Ja onko se koukku niin paha ongelma kuitenkaan, jos ilman sitä potilas ei tosiaan nuku eikä sen takia kykene suoriutumaan mm töistä ja muusta elämästä. Eikö se vitosen pilleripurkki per kuukausi tule yhteiskunnalle vähäsen halvemmaksi kun maksaa työttömyysturvaa monta sataa kuussa?
Kamalaa kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Imovane on minulle hyvä, muuten varmaan kuolisin tähän ahdistukseen. Mietityttää vain, että miten pääsen siitö eroon, jos joskus haluan.
Et pääsekään. Se ei enää hoida unettomuuttasi, vaan kroppasi on nyt tottunut siihen niin, ettet enää nukahda ilman sitä. Vaikka syy unettomuudelle poistuisi, et enää nukkuisi ilman imovanea. Se on tosi huono muuhun kuin satunnaiseen käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli imovanesta seuraavan aamupäivän aikana muistikatkoksia, yhtäkkiä en tienny mitä olin tehny kaks edellistä tuntia.
En tosiaan suosittele ketipinoria, mirtatsapin väsyttää aika monella, eikä mielialalääkkeitä muutenkaan kannata syödä jos on vaan unettomuutta.
Ootko kokeillu melatoniinia? Voi toki tehdä päänsärkyä, mut ois varmaan parempi.Mieluummin mielialalääkkeet (pienellä annoksella väsyttäviä) pitkäaikaiseen unettomuuteen kuin imovane, haloo. Luepa vaikkapa käypä hoito-suositus unettomuudelle.
Mirtazapin auttoi uneen parina ensimmäisenä yönä hieman mutta sai aikaa tolkuttoman syömishimon ja pahensi masennusta no niin, että viikon niitä syötyäni yritin tappaa itseni lopuilla lääkkeillä viinan kera. En onnistunut, heräsin yöllä halvaantuneena enkä voinut edes apua soittaa kun vain pää pystyi hieman kääntymään. Mieliala oli aivan järkyttävä.
Ketipinor nukuttaa hyvin, mutta pahentaa ahdistusta, masennusta ja epätodellisuuden tuntua enkä varmasti selviä seuraavasta päivästä ilman rauhoittavaa.
Unettavat allergialääkkeet kokeiltu, toimii joo, kutinaan ja allergiaan ja onnistun niistäkin saamaan sivuoireena ahdistuksen ja epätoivon pahenemista.Ja jos pitkäaikaisesti uneton yrittää hankkia apua, niin kyllä sekin haluaisi nukkua nyt, eikä vasta sit parin viikon tai kuukauden päästä, kun mielialalääkkeet alkaa vaikuttaa.
Ja onko se koukku niin paha ongelma kuitenkaan, jos ilman sitä potilas ei tosiaan nuku eikä sen takia kykene suoriutumaan mm töistä ja muusta elämästä. Eikö se vitosen pilleripurkki per kuukausi tule yhteiskunnalle vähäsen halvemmaksi kun maksaa työttömyysturvaa monta sataa kuussa?
Kamalaa kidutusta.
Mirtazapin alkaa oikeasti tehota vasta parin-kolmen viikon jälkeen ja sitä pitäisi ottaa vain 3,75 mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettavat allergialääkkeet kokeiltu, toimii joo, kutinaan ja allergiaan ja onnistun niistäkin saamaan sivuoireena ahdistuksen ja epätoivon pahenemista.Ja jos pitkäaikaisesti uneton yrittää hankkia apua, niin kyllä sekin haluaisi nukkua nyt, eikä vasta sit parin viikon tai kuukauden päästä, kun mielialalääkkeet alkaa vaikuttaa.
Kamalaa kidutusta.
Mirtazapin alkaa oikeasti tehota vasta parin-kolmen viikon jälkeen ja sitä pitäisi ottaa vain 3,75 mg.
Eli kun en ole nukkunut kunnolla muutamaan kuukauteen ja oon sen takia jättäytynyt jo työelämästä, niin muutama viikko lisää unettomuutta ei ole pahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa kidutusta.
Eli kun en ole nukkunut kunnolla muutamaan kuukauteen ja oon sen takia jättäytynyt jo työelämästä, niin muutama viikko lisää unettomuutta ei ole pahasta?
Missä kohtaa sanoin noin? Miksi olet noin puolustuskannalla kun kerron faktan? Käytän itse Mirtazapinia ja neurologi kertoi minulle tuon ja huomasin itsekin ettei vaikutus ala ensimmäisinä päivinä. Olen ollut kuukausia sairauslomalla kroonisen unettomuuden vuoksi. Lääkityksenä Ketipinor + Mirtazapin + melatoniini + Opamox. Saattaapi olla että tiedän mistä puhun näin 25 v unettomuuden jälkeen.
Joo varmaan oot. Ohjaat korkeintaan lusikkaa suuhun.