Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saanut luottokorttia?

Vierailija
17.02.2016 |

Miksi Nordea ei myöntänyt minulle luottokorttia? Brutto 3500 e kuussa, vakituinen työ, velkaa opintolainan verran 15 000 euroa. Ei maksuhäiriöitä. Onko palkkani liian pieni vai mikä syynä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuloista ainakaan jäänyt kiinni. Itsellä bruttotulot 900€/kk ja sain. Vaikuttaisikohan tuo velka?

Vierailija
2/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki Stockmannin Mastercard kanta-asiakaskortti. Sen saa jopa opiskelijatkin, joten luulisi myös sinunkin saavan vaikka Stocka käyttääkin Nordeaa pankkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, vaihda pankkia? Eikös Nordealla ole muutenkin koko ajan ongelmia asiakaspalvelun kanssa?

Vierailija
4/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä pitää vaihtaa pankkia. Harmittaa kun tuli aikoinaan opiskelijavisa lakkautettua. En tajunnut silloin kuinka hankalaa on kortin saanti työssäkäyvänä. -ap

Vierailija
5/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viitsinyt sitten kysyä Nordeasta? Mistä muut sen voi tietää?

Vierailija
6/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulta on joskus peruttu luottokortti maksamattomien laskujen vuoksi?

Vierailija
7/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamattomia laskuja, tilinylityksiä?

Vierailija
8/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid liittymä?

Vierailija
9/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa on aika paljon, johtuisiko siitä? Onko tilillä pikavippejä tai suorituksia pelifirmoihin (myös Ray ym). Nämä myös vaikuttaa. Onko tilin ylityksiä? Sekin vaikuttaa, jos elää aina kädestä suuhun eli tili on lähes tyhjä koko ajan.

Vierailija
10/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippejä? En kertomasi perusteella usko että sinulla on ollut, mutta se kuulema vaikuttaa, jos on ollut pikavippejä maksuliikenteessä. 

Vierailija
11/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et viitsinyt sitten kysyä Nordeasta? Mistä muut sen voi tietää?

Ei pankki kerro hylkäämisen syytä.

Veikkaan, että liian iso luottoraja ja liian lyhyt pankkihistoria. Tai ainakaan ei ole vakuuttava pankkihistoria.

Itse olen saanut luottokortin 1500 tuloilla ja yksinhuoltajana. 

Vierailija
12/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa pankkia ihan joka tapauksessa. Itse olin pitkään nordealla kun lapsuudessa sinne tilini avattiin enkä ollut ajatellut koko asiaa myöhemminkään. Nyt kyllästyin täysin koko nordeaan kun luin siitä, että suomessa on jatkossa vain joku sivukonttori..ystävän suosituksesta päädyin op-pankkiin ja ihan hämmennyin asiakaspalvelua ja myönteistä suhtautumista tavalliseen keskituloiseen palkansaajaan.

Vierailija
13/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle. Samat bruttotulot, ei opintolainaa, ei ikinä maksamattomia tai myöhästyneitä laskuja. Tilillä 10 000 euroa, pankin asiakas olin 30 vuotta. No, en ole enää.

Vierailija
14/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ennestään useita luottokortteja ja velkaa siellä, se vaikuttaa luotonantoon.

Vierailija
15/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi minulle. Samat bruttotulot, ei opintolainaa, ei ikinä maksamattomia tai myöhästyneitä laskuja. Tilillä 10 000 euroa, pankin asiakas olin 30 vuotta. No, en ole enää.

Lisään vielä, että nyt kun varallisuutta on huomattavan paljon enemmän, soitellaan kotiin ja houkutellaan asiakkaaksi. Eipä juuri kiinnosta.

Vierailija
16/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallista! Mulla on brutto 2400 ja sain 3000 luottokortin heti, varmasti olisivat enemmänkin antaneet, hain sen verkkopankissa. Asuntolainaakin on. Pankkini on danske bank ja olen alle 30-vuotias nainen

Vierailija
17/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nordeasta kaksi korttia, toinen 2000 ja toinen 5000 luotolla. Velkaa 180000 ja bruttotulot 3000. Pitkä historia samassa pankissa ja aina hoitanut kaikki maksut ajallaan, ei tilinylityksiä ja luottotiedot kunnossa.

Vierailija
18/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta mistä pankit muka tietää, että joku satunnainen lasku maksetaan myöhässä? Ehkä joku e-laskun eräpäivä näkyy pankille, mutta tavallinen laskuhan on vain saajalla paperisena?

Vierailija
19/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tiedä mistään tietenkään. Jos laskut on kuukausia myöhässä, niin sitten toki näkyy maksuhäiriömerkintänä.

Niin ja muuten, asuntolainahan on pelkästään positiivinen asia jos hakee luottokorttia. Silloin asiakkaalla on jotain kiinteää omaisuutta, se on aina positiivinen merkki.

Kaikki pankit taitavat hakea luottokorttia luottokorttiyhtiöitten kautta joten ei se pankin vaihto välttämättä auta. Jos ei Nordea anna, ei välttämättä muutkaan pankit.

Vierailija
20/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuloista ainakaan jäänyt kiinni. Itsellä bruttotulot 900€/kk ja sain. Vaikuttaisikohan tuo velka?

En mä vaan saanut. Vaikka tilillä on rahaa paljon eikä velkoja.